Shoppaileeko joku tosiaan viikottain?
Tuli tuosta kiinakrääsä-ketjusta mieleen, kun siellä joillain tuntui olevan tällainen käsitys.
Onko siis yleistäkin, että viikottain ostetaan jotain muutakin kuin ruokatarvikkeita?
Mä en osta edes joka kuukausi muuta kuin ruokaa, saati sitten viikottain - ja näin tuntuu olevan lähes kaikilla tuttavapiirissäni.
Taloustarvikkeitakaan ei tarvitse ostaa välttämättä joka kuukausi, saati sitten kosmetiikkaa, vaatteita ymv.
Mitä te ostatte viikottain, jos ruokaa ei lasketa?
Kommentit (45)
No siis ihan vaatekaupoista suomesta vaatteita tai sitten kosmetiikkaa yleensä sokokselta. sampoita ja muita hajuvesiä ja dödöö.
jotain näistä.
No ostan vaatteita, lautapelejä tms. Tosin ostan vain kirppareilta ja osa vaatteista menee odottamaan käyttöä eli jos vastaan tulee lapsille vähän liian isoja vaatteita edullisesti, ostan ne säilöön.
En asu Suomessa eli hinnat ovat taalla hyvin matalat suomalaisiin verrattuna ja juu, shoppailen kylla ihan tasaiseen tahtiin. Vaatteita ja kosmetiikkaa etupaassa.
No ei kaikkea tule ostettua viikottain, mutta kun näitä silloin tällöin ostettavia ostelee vuorotellen, niin tuleehan siinä joka viikolle jotain: tiskiaine, muut siivousaineet, konetiskiaine, pyykinpesuaine, vanulaput, korvapuikot, deodorantti, hammastahna, kasvovesi, suihkusaippua, shampoo, voipaperi, elmukelmu, talouspaperi, vessapaperi... Varmaan joka viikko tulee jotain noista ostettua?
Vierailija kirjoitti:
No siis ihan vaatekaupoista suomesta vaatteita tai sitten kosmetiikkaa yleensä sokokselta. sampoita ja muita hajuvesiä ja dödöö.
jotain näistä.
Siis ostat joka viikko vaatteita tai kosmetiikkaa?
Silloin kun minulla on vapaajakso töistä, käyn kaupungilla kierrokseni liki joka päivä. Kierrän kirpparit ja kyllä joka päivä on jotain mukanani kun tulen kotiin.
Ostabn: Vaatteita jos löydän merkkitavaraa kirpparihinnoilla - eli löytöjä. Lisäksi lehtiä,cd ja dvd:tä, kynttilänjalkoja, lyhtyjä, kynttilöitä, vanhoja käsitöitä, kankaita jne.
Kaikenlaista tavaraa kodinsisustukseen sekä kakkoskotiin saaristoon.
Kyllä sitä vaan tulee aina jotain ostettua.
Lisäksi tarkistan keskustan tavarataijen kosmetiikkatsrjoukset ja poistot. Kerran viikossa varmaan sieltä jotain.
T. Nainen 53v, yo-merkonomi, bruttotulot vuodessa n. 50 000€
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun minulla on vapaajakso töistä, käyn kaupungilla kierrokseni liki joka päivä. Kierrän kirpparit ja kyllä joka päivä on jotain mukanani kun tulen kotiin.
Ostabn: Vaatteita jos löydän merkkitavaraa kirpparihinnoilla - eli löytöjä. Lisäksi lehtiä,cd ja dvd:tä, kynttilänjalkoja, lyhtyjä, kynttilöitä, vanhoja käsitöitä, kankaita jne.
Lisäksi tarkistan keskustan tavarataijen kosmetiikkatsrjoukset ja poistot. Kerran viikossa varmaan sieltä jotain.
Hahah, merkkivaatteita jos löytyy kirpparihinnoin. 🙈
Kyllä, viikottain ostan muutakin kuin ruokaa. Ja rahaa jää säästöönkin ihan kiitettävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jotain näistä.
Jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jotain näistä.
No suurimmaksi osaksi. Joskus voi olla toki niin, että tosiaan ehkä juurikin hiustuotteita (sampoot, hoitoaineet, öljyt, lämpösuojat tms.) ainoastaan ja näitä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt haiskahtaa kyllä jo hamsterilta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jotain näistä.
Jep.
Mitähän vastailet mulle tarkoitettuihin kysymyksiin?
valitettavasti kyllä :(
Olen huomannut, että joka viikko tulee jotain: taloustarviketta ( leivinpaperia, siivousainetta),
Seuraavalla viikolla Lidli.stä hajusteeton dödö,
sitä seuraavalla viikolla kalkkitabletit,
seuraavalla reseptilääkkeet,
seuraavalla kuumelääkettä,
seuraavalla taas taloustarviketta,
talvikengät lapselle,
juhlakengät kirpparilta lapselle,
juhlapaita lapselle kirpparilta,
juhlahousut kirpparilta lapselle
juhlavaatteisiin todella meni kolme viikkoa,
elokuviin ja popcornia,
lapsen kaverisynttäreille lahja,
lapsen nimipäivänä lahja,
taloustarviketta,
muutama meikkittuote,
perusrasvaa apteekista repeptillä,
antibiootti,
kalsareita lapselle,
pitkiäkalsareita itselle,
tukisukkia,
sukkahousut,
silmälasit
jne. jne.
Kyllä ostan, jos sattuu jotain tarpeellista tai muuten kivaa kohdalle. Joskus ostan ihan piristääkseni itseäni tai yllätyksenä lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, viikottain ostan muutakin kuin ruokaa. Ja rahaa jää säästöönkin ihan kiitettävästi.
Tuskin ketään kiinnostaa sun rahan käyttö vaan tolkuton luonnonvarojen tuhlaaminen jos joka viikko tarvii ostaa ns "ylimääräistä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jotain näistä.
Jep.
Mitähän vastailet mulle tarkoitettuihin kysymyksiin?
No anteeksi (:
Mä käyn lähes viikoittain kirppiksellä. Harvoin sieltä mitään mukaan lähtee. Ostan oikeastaan pelkästään lapsille, esim. tänään ostin tytölle Little Pet Shoppeja 3kpl, yht. 6€. Edellisellä viikolla ostin murkkupojalleni uudenveroisen D&G-hupparin, eurolla. Joululahjoja, esim. kirjoja olen löytänyt myös tänä syksynä. Kaikki ihastelee miten kauniisti puettuja lapseni ovat ja niiden kaverit aina ihmettelee hienoja vaatteita, leluja, reppuja yms. ;)
Vaikka yritän olla ostamatta mitään turhaa tavaraa, silti melkein joka viikolle kyllä tulee jotain ostettavaa, joka ei ole ruokaa. Tälläkin viikolla olen käynyt apteekissa ostamassa reseptilääkkeitä ja rasvaa. Lisäksi tilasin netistä sukkia.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn lähes viikoittain kirppiksellä. Harvoin sieltä mitään mukaan lähtee. Ostan oikeastaan pelkästään lapsille, esim. tänään ostin tytölle Little Pet Shoppeja 3kpl, yht. 6€. Edellisellä viikolla ostin murkkupojalleni uudenveroisen D&G-hupparin, eurolla. Joululahjoja, esim. kirjoja olen löytänyt myös tänä syksynä. Kaikki ihastelee miten kauniisti puettuja lapseni ovat ja niiden kaverit aina ihmettelee hienoja vaatteita, leluja, reppuja yms. ;)
Siis Dolce&Gabbanan hupparin?
Lisään vielä, että Kiinasta tilaaminen taitaa olla hyvin valikoimaltaan marginaalista?
Eihän sieltä esim. kotimaista tai suomenkielistä kirjallisuutta saa.