Tuntuu tosi haastavalta kun 10v
tyttö alkaa jo olla ulkoisesti tosi kehittynyt. Mua ahdistaa kun jotenkin ei ole enää sellainen olo, että se olisi lapsi ja pieni enää. Liian nopeasti loppuu lapsuus ja leikit.
Kommentit (6)
Lapsissa on eroja. Kyllä meidän 3.luokkalainen tyttö vielä näyttää lapselta ja käyttäytyy lapsellisesti. Varmaan vaikutusta myös sillä mitä vanhempana sallit lapselle. Ei meillä esim anneta lapsen käyttää Facebookia, instagramia tai whatsupia, ei käytä meikkiä, ei värjää hiuksia eikä pukeudu mihinkään teini/ aikuisosaston vaatteisiin. Lapset on lapsia eikä mitään pikkuaikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsissa on eroja. Kyllä meidän 3.luokkalainen tyttö vielä näyttää lapselta ja käyttäytyy lapsellisesti. Varmaan vaikutusta myös sillä mitä vanhempana sallit lapselle. Ei meillä esim anneta lapsen käyttää Facebookia, instagramia tai whatsupia, ei käytä meikkiä, ei värjää hiuksia eikä pukeudu mihinkään teini/ aikuisosaston vaatteisiin. Lapset on lapsia eikä mitään pikkuaikuisia.
No, joo. Näitä edellä mainittuja asioita tuntuvat paljon tekevän. Ne muutokset vain saavat aikaan sen, että lapsi ei vain tunnu lapselta enää. Vaan juuri pikku aikuiselta. Ap
Meillä 11v tyttö,leikkii yhä mielellään ei meikkaa ei välitä pukeutumisesta yhtään,eka tyttö 10v alkoi kk ja loppui kaikki leikit,tätä 11v kannustan olemaan lapsi niin pitkään kuin haluaa
Kai sitä vanhempana tulee aina vähän jäljessä näissä jutuissa. Ihan niin kuin pienten kanssa, yllättyy mitä kaikkea ne osaavatkin jo ennen kuin huomaat. Mulla on keväällä 16 täyttävä tyttö, joka on seurustellut jo puolitoista vuotta. Nyt olen jo tottunut, mutta voi, kuinka tunsin itseni vanhaksi - ja tytön nuoreksi - kun kuulin poikaystävästä ensi kertaa. Niin se aika kuluu :)