Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen järkyttävän uupunut ja niin yksin tämän kanssa!

Vierailija
09.12.2016 |

Meillä on kolme pitkäaikaissairasta lasta, kahdella siihen liittyy käytöshäiriöitä. Olen omaishoitajana ja taloutemme on tiukalla. Tiukka taloustilanne on yleensä ok, mutta näin joulun alla erityisesti se harmittaa. Olin kyllä säästänyt jouluksi, mutta pari yllättävää menoa vei kaikki säästöni ja vähän ylikin.
Myös mieheni henkinen toimintakyky on alentunut, kykenee kyllä onneksi fyysiseen työhön.

Omasta hyvinvoinnistani huolehtiminen on tuntunut toissijaiselta ja nyt se kostautuu täydellisenä uupumisena. Olen hakenut apua, perhetyö käy auttamassa, lisäksi aloitin mielialalääkityksen ja käynnit psykologilla.

Silti koen olevani yksin. Kaipaisin jonkun läheisen tukea, sen sijaan, että itse olisin se joka pitää kaiken pystyssä. Voisinpa jättää tämän kaiken pariksi viikoksi ja unohtaa kaiken vastuun hetkeksi. Voisin vain nukkua ja nukkua.

Kommentit (21)

21/21 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tulee mieleen, että jos jo ensimmäinen lapsi on sairas, kannattaisiko siinä vaiheessa miettiä asiaa siltä kannalta, että lapsen kanssa tulee todennäköisesti olemaan rankkaa. Toisen tai kolmannen lapsen hankkiminen siinä tilanteessa on melko itsekästä. Mutta vahinko on jo tapahtunut, joten turha siitä nyt enää on ketään syyllistää.

Nyt tässä tapauksessa uskoisin että lastensuojelu on se oikea taho, joka voi auttaa tätä perhettä. Lapsille voidaan miettiä tarvittaessa vaikka osa-aikainen sijoitus tai tukiperhe, tai koko perhe perhekuntoutukseen. Mies ainakin tarvitsisi apua, sillä hänellä ei nyt ole realistista näkemystä oman perheensä tilanteesta selvästikään.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla