Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jahas, "en koskaan jää työttömäksi koska olen niin ahkera ja osaava ja hyvässä paikassa" -tuttu on jäänyt työttömäksi

Vierailija
08.12.2016 |

Voi herttinen sentään, mikä valitus. Vika on kaikissa muissa, luonnollisesti ja hän on "parempi" työtön kuin muut, jonka on saatava hetikaikkitähän.

Taidan poistaa kavereista.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas. Itse haluaisin työttömäksi, mutta eipä osu kohdalle. Sanoin jopa töissä, että jos tarvitsette osaavamman, niin minä lähden pois ilman kiukuttelua. En pääse pois.

Töissä sitä vaan käydään ilman intoa ja väsyneenä ja sydänvikaisena.

Vierailija
22/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Kuka tahansa voi jäädä työttömäksi, mutta fiksu ja pätevä sekä motivoitunut työntekijä löytää hommaa aina. Ei välttämättä omalta alalta, mutta jotain työtä löytyy aina. 

Voi vaikka harjailla vessoja aikansa kuluksi. Ei työ maalimasta lopu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas. Itse haluaisin työttömäksi, mutta eipä osu kohdalle. Sanoin jopa töissä, että jos tarvitsette osaavamman, niin minä lähden pois ilman kiukuttelua. En pääse pois.

Kiitos teille raatajille.

t. työtön

Vierailija
24/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tuo saanut tarpeekseen maksumiehen roolista ja päätti panostaa laatuaikaan?

Pitkäaikaistyöttömäksi heittäytyminen on syytä suunnitella huolella, kannattaa esimerkiksi hankkia kallis vuokra-asunto Helsingin ydinkeskustasta. Itse maksaen tuollaiseen on harvalla varaa, mutta sossu maksaa työttömän vuokrat ilman ylärajaa maailman tappiin saakka.

tämän vuoksi meillä on ylihinnoitellut vuokrat,koska itse ei tarvitse maksaa.

Vierailija
25/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saathan sinä lähteä milloin tahansa. Otat vain loparit. Karenssia tulee, mutta eihän se ole kuin sen kolme kuukautta.

Vierailija
26/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittumaisimmat ämmät irtisanotaan vikana, koska ei uskalleta irtisanoa niitä. 

Olen huomannut tämän selvästi vanhojen Nokia-kollegojeni suhteen. Vielä siellä roikkuu pari todellista riivinrautaa. Joku on onnistunut luikertelmaan jopa luottamusmieheksi, ei takuulla yleisön pyynnöstä.

Millaisia nössöjä siellä pomoissa on, kun ei uskalleta irtisanoa ihmistä vain koska se on vähän vittumainen?

Vierailija
27/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat sitten kuolla töihin? Mietipä nyt uudestaan, onko tuo missään muodossa järkevää.

Vierailija
28/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Kuka tahansa voi jäädä työttömäksi, mutta fiksu ja pätevä sekä motivoitunut työntekijä löytää hommaa aina. Ei välttämättä omalta alalta, mutta jotain työtä löytyy aina. 

Ei, mutta eipä enää kelpaa siivousfirmoihinkaan kun on ylikoulutettu. Kokemustakin siivoustyöstä olisi opiskeluajoilta, mutta en pääse siivoojan töihin edes haastatteluihin. Sama koskee muitakin matalapalkkahommia.

Vierailija
29/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saathan sinä lähteä milloin tahansa. Otat vain loparit. Karenssia tulee, mutta eihän se ole kuin sen kolme kuukautta.

Totta. Odotan kuitenkin tulevan sydänultran tuloksia, jos pääsisi oikeasti saikulle, eläkkeelle tms. Hengästyttää ja väsyttää. Perinnöllinen sydänvika nääs, joka ikää myöten aktivoitunut.

Vierailija
30/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsee nyt sekin tutustumaan Suomen mahtavaan ja runsaskätiseen sosiaaliturvaan, ja terveyskeskuksen lyhyisiin päivystysjonoihin.

.

Juu.  Ja melko varmaan on ap:n  kertoma irtisanottu ollut sitä mieltä tähän asti, että jokaisen työntekijän tulisi itse neuvotella työnanatajan kanssa palkkansa ja että kunnon työntekijälle työnantaja maksaa kunnon palkkaa ilman mitään liittojen neuvotteluja alakohtaisista.

Nyt saa nauttia noista omista neuvottelemistaan etuuksistaan ja näkee, miten tärkeänä työnantaja pitää ja miten huomioi omasta mielestään hyvän työntekijän... pelkkänä kulueränä, joka pois potkittuna tuottaa huomattavan säästön ja pienentää tuotteen tai palvelun hintaa, eli voitto paranee, kun kulut pienenevät.

Vierailija
31/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Ei, mutta eipä enää kelpaa siivousfirmoihinkaan kun on ylikoulutettu. Kokemustakin siivoustyöstä olisi opiskeluajoilta, mutta en pääse siivoojan töihin edes haastatteluihin. Sama koskee muitakin matalapalkkahommia.

Kuule sehän on vain onni, jos on ylikouluttautunut ja kaikki työkokemus on muusta kuin siivoustöistä. Ei kukaan laita vessoja pesemään kokoikänsä töitä tehnyt vtm:ää. Jos on eronnut ja lapsen lähihuoltaja niin korvaukset on ok.

Kaupalla rikastuu. Ensin myyntiin kaikki ylimääräinen. Kaikki on plussaa verovapaana. Sitten vain oman alan sijaisuuksia ei enää paskaduunia. Pannaan porvaria perseeseen!

Vierailija
32/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Ajattelin lähinnä vapaa-ehtoistyötä. Voin ostaa juuriharjan, niin pääset alkuun sillä.

Vierailija
33/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsee nyt sekin tutustumaan Suomen mahtavaan ja runsaskätiseen sosiaaliturvaan, ja terveyskeskuksen lyhyisiin päivystysjonoihin.

.

Juu.  Ja melko varmaan on ap:n  kertoma irtisanottu ollut sitä mieltä tähän asti, että jokaisen työntekijän tulisi itse neuvotella työnanatajan kanssa palkkansa ja että kunnon työntekijälle työnantaja maksaa kunnon palkkaa ilman mitään liittojen neuvotteluja alakohtaisista.

Nyt saa nauttia noista omista neuvottelemistaan etuuksistaan ja näkee, miten tärkeänä työnantaja pitää ja miten huomioi omasta mielestään hyvän työntekijän... pelkkänä kulueränä, joka pois potkittuna tuottaa huomattavan säästön ja pienentää tuotteen tai palvelun hintaa, eli voitto paranee, kun kulut pienenevät.

Turha näistä keinotekoisista työpaikoista on kynsin hampain kiinni pitää. Ei eletä enää 70 luvulla. Kunnollinen perustulo, niin johan ei potkut enää haittaa.

Vierailija
34/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Odotan kuitenkin tulevan sydänultran tuloksia, jos pääsisi oikeasti saikulle, eläkkeelle tms. Hengästyttää ja väsyttää. Perinnöllinen sydänvika nääs, joka ikää myöten aktivoitunut.

Muaki väsytti tänään kun kävin postilaatikolla.

t. työtön

Vierailija
35/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat lähtee ekana.

Myös yyteissä.

Niin, ne lähtee ennen kuin YT:t on edes loppuneet

Vierailija
36/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse luulin että en koskaan jää työttömäksi media-alalta. Tein töitä kuin hullu, en koskaan kieltäytynyt ylitöistä, enkä välittänyt laskea ylityötunteja. Mutta yt-neuvotteluissa jouduin lähtemään. Nyt vuoden työttömänä olleena, yli 45vuotiaana, totuus on iskenyt täysillä. Kyllä tämä nöyräksi vetää.

Pirkko Arstila?

Vierailija
37/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse luulin että en koskaan jää työttömäksi media-alalta. Tein töitä kuin hullu, en koskaan kieltäytynyt ylitöistä, enkä välittänyt laskea ylityötunteja. Mutta yt-neuvotteluissa jouduin lähtemään. Nyt vuoden työttömänä olleena, yli 45vuotiaana, totuus on iskenyt täysillä. Kyllä tämä nöyräksi vetää.

Pirkko Arstila?

Rikot palstaetikettiä.

Vierailija
38/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Turha näistä keinotekoisista työpaikoista on kynsin hampain kiinni pitää. Ei eletä enää 70 luvulla. Kunnollinen perustulo, niin johan ei potkut enää haittaa.

.

Oot oikeas.   Turha täällä on mitään suomalaisten yrittää tehdä kun kiinalaiset tekee kaiken murto-osalla ja  halvemmalla.  Jopa balttianmaalaisetkin ja jopa suomessakin.

Nautitaan me suomalaiset vaan perustulosta.   Päättäjämme näyttävät mallia mm. kiinalaiset kivimiehet eduskunnan työmaalla aikoinaan ja nyt satavuotislikööri virosta...

Vielä kun ulkoistettaisiin posti jollekin ulkomaalaiselle  kilpailijalle, niin saataisiin jotain tasoa ja tolkkua siihenkin rappiolle menneeseen toimintaan.

Vierailija
39/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Kaffebulla on ruotsiksi fika. Sä olet varmaan joku ammattikorkeasurkea ilman lasta. Mitä sä tiedät elämästä? Mä olen käynyt 16v alkaen töissä jatkuvasti, opiskellut maisteritutkinnon ja saanut kaksi lasta. 39 vuotiaana irtisanouduin 10 vuoden työsuhteessa. Etkä sä koskaan tiedä mitä kävin läpi vuoden aikana.

Mä en halua hommaa aina, vaan haluan tehdä panokseni hyvälle työpaikalle. Haluan että työni arvo näkyy, nostan yhtiön tulosta ja saan palkkaa siitä efortista mitä teen.

Vierailija
40/43 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä nyt saisin potkut, marssisin kyllä pomon luokse vaatimaan selitystä! Työtehokkuus on firman parhaimmistoa, selkeästi keskiarvon yläpuolella, kanssani on helppo työskennellä, jään monesti ylitöihin, osaan monet firman asiat, löytyy koulutus (ei vaadita) eli osaaminen tietopuolella on monipuolisempaa kuin monella työkaverillani. Tämä kaikki löytyy mustaa valkoisella.

Silti en koskaan pidä itseäni muita ylempänä ja asemaani varmana, sen verran on huono tuuri elämässä tehnyt nöyräksi. Mutta käsittämättömältähän se tuntuisi tässä tilanteessa lähteä tapasaikuttajien ja juorukerhoilijoiden sijaan... :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä