Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muovikassivastustus. Valistakaa mua!

Vierailija
09.12.2016 |

Kannan ostokset kaupasta kotiin kierrätysmateriaalista valmistetuissa muovikasseissa. Käytän niitä milloin missäkin ja lopulta roskapusseina. Mikä tässä menee väärin (paitsi että maksan roskapusseista liikaa).

Pitäisikö käyttää maatuvia roskapusseja vai ei roskapusseja ollenkaan vai mitä?

Pienet kaupan muovipussit hyödynnän ruoan säilytyksessä, jotta leivät/hedelmät/juustot saadaan varmasti käytettyä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä niitä muovikasseja ostoksia varten osta kuin wt-väki, muilla on kestokassit.

Ahaa. Tummaihoiset ja aasialaistaustaiset eivät osta muovikasseja. Hyvä alku.

Vierailija
22/24 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustelen paljon ja kaupan muovipussit ovat ihan elinehto. Kohta olen lähdössä trekkaamaan Etelä-Amerikkaan ja mukaan lähtee paljon muovipusseja. Niihin on hyvä pakata vaelluskengät siirtymien ajaksi, ei haise koko laukku jalkahielle. Muovipussiin kerään likapyykit, pussi pyykkeineen hotellin pesulaan. Päiväreppuun pakkaan kaikki muovipussien sisään, niin pysyy kaikki kuivina sadepäivinä tai vaikka meloessa.

Kestomuovipusseilla ei tee mitään, ovat liian kovaa ja koppuraista muovia. Maatuvat pussit taas menevät rikki helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viisihenkisessä perheessä tulee maksimissaan yksi roskapussillinen viikossa, yleensä kahdessa vasta on roskis täynnä... Roskapusseina käytämme näitä rullalla ostettavia ohuita roskapusseja, hyvin kestävät! Kierrätetään myös muovit erikseen, kerran viikossa viedään kauppareissulla keräykseen(siis prismassa on muovinkeräys, ei erikseen ajellaa kierrättämään ;)), tulee sellainen kaupan hedelmäpussillinen tai kaksi viikossa. Ruokaostoksille on neljä kaupan kestokassia ja yksi kylmälaukku, hyvin mahtuu viikon ostokset. 

Vierailija
24/24 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt tismalleen samaa. Myös vaatekauppojen yms. pussit käytän moneen kertaan esim. uimahallivermeiden ja työvaatteiden kantamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme