Ikävöittekö koskaan ala-asteaikojanne?
Minulle tulee aina välillä sellainen fiilis, että sitä haluaisi taas olla joku ala-asteen 4-luokkalainen. Elämä oli silloin todella helppoa ja stressitöntä ja koko elämä pyöri silloin pelkästään kivojen asioiden ympärillä. Minua ei siinä iässä juuri kiusattukaan, toisin kuin 7-9-luokilla.
Kommentit (14)
En kyllä kaipaa ala-asteaikoja. Olin ahdistunut ja epävarma. Lukioaikoja taas muistelen lämmöllä.
Mun elämä ei ollut todellaakaan helppoa ja stressitöntä silloin.
Lukioaikoja kyllä muistelen lämmöllä.
En todellakaan. Koulu oli ok mutta kotona oli ahdistavaa ja stressaavaa.
Ei kiitos. Näen välillä edelleen painajaisia ala- ja yläasteajoista ja -luokkalaisista. Miten sen saisi loppumaan?! :/
Koulussa oli kaikkein mukavinta juuri 4.-5. luokalla ja silloin oli jopa kavereita.
En varsinaisesti, ikävöin joitain osia (esim. huoletonta hengailua parhaan kaverin kanssa) mutta en sitä kokonaisuutta.
Toki joskus, mutta yritän myös pitää mielessä, että aika tuppaa kultaamaan muistot. Omat huolensa ja stressinsä oli silloinkin. Ei ehkä ihan samanlaiset kuin nyt - meneekö työpaikka alta ja saako laskut maksettua - mutta sen ikäiselle ihan verrattavissa nykyhuoliin.
En tod ikävöi. Ala-aste oli syvältä ja yläaste perseestä. Niiden jälkeiset koulut oli peruskouluun verrattuna juhlaa.
En. Mutta lapsuutta ja niitä ihmisiä jotka silloin eli.
En todellakaan. Minua ei onneksi kiusattu, mutta en muista lapsuuttani onnellisena.