Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaminen ja mielenterveys

Vierailija
08.12.2016 |

Mistähän johtuu, että aina yrittäessäni lopettaa tupakointia, toisena päivänä minulle tulee derealisaatiohäiriöitä? Melkein koko ajan epätodellinen olo ja tunne niinkuin kaikki, oma koti, ympäristö jne olisi vieras. Todella ahdistavaa ja syy siihen, miksi olen aina aloittanut tupakoinnin uudelleen.

Onko kellään mitään teoriaa mistä tämä johtuu tai mikä tähän auttaisi? Haluaisin todella lopettaa tupakoinnin mutta en kestä tätä oloa!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minulla oli aivan samoja oireita. Muut tuntuivat vähän kummeksuvan asiaa. Lopetin todella monesti, mutta aina toisena tai kolmantena päivänä juuri kuvailemasi kaltaiset oireet saivat kävelemään takaisin kauppaan ja jatkamaan polttamista.

Loulta lopettaminen onnistui, kun hankin niitä nicoretten imeskelytabletteja. Ensimmäisinä päivinä otin puolikkaan aina kun alkoi tuntua siltä. Pian aloin kuitenkin vähentämään, söin yhteensä 2 purkillista niitä (2x20). Lisäksi kahvia kannattaa välttää, itse huomasin kofeiinipiikin pahentavan tuon tyyppisiä oireita. Aloin juomaan kahvin sijaan vihreää teetä. Se tuntui itseasiassa olleen ratkaiseva tekijä itselleni.

Tsemppiä!

Vierailija
2/7 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos vastauksesta! Ihan kamala olo taas päällä:(. Olen kyllä juonut paljon kahvia kun ei tupakkaa nyt voi enkä halua polttaa.

Pelkään että tämä olo jää jotenkin päälle. Mutta jos sinä selvisit siitä niin ehkä minäkin.

Mistähän tämä olo johtuu? Onko se jotain puhdistumista myrkyistä tai jotain..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo on aika kovia oireita. Itse olen nyt nalkuttanut ilman taukoa 2 kuukautta, muilla meinaa mennä hermot. PS. olen mies.

Vierailija
4/7 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollaisia oireita, kun yritin lopettaa ilman mitään apuja, tuli niin sekava ja heikko olo, että sorruin. Mutta se on kuitenkin psyykkistä, sillä lopettaessani kirjan avulla(vihdoin vapaa tupakasta), niitä ei tullutkaan.

Vierailija
5/7 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuollaisia oireita, kun yritin lopettaa ilman mitään apuja, tuli niin sekava ja heikko olo, että sorruin. Mutta se on kuitenkin psyykkistä, sillä lopettaessani kirjan avulla(vihdoin vapaa tupakasta), niitä ei tullutkaan.

Olen lukenut tuon Allen Carrin kirjan jo vuosia sitten. Silloin lopetin helposti ja ilman oireita vuodeksi. Kuitenkin repsahdin:(. Sen jälkeen lopettamisyritykset kaatuvat tähän oloon. Nytkin oma kotini näyttää ihan vieraalta ja en uskalla edes lähteä enää ulos täältä. Olen siis nytkin lukenut kirjan ja todellakin haluaisin olla vapaa!

Pitäisikö hakea kumminkin jotain nicoretteja tms? Ovatko nämä vieroitusoireita vai mistä kysymys?

Vierailija
6/7 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiinisuihke on tehokas apu,vieroitusoireet helpottavat nopeasti

Vierailija
7/7 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukset eri päivistä. Toinen päivä oli aina se pahin.

1. Paha. Tupakkaa tekee mieli jatkuvasti.

2. Pahin. Vieroitusoireet pahimmillaa. Veri huutaa kirjaimellisesti nikotiinia.

3-8. Pahoja mutta koko ajan helpottaa.

9-12. Voitontunne. Luulee ettö asia on kunnossa jo.

13-180. Tupakkaan alkaa suhtautua neutraalisti, mutta silti se on vähän mielessä.

Puoli vuotta ja yli. Jonakin päivänä huomaat, ettet ajattele koko asiaa enää. Hyvä olo.

Toinen päivä on todella pahin. Positiista on tietää, että koko ajan helpottuu.

Itselläni oli monta kertaa retkahdus juuri noiden Voitontunne -päivien aikana. Kolmena kertana. Nyt olen ollut polttamatta 14 vuotta.

Lopettamisessa kaikki keinot sallittuja. Purkka, laastari ja karkit. Itse otin käyttöön myös hammasharjan. Yhden työpäivän aikana harjasin hampaat puolen tunnin välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme