Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksalaatikko jouluruokana

Vierailija
07.12.2016 |

Minulle tuli tänään täysin puskista että jotkut tosiaan syövät maksalaatikkoa jouluruokana. En koe että olisin ikinä elänyt tynnyrissä, mutta mielestäni maksalaatikko on tavallinen arkiruoka, samaa sarjaa kuin makaronilaatikko, tai kinkkukiusaus.. Eikö sitä koulussakin syödä ihan tavallisena arkiruokana, eikä joulu/juhla aterialla? Olen ihan häkeltynyt, kun ystäväni kertoi popsivansa lähestulkoon pelkästään kinkkua ja maksalaatikkoa jouluna. Jaiks :o

Ymmärrän lanttu, porkkana ja jopa kurpitsalaatikon joulupöydässä, mutta maksalaatikko? :o Syödäänkö teillä muilla tosiaan maksalaatikkoa jouluna?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan syödä. Tuntuisi täysin absurdilta läntätä maksalaatikko pöytään jouluna. En ole kuullut että kukaan muukaan sitä jouluna söisi. Onkohan tämä vaan ystäväsi "oma juttu"?

Vierailija
2/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai syödään

Syötiin lapsenakin

Mutta kurpitsalaatikko? Ei missään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö, mutta tiedän paljon ihmisiä, jotka syövät. Toiset jopa valmistavat jouluksi poikkeuksellisesti itse. Eräs vanhempi sukulaiseni tilaa pitopalvelusta, jossa se on yksi joulun laatikoista.

Vierailija
4/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan syödä. Sama kuin laittaisi makaronilaatikon . Ei ole jouluruokaa, ei siis meillä.

Vierailija
5/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maksalaatikko jouluruokana, porkkanalaatikko melkein pudonnut pois ja bataattivuoka tullut tilalle. Kurpitsalaatikko👎

Vierailija
6/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen dissasi makaroonilaatikkoa joulupöydässä. Mun mummuvainaa teki aina makaroonilaatikkoa ilman lihaa joulupöytään. Entisaikojen juhlaruoka, joillain nykyäänkin. Tarvitsisi tehdä itsekin..

Vierailija
7/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan pöytään en laittaisi, mutta tiedä monia joilla maksalaatikko on jouluruokaa. Meillä taas jouluun kuuluu se suunnatonta pahennusta herättävä makaronilaatikko.

Vierailija
8/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut mutten ymmärrä. Ja ne muut laatikothan on vähän niin kuin kinkun lisäkkeitä, maksalaatikko taas tavallinen arkimättö, jonka kanssa EI kaipaa kinkkua.

Vierailija
9/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelonen dissasi makaroonilaatikkoa joulupöydässä. Mun mummuvainaa teki aina makaroonilaatikkoa ilman lihaa joulupöytään. Entisaikojen juhlaruoka, joillain nykyäänkin. Tarvitsisi tehdä itsekin..

Mä oon kans lapsuudessa saanu tuota, mielestäni siinä oli sokeriakin.

Vierailija
10/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuuluu! Teen yleensä itse, arkena valmista einestä.

Vierailija
11/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuusikymppinen mummeli, joka elin lapsuuteni maalaistalossa. Ainakin siihen aikaan ja ainakin maalla joka talon joulupöytään kuuluivat myös maksalaatikko ja makaronilaatikko (siis lanttu-, porkkana- ja perunalaatikon lisäksi).

Sitten aikuisena omassa kodissani maksa- ja makaronilaatikko jäivät listalta pois, kun kauppojen valikoima kasvoi. Tilalle tuli runsas kalapöytä herkkuineen. Uskon silti, että monilla tuo maksalaatikkoperinnekin on yhä voimissaan.

Vierailija
12/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudenkodissani maksalaatikko kuului ilman muuta joulupöytään. Ilmeisesti tämä on yleinen tapa Etelä-Pohjanmaalla. Sen sijaan perunalaatikkoa meillä ei ollut koskaan enkä tiedä sitä olleen kenelläkään muullakaan lähiseudulla. Maistoin ensimmäistä kertaa perunalaatikkoa aikuisena.

13/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko tarjoillaan meillä jouluna voisulan kanssa, persiljasilppua voi ottaa päälle jos haluaa. Puolukkahyytelöä ja kermakastiketta lisukkeena.

Makaronilaatikko ilman lihaa on pojan toive.

Vierailija
14/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohojammaalla syärähän maksalooraa jouluna. Jokaases maakunnas on omat jouluruat.

Vierailija
15/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on kuulunut aina porkkana-, lanttu-, peruna- ja maksalaatikko. 

Vierailija
17/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa maksalaatikko kuuluu joulupöytään. Pohjanmaalla ollaan ☺

Vierailija
18/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satakunnan suunnassa on syöty maksalaatikkoa jouluna.

Siellä on syöty myös riisipuuroa sekahedelmäkiisselillä. Onkos se tuttua?

Vierailija
19/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin oli aikoinaan yllätys, samoin makaronilaatikko kun lähipiirissä ne eivät kuuluneet jouluun enkä muista nähneeni ohjeita lehtien jouluruokaosioissakaan.

Vierailija
20/55 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipuuro ja sekahedelmäsoppa kuuluu jouluun Pohjanmaalla.