Espanjaa JA italiaa opiskelleet!!!!!!!!
Olen nyt opiskellut italiaa todella paljon ja on enää vähän jäljellä, jonka jälkeen on käytynä italian peruskielioppi kokonaisuudessaan läpi. Olen menestynyt opinnoissani erittäin hyvin ja kokeissa saanut täysiä kymppejä.
Tämän jälkeen ajattelin alkaa espanjan opiskelut täysin alkeista.
Sekoittuuko espanja ja italia keskenään (jos italian pohja vahva)?
Onko mahdollista oppia espanja tähän, vai meneekö samantyyliset sanat (joissa eroa jopa vain muutama kirjain) aivoissa täysin sekaisin eikä enää muista, kumpi sana on italiaa, kumpi espanjaa?
Miten kielioppi eroaa näissä kielissä?
Kumman kielen kielioppi on vaikeampaa?
Kommentit (42)
Itse olen opiskellut molempia ja aloitin ensin espanjalla. Se auttaa todella paljon italian opiskelussa eikä mielestäni sekoita vaan pikemminkin tukee! Kannattaa siis opiskella molempia vaikkakin vain toista opiskelleena ymmärtää jotain siitä toisesta mutta on niissä kuitenkin erilaisuuksiakin esim. ääntämisen ja sanaston kanssa.
Suosittelen!!
Yksilöllistä. Joku väittää olevansa jo pitkällä kielessä, kun oikeasti ei osaa vielä edes keskustella sillä ja tekee koko ajan virheitä. Eikä puhe välttämättä edes kuulosta siltä kieleltä, mitä väittää olevansa. Joku toinen taas sanoo aloitelleensa jonkin kielen opiskelua ja puhuu jo täysin sujuvasti natiivien kanssa, mutta siellä täällä virheitä tehden.
On myös erilaisia asenteita kielen oppimiseen. On myös erilaisia lahjakkuustasoja. Jotkut eivät vain pääse puusta pitkään, hokevat vain samaa ongelmaa eivätkä osaa tehdä asialle mitään.