Miksi pesette vaatteet hajustetulla pesuaineella ja myytte niitä sitten kirpputorilla?
Kivoja vaatteita olisi kyllä, mutta se haju :/ Jää pakostakin ostamatta.
Kommentit (44)
Monien mielestä kyseiset ns. kärpäsmyrkyt tuoksuvat hyviltä.
Puhdas tuoksu on heille vieras ominaisuus.
Ei ollut muuta pesuainetta. Mutta ehkä seuraavan kerran.
Vierailija kirjoitti:
Monien mielestä kyseiset ns. kärpäsmyrkyt tuoksuvat hyviltä.
Puhdas tuoksu on heille vieras ominaisuus.
Tässä asiassa ei taida olla yhtä ainoata totuutta, vai mitä arvelet?
Itsekin inhoan sitä huuhteluaineen hajua... lasten myötä siirryin hajustamattomiin pesu -ja huuhteluaineisiin ja nykyään ei käy mielessäkään että käyttäisin jotain hajustettuja pesuaineita. Kirppikselläkin jää moiset vaatteet ostamatta jotka lemuaa metrien päähän ( ja se haju ei niistä enää lähdekään kovin helpolla )😟
Se haju ei lähde pesussa ja pesun jälkeen haisee koko pesukone. Testattu on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Osta ja pese uudestaan
Se ei vaan lähde pesemällä pois.
Vierailija kirjoitti:
Osta ja pese uudestaan
Ei se käry lähde vaikka pesisi useammankin kerran ja huuhtelisi vaatteita etikalla.
Itse en voi ostaa haisevaa vaatetta koska saan todella herkästi migreenin hajusteista. En omista yhtään hajustettua kosmetikkatuotetta jollei hypotuoksua lasketa hajusteeksi.
Parempi se, kuin useissa vaatteissa leijaileva ummehtunut haju kun ei millään olla vintillä ikuisuuksia seisseitä vaatteita pestä..
Vierailija kirjoitti:
Osta ja pese uudestaan
Yksi pesu ei riitä. Olen joutunut pesemään joskus kolmekin kertaa ennen kuin se tökötti on huuhtoutunut pois niin ettei vaatetta pitäessä ala ihoa kutittamaan ja haju ällöttämään. Ihan oikeasti ihmiset, ne huuhteluaineet ovat ihan kamalia. Ja olen itsekin sellaista joskus käyttänyt, en ymmärrä miten olen pystynyt. Vieläpä nuuhkuttelin tyytyväisenä "puhtaan" hajuista pyykkiä viikkaillessani.
Koska ostin vahingossa kauhean hajuista pesuainetta.
Osalle se hajuste on puhtauden tuoksua. Se on psyykkinen asia. Mulle se on keinotekoinen kemikaali. Se on kyllä totta, että pitkään kaapissa seisoneet vaatteet, joita ei ole pesty hajustetulla, alkavat nopeammin haista tunkkaiselle. Hyvä niin, silloin tietää, milloin vaatteet ovat olleet siellä liian kauan.
Huhhu onpa ongelmat. Osta sitte kaupasta ja mee vaikka töihin niin saat mieleistä !
Minä pesen aina hajusteettomilla, koska ne hajusteet pesuaineissa on hirveän voimakkaita. Nettikirpparilla, jos jotain myyn niin kerron kuvauksessa, että pesty hajusteettomilla. Kerran sain jostain ilmaiseksi pullon jotain uutta pesuainetta ja menin tyhmänä kokeilemaan. Haju oli niin voimakas, että koko talo haisi ja jouduin pestä lakanat moneen kertaan uudelleen, että sai hajua pois. Monissa kodeissa on semmoinen ominaishaju, kun menee kylään ja se tulee varmaan juuri niistä pesuaineista, kun lakanat, pyyhkeet, vaatteet ja kaikki lemuaa. Meille on moni vieras sanonut, että teillä on aina niin siistiä ja raikasta johtuisiko siitä ettei ole mitään vakiohajuja ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta ja pese uudestaan
Yksi pesu ei riitä. Olen joutunut pesemään joskus kolmekin kertaa ennen kuin se tökötti on huuhtoutunut pois niin ettei vaatetta pitäessä ala ihoa kutittamaan ja haju ällöttämään. Ihan oikeasti ihmiset, ne huuhteluaineet ovat ihan kamalia. Ja olen itsekin sellaista joskus käyttänyt, en ymmärrä miten olen pystynyt. Vieläpä nuuhkuttelin tyytyväisenä "puhtaan" hajuista pyykkiä viikkaillessani.
Pese vielä kerran.
Vierailija kirjoitti:
Se haju ei lähde pesussa ja pesun jälkeen haisee koko pesukone. Testattu on.
Ap
Ja koko kämppä
Ostin kerran hajutonta pyykinpesuainetta ja sillä pesun jälkeen vaatteet vasta haisi PAHALLE, nimittäin huomasin vasta töissä, että vaatteet haisivat ihan likaiselta ja olin tosi nolona töissä, työkaveritkin huomasivat sen hajun!
Luulen, että jos pesuainetta käyttää annostuksen mukaan eli ihan liikaa, niin vaatteisiin jää järkyttävä käry! Itse tykkään käyttää hajustettua ainetta, mutta pistän vain noin 1/3 mitä ohjeissa sanotaan eikä vaatteihin jää kuin mieto tuoksu. Ihmettelin juuri hajujen sitkeyttä, kun käsiini osui kirppikseltä yli vuosi sitten ostettu verho, jonka olen pessyt, mutta se tuoksuu yhä todella vahvasti pesuaineelle!
Ai. Mä tykkään kyllä.