Liian varovaiset kuskit liikenteessä.
Älkää ajako ollenkaan jos pelottaa niin kovasti, ärsyttää jonotella jengin takana kun ei uskalleta mennä.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Olen monesti todistanut tilannetta missä nämä omasta mielestään helvetin täydelliset kuskit eivät anna esim. ruuhkassa motarilla tilaa niille, jotka tulevat liittymästä. Väkisin kiihdytetään ja blokataan jonkun yritys päästä liikenteen mukaan. Liikennekulttuuri on kymmenessä vuodessa muuttunut paljon ja aina vain röyhkeämmäksi.
Kaistan vaihtaminen onkiellettyä ja vaarallista. Se pitää säästää vain hätävaraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hieman ylivarovainen liikenteessä. Ja syystäkin, sain juuri tänään taas oppitunnin siitä, kuinka liikenteessä ei voi koskaan olla liian varuillaan tai tarkka. Meinasin ajaa jalankulkijan yli suojatiellä, kun epähuomiossa keskityin liikaa siihen, tuleeko toisesta suunnasta autoja. Liu'un epähuomiossa liikaa suojatien päälle ja en ollut huomannut tätä jalankulkijaa missään vaiheessa, tuli siis samasta suunnasta mistä tähyilin autoja. Jalankulkija oli vielä ihan värikkäästi pukeutunut, joten kyse ei ollut edes siitä, että olisi kulkenut tummissa kuteissa tuolla pimeydessä. Onneksi selvittiin säikähdyksellä ja jalankulkija haukkui minut pystyyn (ihan aiheesta, olisin itsekin samassa tilanteessa reagoinut noin). Mielummin olen ylivarovainen kuin tapan jonkun liaalla egoilullani.
Palauta välittömästi ajokorttisi poliisiasemalle. Et todellakaan ole kykenevä kuljettamaan autoa julkisilla teillä, sillä olet vaaraksi kaikille kanssakulkijoille. Myös nysvääminen vaarantaa liikennettä, koska normaalia vauhtia kulkevat jossain vaiheessa tekevät riskiohituksia, jos ei kunnon ohituspaikkoja tule. Näin ei tietenkään saisi tehdä, mutta näin väistämättä jossain kohtaa tapahtuu, jos edessä aivan liian hiljaa körötellään.
Tee meille kaikille tiellä liikkujille palvelus ja siirry käyttämään julkisia heti huomenna.
Oletko itse ajanut aina täydellisesti, et ole koskaan tehnyt minkäänlaista, ihan pienintäkään virhettä liikenteessä? Noudatat liikennesääntöjä täydellisesti, et aja koskaan yli rajoitusten, tottelet kolmiota ja STOP-merkkiä, pysähdyt aina siinä tutullakin suojatiellä, etkä kaahaa siitä vaan huoletta yli, koska "ei tästä kukaan koskaan mene yli". Joo, ei tuo alkuperäinen kirjoittaja varmaan mitään vuoden kuski pestiä tuosta saa ja liikenteessä pitäisi aina olla skarppina, mutta virheitä sattuu (myös niitä kauheita) koska me kaikki ollaan ihmisiä. Onneksi tuossa ei käynyt pahemmin ja alkuperäinen kirjoittaja varmaan muistaa olla ekstra tarkkaavaisempi.
Suurempi ongelma liikenteessä on nämä kaupungissa ajavat "varmat" kuskit, joilla on mielestäni aina liian kova tilannenopeus esim. lähestyttäessä risteystä, suojatietä tai liikenneympyrää. Nää huomaa siitä, että yhtäkkiä tämmöisissä kohdissa ne onki jo perseessä kiinni, sen sijaan, että itseki noudattaisivat tilannenopeutta ja hidastaisivat vauhtiaan. Ei ku täysillä pitää ajaa joka kohdassa. Mun mielestä se on typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen monesti todistanut tilannetta missä nämä omasta mielestään helvetin täydelliset kuskit eivät anna esim. ruuhkassa motarilla tilaa niille, jotka tulevat liittymästä. Väkisin kiihdytetään ja blokataan jonkun yritys päästä liikenteen mukaan. Liikennekulttuuri on kymmenessä vuodessa muuttunut paljon ja aina vain röyhkeämmäksi.
Kaistan vaihtaminen onkiellettyä ja vaarallista. Se pitää säästää vain hätävaraksi.
Joo, puhunkin nyt siitä, että kun yrität päästä johonkin rakoon mukaan, niin hyviin tapoihin kuuluu, että annetaan tilaa esim. hidastamalla sitä omaa vauhtia, jolloin tulee tilaa toiselle autoilijalle.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon auttaa tarpeeksi voimakasmoottorisen auton hankinta. Suurin osa noista "kiihdyttelijöistä" tai blokkaajista ajelee kinnereillä - kun omassa autossa on tarpeeksi tehoja, ei niistä ole mitään haittaa ja liittyminen mukaan menee jouhevasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hieman ylivarovainen liikenteessä. Ja syystäkin, sain juuri tänään taas oppitunnin siitä, kuinka liikenteessä ei voi koskaan olla liian varuillaan tai tarkka. Meinasin ajaa jalankulkijan yli suojatiellä, kun epähuomiossa keskityin liikaa siihen, tuleeko toisesta suunnasta autoja. Liu'un epähuomiossa liikaa suojatien päälle ja en ollut huomannut tätä jalankulkijaa missään vaiheessa, tuli siis samasta suunnasta mistä tähyilin autoja. Jalankulkija oli vielä ihan värikkäästi pukeutunut, joten kyse ei ollut edes siitä, että olisi kulkenut tummissa kuteissa tuolla pimeydessä. Onneksi selvittiin säikähdyksellä ja jalankulkija haukkui minut pystyyn (ihan aiheesta, olisin itsekin samassa tilanteessa reagoinut noin). Mielummin olen ylivarovainen kuin tapan jonkun liaalla egoilullani.
Olet vaan paska kuljettaja. Ikinä en ole "liukunut epähuomiossa suojatien päälle" vaikka ajan sujuvasti rajoitusten mukaan. Opettele ennakoimaan ja havainnoimaan ympäristöä. Aiheutat suuremmat vaaratilanteet hiljaisella vauhdilla, varovaisuudella ja äkillisillä liikkeillä.
Itse asiassa suurimmat vaarat tulee ylinopeudesta. Mutta silti tiellä liikkuu liian monta idioottia, jotka eivät sitä tajua. Ja varsin usein tällainen kaahailija on mies. Jos nopeusrajoitus on 80 niin silloin ajetaan korkeintaan sitä 80, eikä yhtään nopeampaa. Tilannenopeus on eri asia, mutta sekään ei koskaan ole yli nopeusrajoituksen. En voi ymmärtää näitä ahneita ääliöitä, jotka ei välitä muiden turvallisuudesta vähääkään, sellaisilla ei pitäisi olla autoa ja korttia ollenkaan. Ja liikkeelle pitäisi lähteä hyvissä ajoin eikä niin, että tulee kiire. Kiire ei oikeuta ylinopeuteen.
Näillä jäisillä keleillä ei voi olla liian varovainen. Mutta joo, te jotka asutte erinomaisesti aurattujen teiden äärellä, siis melkeinpä kesäkeliteiden, niin hyvähän se on teidän mussuttaa - kunnes huomaatte olevanne koslanne kanssa metsähallituksen puolella. Ajan aika paljon pitkää matkaa eikä ole yksi tai kasi kertaa, kun ensin iso henkilöauto hulppeasti ohittaa melko huonosti hoidetulla tiellä ja myöhemmin sitten seisoo peppu pystyssä penkassa tai pahimmillaan katollaan ojassa. Niin että antakaa van mennä, niin me toiset vakuutuksenottajat maksamme teille huolimattomuudestanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vaan paska kuljettaja. Ikinä en ole "liukunut epähuomiossa suojatien päälle" vaikka ajan sujuvasti rajoitusten mukaan. Opettele ennakoimaan ja havainnoimaan ympäristöä. Aiheutat suuremmat vaaratilanteet hiljaisella vauhdilla, varovaisuudella ja äkillisillä liikkeillä.
Itse asiassa suurimmat vaarat tulee ylinopeudesta. Mutta silti tiellä liikkuu liian monta idioottia, jotka eivät sitä tajua. Ja varsin usein tällainen kaahailija on mies. Jos nopeusrajoitus on 80 niin silloin ajetaan korkeintaan sitä 80, eikä yhtään nopeampaa. Tilannenopeus on eri asia, mutta sekään ei koskaan ole yli nopeusrajoituksen. En voi ymmärtää näitä ahneita ääliöitä, jotka ei välitä muiden turvallisuudesta vähääkään, sellaisilla ei pitäisi olla autoa ja korttia ollenkaan. Ja liikkeelle pitäisi lähteä hyvissä ajoin eikä niin, että tulee kiire. Kiire ei oikeuta ylinopeuteen.
Jos nopeusrajoitus on 80 niin silloin ajetaan 90-100km/h.
Kiire minulla ei ole. Nautin autolla ajamisesta ja varsinkin ylinopeudella ajamisesta, kaahailen hvikseni.
Koska nopeusrajoitukset ovat tässä holhousvaltiossa useimmiten naurettavan alhaisia niin eipä paljoa kiinnosta niitä noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Näillä jäisillä keleillä ei voi olla liian varovainen. Mutta joo, te jotka asutte erinomaisesti aurattujen teiden äärellä, siis melkeinpä kesäkeliteiden, niin hyvähän se on teidän mussuttaa - kunnes huomaatte olevanne koslanne kanssa metsähallituksen puolella. Ajan aika paljon pitkää matkaa eikä ole yksi tai kasi kertaa, kun ensin iso henkilöauto hulppeasti ohittaa melko huonosti hoidetulla tiellä ja myöhemmin sitten seisoo peppu pystyssä penkassa tai pahimmillaan katollaan ojassa. Niin että antakaa van mennä, niin me toiset vakuutuksenottajat maksamme teille huolimattomuudestanne.
Kiitos, annan todellakin mennä.
Neljännesvuosisata on penkkojen välissä siltikin pysytty ja sama meno jatkuu.
Tunnen erään rattiraivoajan joka sekoaa liikenteessä täysin (nainen) :D hassua hän on muuten mukava tyyppi. Aina on joku "hidastelija" (normaalinopeutta ajava) edessä.