Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ratkaise päättelytehtävä!

Vierailija
08.12.2016 |

Moi! Mulla on teille päättelytehtävä. Musta tää oli hauska, vaikka vastasin itse väärin ja hiffasin sen vasta puolen tunnin päästä. Palaan kertomaan oikean vastauksen perusteluineen viimeistään tasan kello 12. Sopisiko, että siihen mennessä kukaan ei perustele vastaustaan, jotta kaikki, joita huvittaa testata päättelykykyään, saavat aivojumpata? (Tai ehkä tässä ei tarvitse jumpata ja mä olen vaan vähän hömelö. :D)

Eli:

Matti rakastaa Maijaa, ja Maija rakastaa Teppoa.
Matti on parisuhteessa, mutta Teppo on sinkku.
Rakastaako kukaan parisuhteessa oleva sinkkua?
Oletetaan, että kaikki ovat joko parisuhteessa tai sinkkuja eikä mitään siltä väliltä.

1. Kyllä
2. Ei
3. Vastausta ei voi päätellä annetuista tiedoista.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi! Mulla on teille päättelytehtävä. Musta tää oli hauska, vaikka vastasin itse väärin ja hiffasin sen vasta puolen tunnin päästä. Palaan kertomaan oikean vastauksen perusteluineen viimeistään tasan kello 12. Sopisiko, että siihen mennessä kukaan ei perustele vastaustaan, jotta kaikki, joita huvittaa testata päättelykykyään, saavat aivojumpata? (Tai ehkä tässä ei tarvitse jumpata ja mä olen vaan vähän hömelö. :D)

Eli:

Oletetaan, että kaikki ovat joko parisuhteessa tai sinkkuja eikä mitään siltä väliltä.

1. Kyllä

2. Ei

Okej, kello on yli 12.

Eli Matti ja Maija ovat parisuhteessa, Matti rakastaa Maijaa, mutta Maija, vaikka onkin parisuhteessa on rakastunut naapurin Teppoon. Maija, vaikka onkin parisuhteessa, niin pitää itseään tyttömäisenä sinkkuna, eli hän ei ole ymmärtänyt mitä parisuhde tarkoittaa, ja on saanut Teponkin uskomaan että Maija on sinkku.

Näin ollen Teppo rakastaa parisuhteessa olevaa sinkkua.

Ei ollut sanottu että matti ja maija ovat parisuhteessa eli 3.

Vierailija
22/31 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli:

1. Kyllä

2. Ei

Okej, kello on yli 12.

Eli Matti ja Maija ovat parisuhteessa, Matti rakastaa Maijaa, mutta Maija, vaikka onkin parisuhteessa on rakastunut naapurin Teppoon. Maija, vaikka onkin parisuhteessa, niin pitää itseään tyttömäisenä sinkkuna, eli hän ei ole ymmärtänyt mitä parisuhde tarkoittaa, ja on saanut Teponkin uskomaan että Maija on sinkku.

Ai tämä ei ollutkaan päättelytehtävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Helppo.

Vierailija
24/31 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei täähän oli hyvä! Eipä ainakaan itse tullut tajuttua tota pointtia taustalla... Kiitos ap! :)

Vierailija
25/31 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pitää tajuta, että ratkaisu on mahdollinen, koska vaihtoehtoja (parisuhteessa/sinkku) on vain kaksi. Väittämiä on myös kaksi, jolloin molemmilla vaihtoehdoilla saadaan vastaus jommasta kummasta väittämästä. 

Vierailija
26/31 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi rakastaa parisuhteessa olevaa sinkkua koska sellaista ei ole olemassakaan.

Sillä perusteella oikeaa vastaus on 2 eli Ei.

Vierailija
27/31 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi rakastaa parisuhteessa olevaa sinkkua koska sellaista ei ole olemassakaan.

Sillä perusteella oikeaa vastaus on 2 eli Ei.

Tämä omaan nokkeluuteensa kompastuminen käsiteltiin jo kerran ykkössivulla.

Vierailija
28/31 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vain yksi kaikista oli parisuhteessa. Maijastahan tässä ei puhuttu että olisi parisuhteessa yhtään kenenkään kanssa.

Vierailija
29/31 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli:

1. Kyllä

2. Ei

Okej, kello on yli 12.

Ei ollut sanottu että matti ja maija ovat parisuhteessa eli 3.

Ei myöskään sitä etteivätkö olisi. Kun tiedetään nykystandardit mukaan tämä menisi juuri näin, että Matti ja Maija ovat parisuhteessa, ja Maija on rakastunut Naapurin Teppoon. Muut vaihtoehdot ovat satukirjasta.

Vierailija
30/31 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hauska! Ensireaktio oli että ei tässä ole mitään järkeä, mutta pari minsaa kun jaksoi miettiä niin keksi. Kiitos ap. :)

Vierailija
31/31 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme