Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on olemassa oikeesti köyhiä

Vierailija
06.12.2016 |

Tietysti kaikki on suhteellista, köyhyyskin, mutta kyllä vaan on olemassa oikeesti köyhiä tänäkin päivänä meidän vauraassa yhteiskunnassamme.
Mulla on lämmin koti, saan laskuni maksettua ja suhtkoht varaa ostaa ruokaa (vaikka viikko-pari ennen sairaseläkettä saankin pärjätä muutamilla kymmenillä euroilla), mutta siihen se sitten jääkin.
Hampaat jää hoitamatta, ei ole todellakaan varaa. Välttämättömät lääkkeet mun kroonisiin vaivoihin syö ison loven kukkaroon. Uusia vaatteita en osta milloinkaan (muita kuin alusvaatteita). Kuljen samoilla kengillä vuoden ympäri, samoin samalla päällystakilla (tämä on muuten ihan OK, mua se ei häiritse).
En kirjoita tätä valittaakseni, haluanpa vaan antaa oman kuvan tästä asiasta jota niin ahkerasti täällä pohditaan.
- Ja muuten...en omista myöskään omaa nettiyhteyttä. Lainaan muiden silloin tällöin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulla on varmaan oikeus toimeentulotukeen, mutta et joko tyhmyyttäsi/ylpeyttäsi sitä halua hyödyntää.

Hammashoito ja lääkkeet huomioidaan menona toimeentulotuessa, KUKAAN ei tässä maassa voi vinkua ettei terveydenhoitokulujen tai lääkkeiden takia rahat riitä. Samat vähimmäissummat on kaikille "jaossa", eikä niihin terveydenhuoltokulut vaikuta, koska ne kyllä voidaan maksaa sossun (nykyään Kelan) toimesta jos ei muuten sitä toimeentulotuen perusosan suuruista summaa jää elämiseen.

Vierailija
2/6 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei Suomessa ole tiettyä pistettä (toimeentulotuen perusosa) köyhempi muuta kun omaa tyhmyyttään. Sama summa on kaikille jäätävä välttämättömien (asumis- ja terveydenhoitokulut) menojen jälkeen.

Jos ei ole oikeutta toimeentulotukeen niin silloin rahaa on "tarpeeksi" muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, olen köyhyysloukussa asumisen ja muiden sattumusten vuoksi, enkä voi tähän vaikuttaa mitään ennekuin pääsen tästä kodista halpaan...

En todellaan julhi, vaikka ns keskituloinen olen jollain mittareilla. En ole valinnut sairaita lapsia, en sairaita aikuisia...

Vierailija
4/6 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysmaissa ei ole juurikaan lämmityskustannuksia ja elintarvikkeet jossain Sri Lankassa,tai Brasiliassa aika paljon halvempia kuin täällä.Kaikenlaista torikauppaa yms. on paljon helpompi päästä harjoittamaan kuin täällä jossa työttömien kiusaksi on säädetty kaiken maailman lainsäädäntöä joiden tarkoitus on lähinnä estää työtöntä saamasta mitään lisähankkeita.

Vierailija
5/6 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sulla on varmaan oikeus toimeentulotukeen, mutta et joko tyhmyyttäsi/ylpeyttäsi sitä halua hyödyntää.

Hammashoito ja lääkkeet huomioidaan menona toimeentulotuessa, KUKAAN ei tässä maassa voi vinkua ettei terveydenhoitokulujen tai lääkkeiden takia rahat riitä. Samat vähimmäissummat on kaikille "jaossa", eikä niihin terveydenhuoltokulut vaikuta, koska ne kyllä voidaan maksaa sossun (nykyään Kelan) toimesta jos ei muuten sitä toimeentulotuen perusosan suuruista summaa jää elämiseen.

Juuri näin. Aina ihmetyttää nämä, jotka sanovat, että "olen köyhä ja kaikki keinot on käytetty..." Eihän ole kaikkia keinoja käytetty, jos sossun tuki on vielä käyttämättä! Vasta sitten kun sossun tukea on saatu ja jos vielä silloinkin on köyhä, sitten vasta voi sanoa paremmalla omallatunnolla olevansa köyhä.

Vierailija
6/6 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään ,vielä jokunen vuosi sitten varsin hyvätuloisen ja työssään opettajana arvostetun henkilön joka äkillisen sairastumisen kautta joutuikin yllättäen laskukierteeseen,joutui myymään hienolla ja arvostetulla paikalla sijainneen talonsa ja entiset ns. 'ystävät' käänsivätkin hänelle kokonaan selkänsä ja hävisivät yllättäen hänen elämästään kokonaan.

Hän sanoi   huomanneensa todella miten henkisesti  kova yhteiskunta Suomi on.

Vertailukohtia hänellä oli sanomiselleen paljon sillä työuransa aikana hän oli kansainvälisessä opetusyhteistyössä  vieraillut jopa kymmenissä maissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän