Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

70 euron lahjakortti on ihmisten pilkaamista

Vierailija
07.12.2016 |

Miten kehtaatte edes ottaa vastaan?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on pilkkaamista? Kerran sain ja sillä laitettiin joulu ja uusivuosi hienoksi. Siitä on aika monta vuotta ja vieläkin se lämmittää mieltä.

Vierailija
22/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Vaan se on todella iso apu. Jos ei ole varaa ruokaan, tuo on ihan helvetin paljon rahaa.

Köyhät on niin lutusia. 

Ihan on ISO RAHA. Tuo menee kahden hengen kahvilakäynnillä ihan kevyesti normaalilta ihmiseltä. 

Asenteesi osoittaa vain mielesi köyhyyttä, säälin sinua paljon enemmän kuin näitä rahallisesti köyhempiä, jotka osaavat olla kiitollisia.

Mielen köyhyttä siis katsoa asiaa syvällisemmin valtarakenteita kriittisesti tarkastellen? Nöyrät köyhät (syystä tai syyttömyyttään) pysyvät hiljaisina tällä pikku almulla. 

Ehkä tuo kiitollisuuden korostaminen on lähinnä alistunutta ja siten köytynyttä mieltä. Niin köyhää minusta ei koskaan voi tulla, että "kiitollisuudella" otan vastaan muutaman kympin. Kuolen mieluummin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on pilkkaamista? Kerran sain ja sillä laitettiin joulu ja uusivuosi hienoksi. Siitä on aika monta vuotta ja vieläkin se lämmittää mieltä.

Hienoksi seitsemällä kympillä joulunpyhät ja uusi vuosi?

Mutta kiva, että se vieläkin lämmittää mieltä. 

Vierailija
24/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pitäisi olla vähintään 7000e,niin sit voisi edes lahjaksi kutsua. Ja verottajakin saisi siivun.

Vierailija
25/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä ketjussa yksi ja sama ihminen joka provoilee, vai mitä ihmettä osa näistä vastauksista oikein on? Vai enkö nyt vaan ymmärrä jutun vitsiä?

Minä olen ihan normaali, kohtalaisen hyvin toimeentuleva ihminen. En ole köyhä, mutta en rikaskaan. Mielestäni 70 euron lahjakortti ei ole ihmisten pilkkaamista, enkä saa normaalilla kahden hengen kahvitteluhetkellä kulutettua 70 euroa.

Osasta kommenteista tuli oikeasti paha olo. Muistan hyvin sen ajan, kun olin työttömänä. Jo 50 euroa tuntui välillä aivan valtavan isolta summalta. Silloin oli välillä niitä hetkiä, kun tilillä oli 19 euroa. Niistä ajoista on tosin selvitty ja nyt menee paremmin kuin koskaan.

Oikeasti en usko, että yksikään köyhyysrajalla kitkutteleva ajattelisi 70 euron olevan pilkkaamista. Sillähän saa ison kasan ruokaa kaupasta. Missä mättää? Selittäkää. En ymmärrä.

Vierailija
26/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoksi seitsemällä kympillä joulunpyhät ja uusi vuosi?

Mutta kiva, että se vieläkin lämmittää mieltä. 

Sait minut oikeasti itkemään tuolla kommentilla. Toivottavasti se lämmitttää sinua. 70 euroa on iso raha minulle ja ilmeisesti osaan sillä tehdä ihmeitä. 

Vierailija
27/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin... 

Onko parempi auttaa monia pienellä summalla vai kohdentaa kaikkein vähävaraisimmelle kerrankin juhlahetki eli antaa esim. 500 euroa?

Sillä saisi jo hulppean joulupöydän ja vähän parempia lahjoja lapsille. Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että 70 perheelliselle on mitätön summa. Mutta auttaa toki sekin, jos budjetti on nollaluokkaa. 

Toimiiko sama ajatu kaikessa muussakin? Eli suomessakin varallisuus olisi hyvä kohdentaa pienelle joukolle, sen sijaan että sitä yritettäisiin hajauttaa ja tarjota pientä apua kaikille tarvitseville? Sillä pienellä porukalla olisi ihanaa kun saisivat lomat ja huvilat, toiset voisivat etdiä ruokansa vaikka kaatopaikoilta.

Vierailija
28/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä inside-juttu tämä on? Kuka saa ja mistä 70 ekeä? Mäkin haluun.

Vierailija
29/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkään että antavat lapsille koulussa. Se olisi tosi noloa.

Miten koulussa tiedetään perheen taloudellisesta tilanteesta?

Tietysti, jos itse on sen sinne raportoinut... ?

Toisesta ketjusta luin että jossakin kouluissa jaetaan. Toivottavasti ei täällä.

Sitten teillä ei varmasti tulisi tarpeeseenkaan :) Ei lapsi kortista tiedä eikä sitä hälle anneta.

Toivottavasti ei anneta.

Juu, ei sitä ole pakko ottaa :)

Vierailija
30/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan hyvintoimeentuleva ja silti musta 70 eur on iso raha jonka ottaisin ihan mielelläni.

Vierailija
31/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä inside-juttu tämä on? Kuka saa ja mistä 70 ekeä? Mäkin haluun.

Se on lahja vähävaraisille. Ei voi hakea. Monet tahot jotka ovat tekemisissä vähävaraisten perheiden parissa valikoivat keille lahja annetaan. Sama talous ei voi saada lahjaa kuin kerran ellei ole painavia perusteluita.

http://hyvajoulumieli.fi/

Vierailija
32/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Vaan se on todella iso apu. Jos ei ole varaa ruokaan, tuo on ihan helvetin paljon rahaa.

Köyhät on niin lutusia. 

Ihan on ISO RAHA. Tuo menee kahden hengen kahvilakäynnillä ihan kevyesti normaalilta ihmiseltä. 

Asenteesi osoittaa vain mielesi köyhyyttä, säälin sinua paljon enemmän kuin näitä rahallisesti köyhempiä, jotka osaavat olla kiitollisia.

Mielen köyhyttä siis katsoa asiaa syvällisemmin valtarakenteita kriittisesti tarkastellen? Nöyrät köyhät (syystä tai syyttömyyttään) pysyvät hiljaisina tällä pikku almulla. 

Ehkä tuo kiitollisuuden korostaminen on lähinnä alistunutta ja siten köytynyttä mieltä. Niin köyhää minusta ei koskaan voi tulla, että "kiitollisuudella" otan vastaan muutaman kympin. Kuolen mieluummin. 

En ehkä itse kutsuisi mielen köyhyydeksi, ennemminkin pidän sinua kommenttiesi perusteella typeränä ja huomaan että et kovinkaan syvällisesti kykyene ajattelemaan mitään. No, onhan sekin tavallaan mielen köyhyyttä. Siitä harmillista että älykkäämpää sinusta ei tule koskaan, vaan ilman kovaa yritystä kehittyä pysyt yhtä rajoittuneena ja ajatusmaailmaltasi suppeana kuin olet nytkin. Ärsyttää välillä kun tyhmät ihmiset yrittävät päteä täällä palstalla kun eivät muualla pääse pätemään.

Vierailija
33/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät on niin lutusia. 

Miten niin köyhät pysyvät hiljaisina tällä almulla? Köyhät kiittävät lahjoittajaa, joka EI ole valtio, vaan muu toimija. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä köyhät ovat valtarakenteista/päättäjistä tms. mieltä ja kuinka hiljaa niiden suhteen ovat.

Vierailija
34/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkään että antavat lapsille koulussa. Se olisi tosi noloa.

Miten koulussa tiedetään perheen taloudellisesta tilanteesta?

Tietysti, jos itse on sen sinne raportoinut... ?

Toisesta ketjusta luin että jossakin kouluissa jaetaan. Toivottavasti ei täällä.

Sitten teillä ei varmasti tulisi tarpeeseenkaan :) Ei lapsi kortista tiedä eikä sitä hälle anneta.

Toivottavasti ei anneta.

Juu, ei sitä ole pakko ottaa :)

Ei tietenkään ole mutta inhottaa jo ajatus tarjoamisesta.

Vierailija
35/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Töissä käyvä yrittäjä, joka tulee aika hyvin toimeen. Silti pidän tuota suht isonakin summana. Tosin elän yksin, mutta itselleni tuo riittäisi hyvin yli viikon ruokiin, vaikka ostaisin ns. parempaakin safkaa.

Ihmisillä ei näköjään mitään suhteellisuudentajua mistään. Kaikki mulle heti ja nyt ja vielä enemmän tahtoo hän !

Vierailija
36/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää välittäkö näistä provoista. Ap on omassa elämässään epäonnistunut luuseri, jolla ei oo mitään muuta sisältöä siinä surkeessa päivässään kuin aiheuttaa muille pahaa oloa. Se on ihmistyyppiä jonka mielialaa hetkellisesti kohentaa se, että jollakulla toisella on pahempi mieli. Ajatelkaa kuinka surullista, mitä tahansa tapahtuukin niin ap joutuu aina elämään itsensä kanssa.

Vierailija
37/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen keskituloinen asuntovelkainen ja olisin tosi kiitollinen 70€ lahjakortista! Jos ei sulle kelpaa niin lähetä mulle!

Vierailija
38/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää välittäkö näistä provoista. Ap on omassa elämässään epäonnistunut luuseri, jolla ei oo mitään muuta sisältöä siinä surkeessa päivässään kuin aiheuttaa muille pahaa oloa. Se on ihmistyyppiä jonka mielialaa hetkellisesti kohentaa se, että jollakulla toisella on pahempi mieli. Ajatelkaa kuinka surullista, mitä tahansa tapahtuukin niin ap joutuu aina elämään itsensä kanssa.

Näiden aloitusten tarkoitushan on saada vähävaraiset vaikuttamaan ahneilta ja kiittämättömiltä, jotta lahjoittajat lakkaisivat lahjoittamasta. 

Vierailija
39/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ette ole tosissanne. 70€:lla saa joulupöytään laatikot (itse tehden), kinkkua, kalaa ja juustojakin. Piparkakkutaikina ei itse tehtynä maksa juuri mitään. Suklaatakin saa ostettua. Hieno ja hyvä joulupöytä siitä tulee. 

Joskus mietin, että nämä vähävaraisten lahjat voisi lopettaa, niin kiittämättömiä nykyihmiset on. Lahjoitin muutama vuosi sitten vielä Joulupuu-keräykseen, kunnes sitten luin kommentteja joissa lahjoista valitetaan. Suututti niin paljon, että annan enää muutaman kolikon Pelastusarmeijalle jouluisin. 

Vierailija
40/49 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden aloitusten tarkoitushan on saada vähävaraiset vaikuttamaan ahneilta ja kiittämättömiltä, jotta lahjoittajat lakkaisivat lahjoittamasta. 

Normaalijärjellä varustettu ihminen ei perusta ajatusmaailmaansa av-palstan provoihin. Varmasti kaikki ymmärtävät että on vähävaraisia ihmisiä jotka ovat onnellisia kaikesta saamastaan avusta, kunhan avustus on käyttökelpoista (ei siis rikkinäisiä vaatteita tai vanhentunutta ruokaa tms.). Ja varmasti on aina niitä ihmisiä jotka haluavat auttaa, sanoivat ap:n kaltaiset ääliöt mitä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan