70 euron lahjakortti on ihmisten pilkaamista
Kommentit (49)
haista paska. Ottaisin tuon rahan milloin tahansa. HÄPEÄ VÄHÄN.
Ei. Vaan se on todella iso apu. Jos ei ole varaa ruokaan, tuo on ihan helvetin paljon rahaa.
Saimme viime vuonna ja olin todella onnellinen. Toivottavasti joku tänä vuonna saavista ilahtuu yhtä paljon ja tulee tarpeeseen.
Mä pelkään että antavat lapsille koulussa. Se olisi tosi noloa.
Hienoahan se vain on, että köyhät ovat tyytyväisiä näihin mitättömiin almuihin.
Säilyy yhteiskuntarauha.
Vierailija kirjoitti:
Miten koulussa tiedetään perheen taloudellisesta tilanteesta?
Tietysti, jos itse on sen sinne raportoinut... ?
Vierailija kirjoitti:
Säilyy yhteiskuntarauha.
Olen pahoillani puolestasi. Katkeruus yhteiskuntaa kohtaan on vaikea asia.
Vierailija kirjoitti:
Säilyy yhteiskuntarauha.
Pitäisikö polttaa muutama auto ja särkeä ikkuna, että älyävät antaa enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Vaan se on todella iso apu. Jos ei ole varaa ruokaan, tuo on ihan helvetin paljon rahaa.
Köyhät on niin lutusia.
Ihan on ISO RAHA. Tuo menee kahden hengen kahvilakäynnillä ihan kevyesti normaalilta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilyy yhteiskuntarauha.
Olen pahoillani puolestasi. Katkeruus yhteiskuntaa kohtaan on vaikea asia.
Ei! Päinvastoin!
Olen tyytyväinen, jos tosiaan tällaisilla "eleillä" pidetään tietty kansanosa tyytyväisenä. Minusta sama kuin heitettäisiin 20 senttiä kuppiin ohimennessä. Naurettava summa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisesta ketjusta luin että jossakin kouluissa jaetaan. Toivottavasti ei täällä.
Kaverini sai lähisukulaiseltaan ylioppilaslahjaksi 50 markan pankkishekin. Se oli vähän ennen euroaikaa jolloin yksi Big Mac -ateria taisi maksaa tyyliin 30mk. Miksei anna suoraan seteliä jos kyse on pikkusummasta.
Niin...
Onko parempi auttaa monia pienellä summalla vai kohdentaa kaikkein vähävaraisimmelle kerrankin juhlahetki eli antaa esim. 500 euroa?
Sillä saisi jo hulppean joulupöydän ja vähän parempia lahjoja lapsille. Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että 70 perheelliselle on mitätön summa. Mutta auttaa toki sekin, jos budjetti on nollaluokkaa.
Osta sillä lääkkeitä ja vedeä ne kerralla naamaan. Antaisit sinäkin joskus lahjan yhteyskunnalle päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisesta ketjusta luin että jossakin kouluissa jaetaan. Toivottavasti ei täällä.
Sitten teillä ei varmasti tulisi tarpeeseenkaan :) Ei lapsi kortista tiedä eikä sitä hälle anneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät on niin lutusia.
Ihan on ISO RAHA. Tuo menee kahden hengen kahvilakäynnillä ihan kevyesti normaalilta ihmiseltä.
Asenteesi osoittaa vain mielesi köyhyyttä, säälin sinua paljon enemmän kuin näitä rahallisesti köyhempiä, jotka osaavat olla kiitollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten teillä ei varmasti tulisi tarpeeseenkaan :) Ei lapsi kortista tiedä eikä sitä hälle anneta.
Toivottavasti ei anneta.
Vierailija kirjoitti:
Niin...
Onko parempi auttaa monia pienellä summalla vai kohdentaa kaikkein vähävaraisimmelle kerrankin juhlahetki eli antaa esim. 500 euroa?
Sillä saisi jo hulppean joulupöydän ja vähän parempia lahjoja lapsille. Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että 70 perheelliselle on mitätön summa. Mutta auttaa toki sekin, jos budjetti on nollaluokkaa.
Tuo on ihan hyvä kysymys. Jos annettaisiinkin seitsemälle vähävaraiselle perheelle tarkoitetut lahjakortit vain yhdelle perheelle, olisivatko ihmiset tyytyväisempiä?
Kyllä kehtaan, mistä saa hakea?