Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ehkäisy on teillä, jotka ette missään tapauksessa halua enää lapsia?

Vierailija
08.12.2016 |

Mikään ehkäisy ei ole absoluuttisen varma, paitsi kohdunpoisto ja selibaatti. Jos niitä ei lasketa, niin mitä ehkäisyä käytätte, jos ette missään tapauksessa enää halua lisääntyä?

Nimim. stressaava hormonikierukan käyttäjä

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 30v. ja minulla on kasvanut endometrioosia kohtu ja sen ympäristö täyteen. Gynen mukaan ovulaatiota ei tapahdu enää ollenkaan luonnollisesti ja jos tapahtuisi joskus, munasolu ei pääsisi kohtuun asti tukkeutuneiden munanjohdinten läpi. Jos jollakin ihmeellä pääsisi, se ei voisi kiinnittyä mihinkään. Syön silti e-pillereitä monta liuskaa putkeen ettei tarvitse kärsiä menkkoja. Mieheni on lisäksi käynyt sterilisaatiossa. Ei hirveästi raskaus pelota :D

eikö sulle tule huono-olo kun ajattelet kohtuasi mikä on täynnä pinkkiä nystyrää??? O_o

22/34 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kohdunpoistoa Essure ja sitä ennen kondomi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono olo ei ole yhdyssana.

Vierailija
24/34 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei suostu vasektomiaan, mutta ei halua pelata kortsuillakaan. Selibaatti siis.

25/34 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

Vasektomia on tietääkseni ainoa sataprosenttisen luotettava ehkäisymenetelmä, kun se tehdään tietyllä tavalla. Kohdunpoisto ei ole ehkäisymenetelmä, ja raskaus voi alkaa kohdun ulkopuolellakin. Lisäksi tutkimuskirjallisuus tuntee ainakin yhden tapauksen, jossa nainen tuli raskaaksi spermaisesta puukoniskusta harrastamatta seksiä. (Tuon luotettavuutta kannattaa toki vähän epäillä.)

Nyt on kyllä hanska hukassa kohdunpoiston ja raskauden suhteen.

Vierailija
26/34 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kohtua tarvitse poistaa, voi naiseltakin laittaa piuhat poikki. Ei ne taida edes poistaa kohtua jos nainen haluaa steriloida itsensä.

Mutta meillä miehen kanssa kun juteltiin, niin hän suostui laittamaan omat piuhansa poikki, kun se oli pienempi operaatio.

Eli vasektomialla mennään.

Sterilisaatio ei ole 100% varma ehkäisy, toisin kuin se kohdun poistaminen olisi. Ehkäisykapseli ja hormonipistos taitavat olla tilastojen valossa vielä sterilisaatiota varmempia.

Me ollaan pohdittu että otetaan molemmat sterilisaatio kunhan ikä tulee täyteen, sen luulisi riittävän.

Vierailija
27/34 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykapseli. Vie lisäksi menkat mennessään, mikä on minusta suurin plussa koko kapistuksessa.

Vierailija
28/34 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure.

Vierailija
29/34 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 200 % varmaa että lapsia ei enää tule: kohdunpoisto ja vasektomia. :)

Vierailija
30/34 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka minulla ja vasektomia miehellä. Mies täytti ensin 30v. Kun itse täytän, aion myös steriloiduttaa itseni, ja sitten mennään kombolla vasektomia+sterilisaatio+hormonikierukka. Kierukan käyttöä siis dysmenorrean vuoksi jatkettava kuitenkin, mutta olen niin raskausfobinen, että haluan sterilisaation silti.

Varmistuksena minulla on papereissa merkintä erittäin myöhäisenkin abortin sallimisesta, koska vanhojen leikkauskomplikaatioiden takia raskaus olisi hengenvaarallinen minulle, eikä sikiö mahtuisi kasvamaan. Silti haluan sterilisaation. Se on se fobia.

N28, raskausfobinen vela

Vierailija
31/34 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hormonikierukka, mutta tällä hetkellä haaveilen muusta.

Te kohdun poistaneet, miten tai millä perusteilla sen leikkauksen olette saaneet? Haluaisin myös värkistä eroon, kun kierukka vie halut.

Vierailija
32/34 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 30v. ja minulla on kasvanut endometrioosia kohtu ja sen ympäristö täyteen. Gynen mukaan ovulaatiota ei tapahdu enää ollenkaan luonnollisesti ja jos tapahtuisi joskus, munasolu ei pääsisi kohtuun asti tukkeutuneiden munanjohdinten läpi. Jos jollakin ihmeellä pääsisi, se ei voisi kiinnittyä mihinkään. Syön silti e-pillereitä monta liuskaa putkeen ettei tarvitse kärsiä menkkoja. Mieheni on lisäksi käynyt sterilisaatiossa. Ei hirveästi raskaus pelota :D

eikö sulle tule huono-olo kun ajattelet kohtuasi mikä on täynnä pinkkiä nystyrää??? O_o

Ei tule huono olo. Jos kohtu olisi vauvaa täynnä niin siitä tulisi huono olo :D

Vierailija
33/34 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin sterilisaatio nyt 3. lapsen jälkeen.

- Nainen 38v

34/34 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on hormonikierukka, mutta tällä hetkellä haaveilen muusta.

Te kohdun poistaneet, miten tai millä perusteilla sen leikkauksen olette saaneet? Haluaisin myös värkistä eroon, kun kierukka vie halut.

Itseltäni poistettiin kohtu gyn. sairauksien takia ja viimeisenä hoitokeinona, kun mikään muu hoito tai toimenpide ei auttanut. Ehkäisytarkoituksessa tai mitenkään kevein perustein kohtua ei poisteta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi