Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Posti nostaa hintoja, koska palvelu on niin hyvää.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaikkea postin toimintaa on vuosikymmeniä tehostettu, järkeistetty ja automatisoitu, niin että pitäisi olla jo aika lähellä optimia?

Vierailija
2/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei oikein osu yhteen nämä väitteet. Että jatkossa se, mitä nytkin pitää tehdä on sitten paljon kalliimpaa ja henkilöstöä pitää irtisanoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan kehittyy niin paljon että saisivat postin tuotua meillekin ajoissa ja ilman kirjeiden katoamisia. Ei kiva että laskuja häviää ja ensimmäinen perille löytänyt sisältää jo perintäkorvauksia.

Vierailija
4/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pitää nostaa hintoja jos kirjeitä on vähän ja näitä vähiä kirjeitä pitää jakaa 5 päivää viikossa.

Tämän vuoden puolella on joku oikeuden päätös miten johonkin saareen pitää toimittaa kirjeet päivittäin ja maksaa satoja tuhansia vuodessa että muutamaa asiakasta palvellaan päivittäin.

Vierailija
5/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän postia enää vain silloin, kun on ihan pakko, sen verran katoaa nykyisin lähetyksiä, että ei oikein uskalla lähettää mitään.

Vierailija
6/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin toiminta on jo kauan aikaa ollut niin ala-arvoista, että ei voi olla miettimättä, että lafkaa ajetaan tarkoituksella alas.

Palvelua huononnetaan ja viedään kauemmaksi asiakkaista samalla kun siitä tehdään kalliimpaa. Asiakaspalautteisiin vastataan sinnepäin ja usein asian vierestä. Hoetaan, että posti vähenee ja siksi pitää nostaa hintoja, eikä tehdä mitään asiakkaiden houkuttelemiseksi postiin. Ei mikään muukaan yritys pärjää sillä, että asiakkaiden vähentyessä nostetaan hintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastaanottaja valittaa myöhästyneestä tai hävinneestä postista, sillähän ei ole mitään väliä, koska lähettäjä on jo maksanut palvelusta.

Vierailija
8/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilla on kaikki mahdollisuudet tai olisi jos niitä käytettäisiin järkevästi, olla yksi parhaista ja halvimmista pakettien kuljetus yrityksistä Suomessa. Nyt muut menevät ohi palvelussa ja hinnassa, omituista todellakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa edes tänään postia.. :(

Vierailija
10/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulispa edes tänään postia.. :(

Meillekin tuli viimeksi viikko sitten :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti pitää nostaa hintoja jos kirjeitä on vähän ja näitä vähiä kirjeitä pitää jakaa 5 päivää viikossa.

Tämän vuoden puolella on joku oikeuden päätös miten johonkin saareen pitää toimittaa kirjeet päivittäin ja maksaa satoja tuhansia vuodessa että muutamaa asiakasta palvellaan päivittäin.

Koskaan juolahtanut mieleen miksi niitä on vuosi vuodelta vähemmän ja vähemmän ? 

Itsekkin kiikutan nykyään joulukortit itse perille jos suinkin mahdollista. 10 joulukorttia maksaa 1e, ootko tsekannut mitä postimerkit niihin maksaa? 

Ja taas postissa ihmetellään mihin joulukorttien lähettäjät katoaa..... 

Vierailija
12/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas niitä asioita, mitä ei olisi missään nimessä pitänyt yksityistää. Nyt on kyseessä osakeyhtiö, jonka on periaatteessa tuotettava voittoa. Nykyisellä postin määrällä ja Suomen asukastiheydellä on käytännössä erittäin hankalaa pysyä plussalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti pitää nostaa hintoja jos kirjeitä on vähän ja näitä vähiä kirjeitä pitää jakaa 5 päivää viikossa.

Tämän vuoden puolella on joku oikeuden päätös miten johonkin saareen pitää toimittaa kirjeet päivittäin ja maksaa satoja tuhansia vuodessa että muutamaa asiakasta palvellaan päivittäin.

Koskaan juolahtanut mieleen miksi niitä on vuosi vuodelta vähemmän ja vähemmän ? 

Itsekkin kiikutan nykyään joulukortit itse perille jos suinkin mahdollista. 10 joulukorttia maksaa 1e, ootko tsekannut mitä postimerkit niihin maksaa? 

Ja taas postissa ihmetellään mihin joulukorttien lähettäjät katoaa..... 

Suurin osa tuloista on tullut yrityksiltä. Esimerkiksi minulle ei tule käytännössä enää yhtäkään laskua paperilla. Eipä siinä paljoa joulukorttiliikenne tilannetta pelasta. 

Jopa lehdet tulee luettua sähköisenä, joten kyllä on paljon vähentyneet postin asiakkaat. Ja kuitenkin pitäisi pitää palvelutaso samana. Ei onnistu millään matematiikalla.

Vierailija
14/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postilla on kaikki mahdollisuudet tai olisi jos niitä käytettäisiin järkevästi, olla yksi parhaista ja halvimmista pakettien kuljetus yrityksistä Suomessa. Nyt muut menevät ohi palvelussa ja hinnassa, omituista todellakin.

Postin toiminnasta on melkoisesti erilaisia velvotteita. Yhtäkään muuta kuljetusfirmaa ei pakoteta käymään postilaatikollasi, joka ikinen arkipäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas niitä asioita, mitä ei olisi missään nimessä pitänyt yksityistää. Nyt on kyseessä osakeyhtiö, jonka on periaatteessa tuotettava voittoa. Nykyisellä postin määrällä ja Suomen asukastiheydellä on käytännössä erittäin hankalaa pysyä plussalla. 

Yksityistää? Kuka yksityinen taho postin nyt omistaa? Olisiko kuitenkin posti yhtiöitetty mikä on hyvä asia.

Vierailija
16/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko postilla liikaa pomoja ja niillä liian isot liksat?

Vierailija
17/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas niitä asioita, mitä ei olisi missään nimessä pitänyt yksityistää. Nyt on kyseessä osakeyhtiö, jonka on periaatteessa tuotettava voittoa. Nykyisellä postin määrällä ja Suomen asukastiheydellä on käytännössä erittäin hankalaa pysyä plussalla. 

Yksityistää? Kuka yksityinen taho postin nyt omistaa? Olisiko kuitenkin posti yhtiöitetty mikä on hyvä asia.

On yhtiöitetty ja valtio omistaa osakkeet, mutta laki sanoo:

Yhtiön toiminnan tarkoituksena on tuottaa voittoa osakkeenomistajille, jollei yhtiöjärjestyksessä määrätä toisin.

Ja koska Suomessa asutaan harvakseltaan ja jokaiselle pitää lain mukaan posti toimittaa, niin toisaalta pitää sitten tinkiä. Varsinkin kun kuljetettavan postin määrä on vähentynyt merkittävästi.

Vierailija
18/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas niitä asioita, mitä ei olisi missään nimessä pitänyt yksityistää. Nyt on kyseessä osakeyhtiö, jonka on periaatteessa tuotettava voittoa. Nykyisellä postin määrällä ja Suomen asukastiheydellä on käytännössä erittäin hankalaa pysyä plussalla. 

Yksityistää? Kuka yksityinen taho postin nyt omistaa? Olisiko kuitenkin posti yhtiöitetty mikä on hyvä asia.

On yhtiöitetty ja valtio omistaa osakkeet, mutta laki sanoo:

Yhtiön toiminnan tarkoituksena on tuottaa voittoa osakkeenomistajille, jollei yhtiöjärjestyksessä määrätä toisin.

Ja koska Suomessa asutaan harvakseltaan ja jokaiselle pitää lain mukaan posti toimittaa, niin toisaalta pitää sitten tinkiä. Varsinkin kun kuljetettavan postin määrä on vähentynyt merkittävästi.

Ilman yhtiöittämistä kulut paisuvat vuosi vuodelta. Yhtiöittäminen tekee sen, että palveluiden laatu suhteutetaan tuloihin. Jos halutaan parempaa palvelua, pitää siitä maksaa. Näin siis vapailla markkinoilla, mutta tämä ei päde postin kanssa. Ei kilpailua ja johto osaamatonta.

Vierailija
19/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kaikkea postin toimintaa on vuosikymmeniä tehostettu, järkeistetty ja automatisoitu, niin että pitäisi olla jo aika lähellä optimia?

Eipä se tehostaminen paljoa auta, jos kuljetettavaa ei ole. Joskus kakarana käytiin koulusta katsomassa postin kirjeenlajittelukonetta. Oli näyttävä vekotin ja kirjeitä meni vauhdilla. Mutta nykyään kirjeiden väärä on olematon verrattuna silloiseen tilanteeseen.

Vierailija
20/45 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kaikkea postin toimintaa on vuosikymmeniä tehostettu, järkeistetty ja automatisoitu, niin että pitäisi olla jo aika lähellä optimia?

Eipä se tehostaminen paljoa auta, jos kuljetettavaa ei ole. Joskus kakarana käytiin koulusta katsomassa postin kirjeenlajittelukonetta. Oli näyttävä vekotin ja kirjeitä meni vauhdilla. Mutta nykyään kirjeiden väärä on olematon verrattuna silloiseen tilanteeseen.

Ja hintojen nostaminen ei tilannetta ainakaan korjaa.