Oletteko naineet oman tasoisesti, ylöspäin vain alaspäin?
Mielenkiinnosta kyselen miten olette naineet? Kun aina kerrotaan miten naiset haluavat naida ylöspäin. Kuinka moni on onnistunut tällaisessa?
Kommentit (40)
Samalla koulutustasolla kumppani ja kummankin sukulaiset vanhemmat suunnilleen samoissa sosiaaliluokissa.
Mielestäni samantasoisen kanssa olen, mutta ärsyttävästi saan kuulla kommentteja kuinka tuollaisen miehen nappasin. Eikö ihmiset tajua että aika loukkaus sanoa tuollaiset ääneen minulle? Minun pitäisi vai kaatua kiitollisuudesta sivuttain kun sain koulutetun miehen. Ei kiitos. Hän on onnekas kun sai minut.
Niin olisi kiva kuulla sekä koulutustasoista että tulotasoista.
Juuri tälläkin sivulla on artikkeli, jossa kerrotaan siitä miten naiset arvottavat miehiä heidän ammattinsa perusteella ja statukselle annetaan paljon arvoa.
ap
Ex oli myös ammatillisen koulutuksen saanut. Ihan paska ukko.
Nykyinen on korkeakoulutettu ja huomattavasti fiksumpi muutenkin.
Aikanaan alaspäin (koulutus), sittemmin tilanne kääntynyt (palkka, työ).
Ap, aika monet lienevät tavanneet puolisonsa nuorina opiskelijoina, jolloin molemmat köyhiä. Näin mekin, tapasimme 20-vuotiaina, samaa alaa opiskelimme samalle tasolle ja samaan työhön hakeuduimme ja tulomme olivat käytännössä identtiset suhteen ekat 15 vuotta. Sitten mies sai huomattavasti paremmin palkatun työn. Ja tienaa nyt lähes kaksinkertaisesti sen mitä minä. En tiedä mitä tasoajattelijat tästä nyt sitten miettivät.
Mulla ei mennyt pystyakselilla, vaan täysin viistoon.
Vierailija kirjoitti:
Nain enimmäkseen vaakatasossa, mukavuussyistä.
:D
Olen perustyöläinen ja mies tekniikan tohtori. Mutta hän ei tienaa yhtään sen enempää kuin minä, silti arvostetumpi koska istui koulunpenkillä pidempään. Hän siis opettaa niin ei tienaa. Ärsyttää ehkä ihmisten mielipiteet sen vuoksi kun mies on kotona laiska, joten en niin onnekkaaksi koe sitä että sain koulutetun miehen. Mutta hän on maailman kiltein ja rakastavin, minulle tärkeämpiä arvoja kuin koulutus nuo tunnepuolen asiat.
Nro3
Itse maisteri ja mies opistotasoinen koulutus. Siltikään ei arjessa tunnu, että alaspäin olisin valinnut vaan kyllä hän on sivistynyt ja viisas. Ja ulkonäössä nain ylöspäin...
Alaspäin. Nainen käynyt vain peruskoulun ja itse olen LuK ja DI. Jatko-opiskelen ja teen töitä yliopistolla, nainen ei ole töissä eikä koulussa
M31
Ulkonäön puolesta olen saanut kuulla ulkopuolisilta, että mieheni on huonommannnäköinen kuin minä. Itse olen eri mieltä.
Mies tienaa vähemmän kuin minä, koulutustaso sillä on AMK, mulla yliopistokoulutus.
Ehdottomasti ylöspäin. Menin 18 vuotta sitten naimisiin maailman upeimman ihmisen kanssa, ja hänen tasonsa ei ole siitä muuttunut.
Minä on koulutetumpi, mutta mies tienaa paljon enemmän. Eli..? En tiedä.
Naimisiin menin luokkatoverini kanssa, joten eiköhän ihan yhdessä tämä (nykyisin aika korkea) taso ole saavutettu!
Kotimaisten miesten tason huomioiden Suomessa naisen olisi aika vaikeaa naida ylöspäin...
Yhtä maalta ja keskivertoperheistä ollaan molemmat, yhdessä opiskeltu ja samantyyppisiin töihin päädytty. Palkkakin käytännössä sama molemmilla, eli rahan tai aseman takia en tässä liitossa onneksi ole. Ei kai siinäkään mitään pahaa ole, jos haluaa avioliitolla parantaa asemiaan, itse tosin arvottaisin enemmän kulttuurista pääomaa kuin uutta rahaa.
Akateemisia olemme molemmat, hyvin ja vakaissa asemissa työelämässä. Mutta se on sivuseikka, kun vaimo on helvetin varakkaasta yrittäjäperheestä, siten että (vaimon perheellä) omaisuutta on kymmeniä miljoonia. Itse olen duunariperheen lapsi. Vaikka menee hyvin, niin jotenkin aika helpottavaa että omilla lapsilla on vaimon suvun kautta täydellinen talouden selkänoja olemassa. Eli vaikka tulisi avioero (mitä ei ole näköpiirissä), niin yhteiset lapsemme ovat turvallisessa asemassa. Siinä mielessä koen olevani etuoikeutetussa asemassa.
Nain enimmäkseen vaakatasossa, mukavuussyistä.