Apua! Koirani on varastettu.
Lyhyesti, olin antanut koirani hoitoon ja nyt sitten hoitaja oli antanut koiran hänen kaverilleen omaksi ilman lupaani. (Se miksi hän antoi, on monimutkaista), sain äskettäin tietää asiasta ja nyt tämä kaveri ei suostu antamaan koiraani takaisin. Mitä teen? Minulla on paperit ja laillisesti koiran "omistaja". Mitää sopimuksia minun kanssa ei ole tehty.
Voinko mennä suoraan poliisin kanssa noutamaan koira?
Kommentit (26)
Koiran hoito 7 kuukaudelta tekee noin 2000 euroa, jos hoitaja on reilulla tuulella. Otathan siis rahat mukaan hakureissullesi. Sinua kohtaan voidaan myös nostaa eläinsuojelullinen syyte koiran heitteillejätöstä. Kuulostaa nimittäin siltä, että et ole ottanut koiraa takaisin luoksesi alkuperäisen hoitosuunnitelman mukaisesti. Tällöin omistajuutesikin on vaakalaudalla.
Ap et ole kykenevä hoitamaan koiraa.
Veikkaan että ap hakee koiran takaisin, pitää sitä pari kuukautta ja kyllästyttyään antaa sen jollekin kaverilla "hoitoon" puoleksi vuodeksi.
Veikkaan, että kyseessä on nuori koira? Jatka elämääsi, tee paperit uuden omistajan kanssa.
Jos tekee tuollaisen virheen, niin silloin tekee kaikkensa korjatakseen virheen. Olet pettänyt koirasi jo kertaalleen. Älä tee sitä enää, anna sen elää rauhassa kodissa, jonka se on saanut, jos koti on kelvollinen. Sinun ei ollut kelvollinen, ota opiksesi ja anna koirasi jäädä nykyiseen kotiinsa.