Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Shoppaileeko joku tosiaan viikottain?

Vierailija
08.12.2016 |

Tuli tuosta kiinakrääsä-ketjusta mieleen, kun siellä joillain tuntui olevan tällainen käsitys.

Onko siis yleistäkin, että viikottain ostetaan jotain muutakin kuin ruokatarvikkeita?
Mä en osta edes joka kuukausi muuta kuin ruokaa, saati sitten viikottain - ja näin tuntuu olevan lähes kaikilla tuttavapiirissäni.
Taloustarvikkeitakaan ei tarvitse ostaa välttämättä joka kuukausi, saati sitten kosmetiikkaa, vaatteita ymv.

Mitä te ostatte viikottain, jos ruokaa ei lasketa?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen keskustelu, joka pistää pohtimaan omaa kuluttamista. Itse tiedostan, että ostamalla vähemmän saisin entistä enemmän säästöön. Olen tosin tyytyväinen siihen säästösummaan, jonka joka kk säästän. Ja kyllä, nyt kun mietin niin joka viikko tulee jotain ostettua ruuan lisäksi. Viimeisen kk aikana olen ostanut mm. jouluvalot olkkariin, ulkovalot, kaitaliinan, monia joululahjoja, kotiin string pocket hyllyn black friday tarjouksesta, urheiluvaatteita itselleni.. Lisäksi pyykinpesuaineita, tiskiainetta, auton tuulilasin pesunestettä.. Noin muutamia listatakseni.

Vierailija
42/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä kertyy.

Tälläviikolla ostin renkaat ja valosarjan peräkärryyn. Ja legot on olleet alessa.

Viime viikolla tyttö tarvitsi uuden tonttupuvun sekä lettinauhaa tanssiesitykseen.

Sitä ennen gymboreella oli aleprosentit kohdallaan ja ostin tytölle tullirajan alle vaatetta ensi syksyyn.

Sitä ennen shoppailin halvemmat puhelinliittymät mulle ja miehelle.

Sitä ennen mies oli kirjoittanut ostoslistaan villapipo, tilasin netistä ja samalla merinosormikkaat koko porukalle.

Sitä edeltävällä viikolla ostin nahkakintaat itselle ja tytölle.

Koko syksynä en ole ehtinyt netin ääreen shoppailemaan sillä ajatuksella että katsoo josko jotain käyttökelpoista löytyisi itselle. Just heitin viimiset vaaleat farkkuni pois, pitäisi löytää uudet.

Ja joulu on lähes miettimättä vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kysymys, että kuinka monta rullaa wc-paperia menee viikossa teillä, jotka ette shoppaile viikottain? Ja kuinka iso perhe?

Kyllähän yksinäiinen työssäkäyvä ( niin että siellä vessakin siis käydään töissä)   ihminen selviää yhdellä 8:n rullan pakkauksella kuukaudenkin, ja jos ostaa jättipakkauksen 2 kertaa vuodessa, niin shoppailua on vähän.

jos taas on isompi perhe, ja paperia kuluu kaksi kahden rullan pakkausta viikossa, eikä niitä osteta jättipakkauksessa, niin siitähän voi sitten shoppailla jo 2 kertaa viikossa pelkästään sitä vessapaperia.

Mä tilaan 2+1 perheelle 3 paalia vessapaperia ja 2 paalia talouspaperia kotiin kannettuna joka toinen vuosi. Hulluksi tulisin jos paskapaperiakin pitäisi joka viikko ostaa.

Vierailija
44/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksineläjä, ja parhaillaan säästöbudjetilla, ellen peräti ostolakossa. Tähän ratkaisuun päädyin huomattuani, että mulla on vaatehuone täynnä vaatteita joita en ole edes ehtinyt käyttää, ja kylpyhuone pullollaan turhaa kosmetiikkaa, jota en sitäkään varmaan ennätä käyttää ennen sen pilaantumista. Kaikenlaista olen siis ostellut viikottain vailla mitään selvää tarvetta, ja tietysti tuohon on palanut rahaa ihan turhan paljon.

Sen sijaan että kippaisin ylimääräiset vaatteet kirpputorille synnin päästönä ja jatkaisin entiseen malliin kokoelmien kartuttamista, olen päättänyt olla ostamatta mitään ja käyttää loppuun sitä mitä olen ehtinyt hankkia. En osta mitään ennen kuin selkeä ja pakottava tarve tulee. Tähän mennessä olen ehdottomasti tarvinnut vain ruokaa ja taloustarvikkeita. Kaikkea muuta löytyy omista varastoista.

Tämä.

Aloin myös himmailla kosmetiikan ostamista kun jouduin heittämään roskiin melkein täysiä pakkauksia pilaantumisen takia. Oikeasti yksi kasvo- ja meikkivoide riittää tosi pitkään, pari kuukautta ainakin vähän pakkauksen koosta riippuen. Miksi niitä pitäisi ostaa montaa eri laatua, joita ei ehdi kuitenkaan millään käyttää?

Sama vaatteissa, ostan nyt vain tarpeeseen ja käytän vanhoja varastoja. Jos en halua laittaa jotain vaatetta päälleni, niin vien sen kierrätykseen.

Vierailija
45/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta joka viikko, mutta shoppailupiikit ajoittuvat talvi- ja kesäaleen, jolloin menee "turhiin" ostoksiin n. 1 000-1 500e/alesesonki. Silloin merkkituotteetkin saa sopuhintaan ja tappiota ei tule niin paljon kuin jos käyttäisin massaketjun vaatteita. Massaketjun vaatteen arvo käytettynä lähenee nollaa, mutta kullahtaneesta merkkivaattesta saa pari kymppiä ja pysyy keskimäärin pidempään hyväkuntoisena.