Missä menee hyväksikäytön raja? Mies ihastunut minuun, itse haluan lähinnä seksiä ja kaveruutta.
Tapasimme tinderin kautta ja tykästyimme toisiimme niin että päädyimme viettämään yhteisen yön. Aamulla mies alkoi suunnitella yhteistä tulevaisuutta ja olisi halunnut olla yhdessä taukoamatta siitä eteenpäin. Minä en tunne samoin. Vaikka miehestä kovasti pidänkin ihmisenä, en näe että meille voisi kehittyä mitenkään vakavaa parisuhdetta. Lähdin töihin ja myöhemmin kerroin tämän hänelle puhelimessa. Samalla kerroin että haluaisin silti tapailla häntä jatkossakin, mutta en päivittäin, koska minulla on muutakin elämää.
Mies vaikutti järkyttyneeltä, mutta soitti myöhemmin ja kertoi ehdotukseni olevan ok. Silti hänestä huomaa edelleen että hän haaveilee rakkaussuhteesta kanssani, tai jopa luulee meillä olevan sellainen.
Kuinka selvästi mun nyt pitää hieroa tätä asiaa hänen kasvoilleen, jotta en ole hyväksikäyttäjä? En halua leikkiä toisen tunteilla enkä myöskään olla esteenä sille, että hän löytäisi elämänsä rakkauden, josta hän selvästi kovin syvästi haaveilee. Seksiä haluaisin oikein mielelläni lisää, mutta en hänen onnellisuutensa kustannuksella. Miten toimisitte tilanteessani?
Kommentit (15)
Jos seksi on järisyttävän hyvää, niin jatka mutta muistuta hänelle ettei teillä ole suhdetta eikä tule olemaan. Muussa tapauksessa siirry eteenpäin.
Et harrasta seksiä ollenkaan. Minulla on täsmälleen sama tilanne naisen kanssa ja kyselin palstalla, että onko ok panna ja sain yksiselitteisen vastauksen, että ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tapasimme tinderin kautta ja tykästyimme toisiimme niin että päädyimme viettämään yhteisen yön. Aamulla mies alkoi suunnitella yhteistä tulevaisuutta ja olisi halunnut olla yhdessä taukoamatta siitä eteenpäin. Minä en tunne samoin. Vaikka miehestä kovasti pidänkin ihmisenä, en näe että meille voisi kehittyä mitenkään vakavaa parisuhdetta. Lähdin töihin ja myöhemmin kerroin tämän hänelle puhelimessa. Samalla kerroin että haluaisin silti tapailla häntä jatkossakin, mutta en päivittäin, koska minulla on muutakin elämää.
Mies vaikutti järkyttyneeltä, mutta soitti myöhemmin ja kertoi ehdotukseni olevan ok. Silti hänestä huomaa edelleen että hän haaveilee rakkaussuhteesta kanssani, tai jopa luulee meillä olevan sellainen.
Kuinka selvästi mun nyt pitää hieroa tätä asiaa hänen kasvoilleen, jotta en ole hyväksikäyttäjä? En halua leikkiä toisen tunteilla enkä myöskään olla esteenä sille, että hän löytäisi elämänsä rakkauden, josta hän selvästi kovin syvästi haaveilee. Seksiä haluaisin oikein mielelläni lisää, mutta en hänen onnellisuutensa kustannuksella. Miten toimisitte tilanteessani?
Teet miehelle palvelujsen, kun jätät rauhaan.Hän löytää kunnon tytön rinnalleen
Kaksi aikuista ihmistä ja näkemykset ja odotukset ovat ilmaistu ääneen. Jos mies vielä haluaa suhteeseen sun ehdoilla, niin anna mennä. Käytä hyväkses, kun hän kerran siihen suostuu.
Voihan sun mieles muuttua ajan kuluessa.
Kerro tuo kaikki hänelle ja katso mitä voit tehdä. Jos mies vaikuttaa edelleen kovin ihastuneelta, kannattaa jättää juttu sikseen, sillä ihastuneena hän on sokea eikä välttämättä ymmärrä ja usko sanomaasi, ja pettyy lopulta.
Niin kauan kun olet selvästi ja yksikäsitteisesti ilmaissut miehelle, että teillä ei tule olemaan vakavaa parisuhdetta vaan olette ainoastaan friends with benefits (vai mikä se termi nyt oliskaan), etkä väitä tai vihajaile muuta, anna mennä vaan.
Selvällä tai yksikäsitteisellä tarkoitan sitä, että ei mitään kiertoilmaisuja, kaunopuhetta tai konditionaaleja. Rakastunut tulkitsee kuitenkin toiveidensa mukaan, joten tulkinnanvaraa ei kannata jättää.
Kunhan tilanne on selvä molemmille, on musta miehen päätös, haluaako jatkaa vai ei. Sä voit päättää omasta puolestasi, mutta musta aikuinen ihminen pystyy itse päättämään, mitä tekee. Ei tarvitse holhota.
Sanoisin samaa myös, jos ap olisi mies, joka miettii tätä naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos seksi on järisyttävän hyvää, niin jatka mutta muistuta hänelle ettei teillä ole suhdetta eikä tule olemaan. Muussa tapauksessa siirry eteenpäin.
Seksi oli todella hyvää ja läheistä. Mies kertoi olevansa epävarma omista taidoistaan (mielestäni ihan suotta) ja ehdotti varovaisesti kaikenlaista mitä hän halusi kokeilla. Se tuntui minusta tosi kivalta. Olisi kiva jatkaakin näitä "harjoituksia" ja auttaa miestä saamaan lisää itseluottamusta seksuaalisesti. Sitten hänellä olisi vielä paremmat mahdollisuudet löytää täydellinen elämänkumppani ja tulla onnelliseksi. :)
Tällä tavalla perustelen itselleni sitä, että en ole ihan puhtaasti itsekkäin motiivein liikkeellä. Vaikka itsekkyyttähän tämä tietysti on. Mutta jos kerran järjestely sopii miehelle, onko se sitten niin hirveän väärinkään?
Sen toki ymmärrän, että minun täytyy tehdä todella selväksi hänelle (edelleen ja uudelleen), mitä tässä on tarjolla ja mitä ei. Ajattelin mm. aloittaa keskustelun siitä, minkälainen elämänkumppani hänelle mielestäni sopisi (monella tavalla erilainen kuin itse olen).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kunnon tyttö sellainen, joka ottaa kenet tahansa itseensä ihastuneen miehen, kuuntelematta omia tunteitaan?
Ja itse aiheeseen: olen ollut ap:n kanssa samassa tilanteessa. Mies oli kaikin puolin kelvollinen, mutta ei kuitenkaan se elämän mies minulle. Tein vielä sen virheen, että tutustuin miehen kaveriporukkaan ja sukuun - mielestäni ihan hengailupohjalta. Älä tee samaa virhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kunnon tyttö sellainen, joka ottaa kenet tahansa itseensä ihastuneen miehen, kuuntelematta omia tunteitaan?
Ja itse aiheeseen: olen ollut ap:n kanssa samassa tilanteessa. Mies oli kaikin puolin kelvollinen, mutta ei kuitenkaan se elämän mies minulle. Tein vielä sen virheen, että tutustuin miehen kaveriporukkaan ja sukuun - mielestäni ihan hengailupohjalta. Älä tee samaa virhettä.
Joo, no ei tulisi mieleenkään lähteä sukulaisiin tutustumaan tässä tilanteessa! Kavereiden täydellinen välttely voi olla vaikeampaa mutta sitäkin pyrin tekemään mahdollisuuksien mukaan.
Tapaan miehen pian ja aion puhua aiheesta vielä lisää, ettei se vain jää hänelle epäselväksi. Pyydän vielä erikseen harkitsemaan, haluaako hän todella tällaista järjestelyä.
Olisiko sinulla vielä muita vinkkejä aiheesta? Mitkä jutut/tilanteet muodostuivat erityisesti ongelmallisiksi tuossa sinun tapauksessasi?
Ap
En ymmärrä mikset voisi vaan hankkia uutta seksikumppania, eikö se nyt olisi helpompaa? On todella suuri mahdollisuus, että mies ei tajua mitä sanot ja alkaa käydä rasittavaksi ja vaativaksi ajan kuluessa, kun ei saa vieläkään haluamaansa. Olen bi-nainen (suuntautuminen ei sinänsä oleellista mutta siis naiset ja miehet molemmat voi tehdä tätä), ja kahdesti olen ollut tilanteessa, jossa olen kertonut toiselle että en sitten tahdo seurustella, mutta muuten voidaan jatkaa tapailua, ja toinen osapuoli on "ymmärtänyt" asian, mutta silti mm. kertonut kavereilleen että ollaan yhdessä, kai nolouttaan/toiveita elätellessään/siksi ettei kaverit kävisi jommankumman kimppuun järkipuheiden kanssa. Ja molemmissa tapauksissa toinen päätyi inhoamaan minua pitkäksi aikaa, vaikka en ollut tehnyt mitään väärää vaan ollut koko ajan oma itseni ja rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Et harrasta seksiä ollenkaan. Minulla on täsmälleen sama tilanne naisen kanssa ja kyselin palstalla, että onko ok panna ja sain yksiselitteisen vastauksen, että ei todellakaan.
No hei sun ja ap:n pitäisi tavata!!!!
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikset voisi vaan hankkia uutta seksikumppania, eikö se nyt olisi helpompaa? On todella suuri mahdollisuus, että mies ei tajua mitä sanot ja alkaa käydä rasittavaksi ja vaativaksi ajan kuluessa, kun ei saa vieläkään haluamaansa. Olen bi-nainen (suuntautuminen ei sinänsä oleellista mutta siis naiset ja miehet molemmat voi tehdä tätä), ja kahdesti olen ollut tilanteessa, jossa olen kertonut toiselle että en sitten tahdo seurustella, mutta muuten voidaan jatkaa tapailua, ja toinen osapuoli on "ymmärtänyt" asian, mutta silti mm. kertonut kavereilleen että ollaan yhdessä, kai nolouttaan/toiveita elätellessään/siksi ettei kaverit kävisi jommankumman kimppuun järkipuheiden kanssa. Ja molemmissa tapauksissa toinen päätyi inhoamaan minua pitkäksi aikaa, vaikka en ollut tehnyt mitään väärää vaan ollut koko ajan oma itseni ja rehellinen.
Kiitos kommentistasi.
En nauti seksistä kenen tahansa miehen kanssa, joten seksikumppanin hankkiminen ei ole minulle kovinkaan helppoa, vaikka tarjontaa olisi paljonkin.
Juuri tuota minäkin pelkään, että mies ei kuitenkaan tajua tilannetta, vaikka puhun suoraan. Saatan joutua torjumaan häntä toistuvasti eri tilanteissa. Se todennäköisesti loukkaa häntä, mutta vielä pahempaa olisi suostua sellaiseen, mihin en halua mennä (kuten vaikkapa tapaamaan hänen perhettään). Ehkä keskustelen asiasta hänen kanssaan tästä näkökulmasta.
Ap
Anna mennä kuksiten! Miehet on tehneet vastaavaa iät ja ajat, nyt on naisten vuoro.
Jätä se sika