Mitä työttömälle joululahjaksi?
Kommentit (21)
Laminoitu taulukko mol.fi -sivuista, joihin on haulla haettu kaikki sellaiset paikat, joita voisi kuka tahansa hakea ja joissa hakuaika on vielä joulun jälkeen.
Työhanskat ja työhaalari - saa tsemppaamaan!!!
Vierailija kirjoitti:
Laminoitu taulukko mol.fi -sivuista, joihin on haulla haettu kaikki sellaiset paikat, joita voisi kuka tahansa hakea ja joissa hakuaika on vielä joulun jälkeen.
Olin tulossa sanomaan, että printtaa lista avoimista työpaikoista, mutta tuohan on vielä parempi. Todella hyvää vittuilua ja paras tapa piiloilmoittaa, että et ole tervetullut enää kaveri-/perhepiiriini.
Miksi työtön on jotenkin erikoisasemassa? Osta sitten vaikka jotain kallista, mihin hänellä ei itsellään ole varaa. Tämä on se ainut työttömän erikoisaseman tuoma lahjaidea, jonka voin keksiä.
Vai yritätkö jotain paskaa kaataa hänen niskaansa, kuten suomalaisilla on tapana?
Suklaata, kirja, hajuvesi/tuoksu, neule, lämpöiset sukat, kori jossa jotain keittiöjuttuja, lämpimät sisätossut, joku cd tai dvd jne..
Aikas omituinen kysymys.
Kirjoita lappu "tule meille siivoamaan/hoitamaan lapsia ym, saat muutaman kympin pimeesti palkkaa"
No sellaista mistä se työtön voisi tykätä. Minulle kelpaisi esim. pörrösukat.
Työttömäksi jäänyt esim. Nokian insinööri tai paperimies, joka on vielä ansiosidonnaisella, todennäköisesti nettoaa enemmän kuin perusduunari naisvaltaisilla aloilla.
Sanaristikoita ja aamutohvelit. Saa aikansa kulumaan.
Jos perheessä on puutetta, osta ruokakori/herkkukori tai lahjakortti markettiin. Minä olisin iloinen sellaisesta.
Tai vie työtön leffaan.
Ämpäri niin voisi käydä keräämässä metsästä marjoja ja sieniä.
Mä antaisin jotakin luksusta mitä ei itse tule ostaneeksi, tai vaihtoehtoisesti lahjakortin esim. S-ryhmälle niin saa itse ostaa mitä tarvitseekaan.
Kupparin sarvi, että voi jatkaa työssäkäyvien kuppaamista.
Olisit voinut valaista millainen työtön. Kun sana työtön ei tarkoita automaattisesti elämäntapa/pitkäaikais työtöntä niinkuin tällä palstalla ajatellaan.
Magneettinen lista rekrytointifirmoista jääkaapin oveen.
Tarjoa femmalla joulun jälkien siivousta teillä.
Vierailija kirjoitti:
Työhanskat ja työhaalari - saa tsemppaamaan!!!
Pyykkilauta on kanssa hyvä, luo sellasta toivoa tulevaisuuteen. Ei tartte pelätä jos vaikka pesukone hajoaa, eikä oo varaa uuteen. Jos ei ole käytännön ihmisiä, niin voi vaikka hankkia kiinankielen alkeet kirjan. Ihan uutta potkua saa urasuunnitelmiin, kun kieli hallussa. Naapurin kuuro-sokea setä saa karaoke-setin, kato ei sitä koskaan tiedä jos vaikka tulis tarpeeseen, kuhan nyt tarpeeks tsemppaa.
Rahaa niin saa sen käyttää miten haluaa.
Jotain mitä ostat työssäkäyvällekin?