Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

terapia ei auta riittävästi

Vierailija
08.12.2016 |

Olen jo sen verran kauan käynyt ja terapia on aina sitä samaa.
Mulla on nyt tullu esiin vahvoja pelkotiloja menneisyydestä johtuen.
Ei ole takeita auttaako tuo terapia näihin pelkoihin.
Mitä tehdä?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ollut terapiasta mitään apua. Päinvastoin, se jumitti kiinni sinne menneeseen. Uskoin vuosia että se auttaa, koska ajoittain terapiassa tuli vapauttavan tuntuisia kokemuksia, tunteita että oivalsi jotain, liikuttui ihan kyyneliin siitä vapautumisen tunteesta. Mutta mutta, se oli vain hetken tunnetrippi, ja samat ongelmat jatkuivat ja jatkuivat. Ja ei kun kaivamaan seuraavia luurankoja psyyken sokkeloista ja menneisyyden kaapeista...

Sitten päädyin seurustelemaan itselleni ihan päinvastaisen luonteisen miehen kanssa. Hän oli tomera, eteen päin suuntautunut, ja totesi suoraan mulle kun aina vatvoin niitä asioita ja ongelmiani, että otapa kuule pää pois sieltä omasta perseestä ja haista vaihteeksi raikasta ilmaa! Tietenkin loukkaannuin, ja ajattelin että hän ei ymmärrä millaista on kun on oikeita traumoja ja häiriöitä, joten helppo hänen on sanoa. Se suhde sitten päättyikin, mutta parin vuoden päästä päädyin itse samalle linjalle. Lopetin kaiken menneisyyden ja ongelmieni ajattelun ja päätin vaan elää, välittämättä siitä miltä milloinkin tuntuu. Antaa kaikkien tunteiden vaan tulla, mutta silti eteenpäin kuin mummo lumessa! Ei liikaa keskittymistä omiin oloihin eikä siihen mikä ne ehkä aiheuttaa. Näin pääsin aika piankin irti ongelmistani.

Mulla ei ole auttanut tuokaan, vaan pahentanut tilannetta. Jos yritän vain painella eteenpäin miettimättä ja keskittymättä liikaa tuntemukseen, sairastun joko syömishäiriöön, pakonomaiseen liikkumiseen, alan juoda enemmän tms. Eli eipä tuo reipas päätös, että ei vaan mieti eikä vatvo liikaa kaikilla auta. Mulle se taas aiheuttaa lisää ongelmia ja laukaisee riippuvuussairauksia sekä salakavalaa itsetuhoisuutta.

Vierailija
42/42 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt terapiassa (sekä KELAn tuella ja yksityisesti) useamman vuoden. Ei mitään apua, traumatausta ja niin syvällä, ettei terapiasta ole hyötyä. Tällä hetkellä en näe mielekkäänä enää jatkaa terapiaa. Epätoivo on valtava, tässäkö minun elämäni oli. Ja ennen kuin pääsette tuomitsemaan, olen työssä ja korkeahkossa asemassa, veronmaksaja.

Niin. Toivottavasti et oo käyny samalla kuin minä. Minkälaista muuten se terapiasi oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi