Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Shoppaileeko joku tosiaan viikottain?

Vierailija
08.12.2016 |

Tuli tuosta kiinakrääsä-ketjusta mieleen, kun siellä joillain tuntui olevan tällainen käsitys.

Onko siis yleistäkin, että viikottain ostetaan jotain muutakin kuin ruokatarvikkeita?
Mä en osta edes joka kuukausi muuta kuin ruokaa, saati sitten viikottain - ja näin tuntuu olevan lähes kaikilla tuttavapiirissäni.
Taloustarvikkeitakaan ei tarvitse ostaa välttämättä joka kuukausi, saati sitten kosmetiikkaa, vaatteita ymv.

Mitä te ostatte viikottain, jos ruokaa ei lasketa?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla olen elintarvikkeiden yms. lisäksi ostanut paidan (50 e), alusvaatteita (n. 60 e) , rajauskynän (n. 10 e)  ja hiustarvikkeita (n. 10 e). Viime viikolla ostin 2 paitaa (45 e + 60 e) ja farkut (110 e) . Sitä edellisellä viikolla mekon (90 e) ja sukkikset (n. 15 e). Kyllä viikoittain tulee jotain ns. ylimääräistä ostettua., yleensä juuri vaatteita tai kosmetiikkaa ja ihan itselleni ostan.

Vierailija
22/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, vähintäänkin vessapaperia on ostettava 1-2 viikon välein. Sitten on muut kulutustarvikkeet; deororantit, shampoot, saippuat, pyykinpesuaineet, konepesutabletit, kasvovedet, vanulaput, vanupuikot, vahaliuskat, siteet, tamponit... Alusvaatteitakin joutuu ostamaan usein, sukat esimerkiksi hajoavat kauhean nopeasti. Useamman viikon tavaroita ei jaksa millään kantaa kerralla kaupasta (eri asia teille autonomistajille), joten käyn kaupassa lähes joka päivä. Painavimmat tavarat ovat kylläkin elintarvikkeita, vähän harmittaa välillä ostaa vaikka virvoitusjuomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sillä on mitään väliä, kuinka usein käy kaupoilla?

Asuin nuorempana pikkupaikkakunnalla, ja silloin keräsin listaksi kaikki pikkutavaratarpeet ja kävin silloin tällöin kunnan ainoassa tavaratalossa ostamassa sitä sun tätä. Nyt asun Helsingissä ja työpaikkani on kauppakeskuksen vieressä, joten heti jos jotain puuttuu, ehdin poiketa sopivaan kauppaan matkalla töistä metroon eikä aikaa kulu kuin pari minuuttia. Hyvinkin saatan tehdä tällaisen pikareissun kerran viikossa.

Ostokset sinänsä on ihan samoja: erilaisia pesuaineita ja kuluvia siivousvälineitä, shampoota, lyijykyniä ja muistilappuja (tiedän, toivottoman vanhanaikaista), sukkia, neulelankoja, kynttilöitä ja tulitikkuja, leivin-, vessa- ja talouspaperia, meikki- ja perusvoidetta, vitamiineja ja särkylääkettä, huulirasvaa, postikortteja... Kyllä munkin henkilökohtainen hiilijalanjälki pääasiassa koostuu kaikesta muusta kuin tällaisesta.

Vierailija
24/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin ostamaan kerran kuukaudessa suurimman osan seuraavan kuun pakollisista tarpeista (paperit, vitamiinit, vaipat, pesuaineet,hammastahnat jne), mutta kyllä yleensä silti joku loppuu ja tulee ostettua viikoittain jotain lisää. Vaatteita ja muita sellaisia en osta kyllä viikoittain, mutta sitten onkin paljon kerralla esimerkiksi molemmille lapsille talvikamppeet.

Vierailija
25/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kuukausittain tulee osettua särkylääkettä, vessapaperia, jotain kodinhoito- tai hygieniatuotteita (esim. tässä kuussa aa-pattereita, saippuaa ja hoitoainetta) ja kourallinen muita juttuja (=vaatetta, viihdettä, lahja). Joulukuu tietysti poikkeus, mutta muuten menee helposti 2-3 viikkoa ettei osteta muuta kuin ruokaa ja kuukausia niin että ruuan lisäksi ostetaan vaan muuta perustarviketta kuten astianpesuainetta ja nenäliinoja. Emme halua että koti täyttyy kamasta tai että jatkuvasti saa olla hankkiutumasta eroon turhaksi käyneestä tavarasta. Lapsen kasvaessa hänen tavaroitaan pitää kuitenkin käydä läpi, muuten meiltä ei juuri lähde tavaraa kirppiksille yms. kun vaatteet pidetään loppuun eikä jatkuvasti olla hommaamassa lisää sitä ja tätä ja tota.

Vierailija
26/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mekään, paitsi just jotain kuluvaa kuten pesuaineita tms mikä nyt milloinkin sattuu loppumaan. Ihmettelen tuttavaa joka vie joka vuosi 8 ikea-kassillista kamaa kirpparille ja vielä enemmänkin, me ei osteta sen verran kestokulutushyödykkeitä edes koko vuonna. Lapsia perheissä on saman verran.

Vierailija
27/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis ihan vaatekaupoista suomesta vaatteita tai sitten kosmetiikkaa yleensä sokokselta. sampoita ja muita hajuvesiä ja dödöö.

jotain näistä.

Siis ostat joka viikko vaatteita tai kosmetiikkaa?

No etkö sinä? Laskehan tarkemmin.

Vierailija
28/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis ihan vaatekaupoista suomesta vaatteita tai sitten kosmetiikkaa yleensä sokokselta. sampoita ja muita hajuvesiä ja dödöö.

jotain näistä.

No esim. mä olen ostanut kesän jälkeen hoitoaineen, saippuaa, hammasharjan, deodorantin ja yhden paketin sukkia. Ei todellakaan joka viikko jotain.

Vierailija
29/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos vessapaperit ja pesuaineet ym hygieniatuotteet lasketaan, sitten shoppailen varmaan joka viikko.

Mutta vaatteita, kosmetiikkaa, sisustustavaraa en shoppaile edes joka kuukausi.

Nyt joulun alla toki enemmän kun pitää ostaa lahjoja ja kynttilöitä yms.

En mitenkään ymmärrä mikä tarve on joka viikko ostaa vaatteita, kenkiä, laukkuja, meikkejä. .?

Vierailija
30/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen viikon aikana olen ostanut vitamiineja, joulukortteja, pari joululahjaa, lukiolaiselle 5 koulukirjaa, led valosarjan, paristoja ja varmaan paljon muutakin. Joka viikko paljon tarpeellista ostettavaa.

Vierailija
31/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä esimerkiksi lääkkeitä tai taloustuotteita miellä varsinaiseksi shoppailuksi, koska ne ovat meille välttämättömiä ja kuluvia, ja niitä tulee ostettua sitä mukaa kun joku loppuu tai rikkoontuu. Yleensä viikoittain. Mutta varsinaisesti vaatetta tai kodin sisustusjuttuja yms. ei tule ostettua läheskään näin usein. 

Vierailija
32/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee jaksoja jolloin löydän hirveästi kivoja vaatteita ja asusteita ja sitten taas jaksoja kun en osta mitään. Nyt on tullut ihan tarpeestakin ostettua kengät ja vaatteita. Asusteitakin löysin koska olivat niin nättejä. Kaikki tilasin netistä. Kenkiin sain Black Friday-alennuksen.

N23

Vierailija
33/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä viikolla olen elintarvikkeiden yms. lisäksi ostanut paidan (50 e), alusvaatteita (n. 60 e) , rajauskynän (n. 10 e)  ja hiustarvikkeita (n. 10 e). Viime viikolla ostin 2 paitaa (45 e + 60 e) ja farkut (110 e) . Sitä edellisellä viikolla mekon (90 e) ja sukkikset (n. 15 e). Kyllä viikoittain tulee jotain ns. ylimääräistä ostettua., yleensä juuri vaatteita tai kosmetiikkaa ja ihan itselleni ostan.

Kauhean kalliita. Mutta mikäs siinä jos on rahaa. Ostaisin itsekin jos olisi.

Vierailija
34/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh, ja miten kykenee olemaan ostamatta 52 tavaraa/hyödykettä yms, jotka eivät ole ruokaa. Noinhan siitä tulee, jos joka viikko ostaisi vain yhden tuotteen:

Itse saan ostaa 11-12 kertaa vuodessa kaksi pakettia siteitä yht 24 pakettia. Kesällä lisäksi pari pakettia tamponeja. Lisäksi käytän kyllä vielä kestositeitäkin.

Kosmetiikka:

Dödöjä kuluu 6 kpl vuodessa pelkästään minulla.

6-8  suihkusaippuaa

6 hoitoainepulloa

4 sampoopulloa

Kuivashampoota 3 pulloa

perusvoidetta apteekista 6 pulloa

vitamiinit apteekista 3 purkkia vuodessa

kasvorasvaa 3 putelia

käsirasva töihin joka kuukausi yht 11 putelia

Eli näistä kuukautishygieniasta kosmetiikkatuotteista, joihin ei edes kuulu meikkejä tulee jo vuodessa itselleni  74-76 hyödykettä

Lisäksi

Hygienia yms:

pumpulia,

pumpulilaput,

vanupuikot

käsidesi

matkoille käsidesilaput

korvatulpat

laastarit

käsikauppalääkkeet

reseptilääkkeet

Keittiö:

leivinpaperi,

pakastepussit

pakastepussien sulkijat,

folio,

tiskiaine,

konetiskiaine,

muffinsivuoat,

roskapussit,

kaverisynttärilahjat,

Hoplop -käynnit,

leffakäynnit,

paristot,

lapselle kyniä, kumeja,

kangasteippiä vaatteiden nimikoimiseen,

kopiopaperia

piirrustuspaperia

kortteja

postimerkkejä

Vierailija
35/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu Suomessa eli hinnat ovat taalla hyvin matalat suomalaisiin verrattuna ja juu, shoppailen kylla ihan tasaiseen tahtiin. Vaatteita ja kosmetiikkaa etupaassa.

Minäkin asun ulkomailla, ja merkkituotteidenkin halvoista hinnoista huolimatta, en ostele viikottain, paitsi nyt joulun alla. Saattaa mennä kuukausia, että en käy muissa kaupoissa, ainoastaan ruokakaupassa. Voin kyllä pistäytyä jossakin kaupassa, jos on välttämättömyyshankintoja.

Vierailija
36/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jotain näistä.

No esim. mä olen ostanut kesän jälkeen hoitoaineen, saippuaa, hammasharjan, deodorantin ja yhden paketin sukkia. Ei todellakaan joka viikko jotain.

Ihan ohis, mutta se hammasharjakin pitäisi vaihtaa 2 kuukauden välein. eli vuodessa tulee yhdeltä hengeltä 6 hammasharjaa. 5 hengen perheeltä 30 harjaa. Ja jos niitä ei osta kerralla, niin siinähän on shoppailtu jo yli puolen vuoden ajalle :O

Vierailija
37/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kysymys, että kuinka monta rullaa wc-paperia menee viikossa teillä, jotka ette shoppaile viikottain? Ja kuinka iso perhe?

Kyllähän yksinäiinen työssäkäyvä ( niin että siellä vessakin siis käydään töissä)   ihminen selviää yhdellä 8:n rullan pakkauksella kuukaudenkin, ja jos ostaa jättipakkauksen 2 kertaa vuodessa, niin shoppailua on vähän.

jos taas on isompi perhe, ja paperia kuluu kaksi kahden rullan pakkausta viikossa, eikä niitä osteta jättipakkauksessa, niin siitähän voi sitten shoppailla jo 2 kertaa viikossa pelkästään sitä vessapaperia.

Vierailija
38/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti siitä,mikä määritellään shoppailuksi. Onko esim.dödöt,saippuat,lastenvaatteet jne...turhaa shoppailua vai pakollista ostettavaa?

Ite kierrän lähes joka viikonloppu kirppiksia ja aina tarttuu tavaraa mukaan muutamilla euroilla.Ruokakaupassa käydessä kierrän aina pesuaine,ja kosmetiikkahyllyt,jos löytyisi tarjouksia.Samoin vaatepuolen kierrän alennuksia metsästäen.Harvoin tulee kuitenkaan ostettua mitään kalliipaa,mutta joka viikko kuitenkin jotain pientä.

Vierailija
39/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä lasta. Lähes viikoittain joku tarvitsee uuden kynän, kumin tms. koulutarvikkeen. Uudet kengät, sukat, alushousut, t-paidan, bussikortin, elokuvalipun, deodorantin jne. En jaksa ostaa kaikkea kerralla, minusta helpompaa ostaa esim. neljän lapsen talvikengät pikkuhiljaa kuin kerralla. Krääsää en osta.

Vierailija
40/45 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksineläjä, ja parhaillaan säästöbudjetilla, ellen peräti ostolakossa. Tähän ratkaisuun päädyin huomattuani, että mulla on vaatehuone täynnä vaatteita joita en ole edes ehtinyt käyttää, ja kylpyhuone pullollaan turhaa kosmetiikkaa, jota en sitäkään varmaan ennätä käyttää ennen sen pilaantumista. Kaikenlaista olen siis ostellut viikottain vailla mitään selvää tarvetta, ja tietysti tuohon on palanut rahaa ihan turhan paljon.

Sen sijaan että kippaisin ylimääräiset vaatteet kirpputorille synnin päästönä ja jatkaisin entiseen malliin kokoelmien kartuttamista, olen päättänyt olla ostamatta mitään ja käyttää loppuun sitä mitä olen ehtinyt hankkia. En osta mitään ennen kuin selkeä ja pakottava tarve tulee. Tähän mennessä olen ehdottomasti tarvinnut vain ruokaa ja taloustarvikkeita. Kaikkea muuta löytyy omista varastoista.