Mikä kirja sulla on nyt kesken?
Mulla on Mika Waltarin pienoisromaanit, oliskohan viimeinen romaani menossa. On ollut jo jonkin aikaa kesken. Eilen luin Henriikka Rönkkösen Mielikuvituspoikaystävä ja muita sinkkuelämän perusasioita. Sain lahjaksi, en olisi ehkä tullut muuten lukeneeksi. Oli ihan hyvä kirja, mutta välillä huomasi, että kirja oli blogista muokattu: jotkut teksteistä olivat hieman irrallisen tuntuisia ja osittain hieman päällekkäisiä. Joitain kirjoituksia olisi voinut kasvattaa. Tänään kävin ostamassa Suomalaiset fasistit – mustan sarastuksen airuet (Silventoinen, Tikka & Roselius). Ehdin jo muutaman sivun lukea. Odotan mielenkiinnolla, tämä on ensimmäinen kokonaiskatsaus suomalaisen fasismin historiaan.
Kommentit (51)
Aloitin juuri Joonas Konstigin Totuus naisista. 40 sivun perusteella en vielä uskalla muodostaa mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin juuri Joonas Konstigin Totuus naisista. 40 sivun perusteella en vielä uskalla muodostaa mielipidettä.
Oon lukenut molemmat Konstigin kirjat! Ihan hyviä, mutta jotain jää puuttumaan.
Ap
Voi tämä on nolo mutta Anneli Kivelän Katajamäki-sarjan uusin :) Nää on mulle vähän sellaista peiton alla salassa luettavaa, sellaisia hyvänmielen romaaneja kyllä mutta en koe kuuluvani kohdeyleisöön. On mulla sen lisäksi tosin kesken Jens Lapiduksen Vip-huonekin mutta sitä en ole aikoihin taas lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Voi tämä on nolo mutta Anneli Kivelän Katajamäki-sarjan uusin :) Nää on mulle vähän sellaista peiton alla salassa luettavaa, sellaisia hyvänmielen romaaneja kyllä mutta en koe kuuluvani kohdeyleisöön. On mulla sen lisäksi tosin kesken Jens Lapiduksen Vip-huonekin mutta sitä en ole aikoihin taas lukenut.
No ei sitten kerrota kellekään ;)
Ap
He eivät tiedä mitä tekevät, ja ohessa Dalin päiväkirjat.
Max Seeckin Hammurabin enkelit. On maineensa veroinen eli kansainvälisen tason trilleri.
Anneli Auerin Murhalesken muistelmat.
Parempi kuin odotin, suosittelen!
Tacituksen historia. Aivan jäätävän tylsää kamaa. Taitaa jäädä kesken.
Surkeaa että pitäisi lukea jotakin hienoa ja ylentävää ja älli-älyllistä ja sitten hyvä viihde vaan peiton alla salaa.
Jojo Moyesin kerro minulle jotain hyvää. Oon puolivälissä, en oikeen tie tykkäänkö vai en, joka ilta kuitenkin jatkan.
Vierailija kirjoitti:
Max Seeckin Hammurabin enkelit. On maineensa veroinen eli kansainvälisen tason trilleri.
Sama menossa. Hyvältä vaikuttaa
mä painun mielummin aku-ankat lehdet kainalossa nukkumaan.. en lue kyl juuri mitään kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Surkeaa että pitäisi lukea jotakin hienoa ja ylentävää ja älli-älyllistä ja sitten hyvä viihde vaan peiton alla salaa.
No ei se nyt tässä ollut se pointti, huoh.
Teemu Keskisarjan Suomen ainoa sarjamurhaaja.
Vierailija kirjoitti:
No tämä. Ihminen viihtyy sen parissa missä viihtyy. Hitto, pitääkö vielä vapaa-ajallakin alkaa miettimään muiden arvostusta.
Ite luen paljon, kantaa-ottavia ja "hyväksyttyjä" kirjoja, mutta ei mua hävetä esim. bussissa lukea jotain "hömppää". Hömppäkirjallisuudessakin on paljon hyviä ajatuksia ja ennenkaikkea viihdettä.
Kesken tällä hetkellä on Diana Gabaldonin Tuliristi, Juice Leskisen Risainen elämä, Jussi Valtosen He eivät tiedä mitä tekevät sekä Ulla-Lena Lundbergin Jää.
Shari Lapena, The couple next door ..ihan ok. Käsittääkseni tämä on tulossa suomennoksena joskus lähitulevaisuudessa.
Ei ole kesken kun en ole vielä aloittanut mutta Esko Seppäsen Mistä Suomi vaikenee?
Dekkarien ystävänä löysin kirjastosta ihan mulle uuden, Steff Penney, Näkymättömät. Britti "mustalaisdekkari". Tosi jees, hyvää kerrontaa, mielenkiintoisia hahmoja, tosin olen vasta kolmanneksen lukenut, mutta hyvältä vaikuttaa tähän asti.