Vieras halusi tietää onko leipomani pullat gluteenittomia, valehtelin että on
Ärsyttää nämä muotidieetit, milloin pitää vegaanista, milloin gluteenitonta, milloin jotain nepalilaisten kerjäläisten kengänpohjista raaputettua raakaruokaa. Meillä oli eilen pienet kutsut itsenäisyyspäivän aattona ja yksi vieraista sitten alkoi tivaamaan onko leipomani pullat gluteenittomia ja ärsytti niin paljon että sanoin että on ja se söi niitä. Sitten sillä meni muka vatsa jotenkin kipeäksi niistä. Oi että kun ärsytttää tuollaiset teeskentelijät. Miksei voi syödä normaalia ruokaa, eikä leikkiä jotain maailmanparantajaa. En toista kertaa tuota tyyppiä kutsu kylään.
Kommentit (23)
Itsellä on gluteeniyliherkkyyden ja vehnäallergian lisäksi 9 muutakin allergiaa ja kyllä osa mun tuttavista leipoo sellaista mitä minäkin saan syödä, ettei tuo nyt ihan täysin random-kysymys ole vaikka leipoja itse allergikko olisikaan. Ja jos on oieasti hyvä gluteeniton, maidoton, hiivaton ja munaton (oon mm kaikille noille allerginen), niin kyllä se ihan "normistakin" menee... esim eräs ystäväni ei ollut kuulemma ikinä saanut muffinsseja kohoamaan, mutta kun teki mullekin sopivia muffinsseja, niin ne kohosivat ja olivat tosi hyviä!
Ja on AP:n kaltaisia ihmisiä oikeasti olemassa, sitten ihmetellään kun toinen on neljä tuntia putkeen suolen tyhjennyksellä...
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on gluteeniyliherkkyyden ja vehnäallergian lisäksi 9 muutakin allergiaa ja kyllä osa mun tuttavista leipoo sellaista mitä minäkin saan syödä, ettei tuo nyt ihan täysin random-kysymys ole vaikka leipoja itse allergikko olisikaan. Ja jos on oieasti hyvä gluteeniton, maidoton, hiivaton ja munaton (oon mm kaikille noille allerginen), niin kyllä se ihan "normistakin" menee... esim eräs ystäväni ei ollut kuulemma ikinä saanut muffinsseja kohoamaan, mutta kun teki mullekin sopivia muffinsseja, niin ne kohosivat ja olivat tosi hyviä!
Ja on AP:n kaltaisia ihmisiä oikeasti olemassa, sitten ihmetellään kun toinen on neljä tuntia putkeen suolen tyhjennyksellä...
Niin mä kirjoitinkin, että mm. kakkuja on vaikea erottaa. Mulla gluteenittomat muffinsit usein juuri ylikohoavat. Mutta pullan erottaa helposti.
Aina kannattaa valehdella, sillä pääsee pitkälle elämässä.