Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Tiskaan juoksevalla vedellä
Lotraaja
07.12.2016 |
Olen aina tiskannut, vaikka meillä on astianpesukone. Lisäksi meillä on kylpyamme, jossa kylvemme. Olemmeko ympäristörikollisia?
Kommentit (2)
Minäkin tiskaan juoksevalla vedellä, mutta mun tiskit nyt yleensä koostuu yhdestä lautasesta, lasista ja aterimista. Ja sitten toisinaan ne kattilat ja paistinpannut mitä on tullu käytettyä.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ette ole ympäristörikollisia, sillä niin tehdään meilläkin, paitsi että meillä ei enää ole ollut kylpyammetta, koska se poistettiin viimeisimmässä kylppäriremontissa.
Tiskaan itsekkin joitakin astioita esim. kattiloita, pannuja, vuokia käsitiskiaineella ja juoksevan veden alla huuhtelen pestyäni ne tiskialtaassa ensin. Astianpesukoneeseen täytän pikkuhiljalleen muita astioita, kuten lautasia, juomalaseja ja kahvikuppeja jne. Sitten kun kone täyttyy täyteen astioita pistän ohjelman pyörähtämään vähintään noin kaksi/kolme kertaa viikossa riippuen tietysti siitä, kuinka nopeasti likaisia astioita koneeseen kertyy.
Meidän taloyhtiössä ei ole asuntokohtaisia vesimittareita, ja hyvä niin, koska se on meidän etumme. Tietty ymmärrän, että yksin asuvaa naapuria moinen kenkuttaa, kun meillä on perheenjäseniä enemmän kuin yksi kuluttamassa, ja aikuiset lapsemmekin käydessään vierailuilla siippoineen käyttävät vettä käydessään suihkussa jne. Mutta ei ole meidän vika, että yksinasuvalla naapurilla ei ole lapsia kuin yksi tai ei yhtään, jotka edes kylässä käydessään kuluttaisivat vettä.
Pyykkikone on meidän taloyhtiössä pakko olla jokaisessa asunnossa oma, jos mielii pestä itse pyykkinsä, sillä talossamme ei ole yhteistä pesutupaa, eikä täten yhteiskäytössä olevaa pyykinpesukonetta.