Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gradukirjoituspyyntö ylisukupolvisien ongelmien kierteen katkaisusta

09.12.2016 |

Hei,

Olen sosiaalityön opiskelija Turun yliopistosta. Olen kiinnostunut siitä, miten niin sanottujen ylisukupolvittaisten ongelmien kierteen voi katkaista. Haluaisin keskittyä pro gradu –tutkielmassani sellaisten nuorten aikuisten kokemuksiin, jotka ovat selviytyneet omien vanhempien vaikeuksien kuormittamasta lapsuudesta.

Pyytäisin Sinua, joka olet 21–35 -vuotias ja jonka lapsuuden perheessä on ollut esimerkiksi päihteiden liikakäyttöä, väkivaltaa, mielenterveyden ongelmia, köyhyyttä tai työttömyyttä, kertomaan oma kokemuksesi siitä, miten itse olet selviytynyt ja välttänyt näiden ongelmien jatkumisen omassa elämässäsi. Huomaathan, että edellä mainitut ongelmat ovat vain esimerkkejä.

Voit kirjoittaa vapaamuotoisesti, sen pituisen tekstin kuin haluat. Käsittelen aineiston luottamuksellisesti, kukaan muu kuin minä ei tule kirjoituksia näkemään. Poistan aineistosta kaikki viittaukset, joista voidaan kirjoittaja tunnistaa ja tuhoan aineiston, kun sitä ei enää tarvita. Toivoisin, että voisin tarvittaessa olla sinuun yhteydessä kysyäkseni täydentäviä kysymyksiä. Tämä ei kuitenkaan ole välttämätöntä, vaan voit kirjoittaa myös nimettömänä.

Seuraavien asioiden toivoisin käyvän ilmi kirjoitelmasta:
- ikäsi ja sukupuolesi
- lapsuuden perheessä koetut ongelmat
- asiat, joiden arvioit vaikuttaneen siihen, että itse et koe enää samoja ongelmia

Tekstisi voit lähettää joko sähköpostilla kirjoitukset2017@hotmail.com tai suljetussa kirjekuoressa pro gradu –tutkielmani ohjaajalle, yliopistonlehtori Riitta Granfeltille, seuraavin tiedoin: Riitta Granfelt, sosiaalitieteiden laitos, 20014 Turun yliopisto ja vasempaan yläkulmaan kirjaimet V.T.

Kirjoitathan tarinasi siten, että saan sen viimeistään 28.2.2017 mennessä. Mikäli haluat kysyä lisätietoja, voit ottaa yhteyttä sähköpostitse kirjoitukset2017@hotmail.com tai Facebookissa (Veera Toukola) yksityisviestillä.
Tekstiäsi mielenkiinnolla odottaen, etukäteen kiittäen

Ystävällisin terveisin,
Veera Toukola

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä