Tyttäreni käyttää kofeiini pillereitä
Tyttö on yökylässä kaverinsa tykönä ja tulee kotiin puolenpäivän aikaan, niin päätin mennä tutkimaan hänen huonettaan ja löysin kofeiini pillereitä purkissa. Miten tytölle voisi opettaa synteettisen kofeiinin vaarat?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttää ohjeen mukaan maksimissaan tabletin päivässä eikä haittaa yöunia, on varmasti energiajuomaa turvallisempi vaihtoehto.
Uni ei ole synteettisen kofeiinin ongelma.
-ap
Mikä on synteettisen kofeiinin ongelma verrattuna luonnolliseen?
No kyllä synteettisellä ja luonnollisella on ero.
-ap
Kerrohan sitten mikä se niiden ero on? Vähän sitä foliohattua voisi löysätä.
Synteettisen kofeiinin tuotannossa käytetään todella kovia myrkkyjä ja luonnollisessa käytetään myrkyttömiä kasveja.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mä löysin omasta laatikostani c-vitamiinia, pitääkö olla huolissaan?
Mitä tekemistä tällä on muun ketjun kanssa?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko meille muillekin mikä niisä tableteissa on mielestäsi niin kamalaa?
1-2 päivässä on huomattavasti terveellisempää kuin energiajuomien litkiminen, kuten yllä on mainittu. Vielä parempia olisivat vihreä tee- kapselit, kannattaa vinkata niitä teinille.
Kannattaa samalla vinkata, että niistä voi saada maksavaurion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole tyytyväinen et löyty vain kofeiinitabletteja eikä huumeita. Ja mistä sie sen tiät vaikka hän ottaisi niitä ettei nukahda kesken kokeisiin lukua tai jos hän aamulla ei taho päästä hereille ja kofeiinitabletit on ainoat jotka auttaa.
Kyllä synteettinen kofeiini on huume.
-ap
"Huume on nimitys huumausaineille ja niihin rinnastettaville päihteille. Huumausaine tarkoittaa laitonta päihdettä."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Huume
Viimeksi kun katson niin kofeiinitabletit olivat aivan laillisia eli väitteesi on epätosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole tyytyväinen et löyty vain kofeiinitabletteja eikä huumeita. Ja mistä sie sen tiät vaikka hän ottaisi niitä ettei nukahda kesken kokeisiin lukua tai jos hän aamulla ei taho päästä hereille ja kofeiinitabletit on ainoat jotka auttaa.
Kyllä synteettinen kofeiini on huume.
-ap
"Huume on nimitys huumausaineille ja niihin rinnastettaville päihteille. Huumausaine tarkoittaa laitonta päihdettä."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Huume
Viimeksi kun katson niin kofeiinitabletit olivat aivan laillisia eli väitteesi on epätosi.
Juuri tuossa sanottiin, että "ja niihin rinnastettaville päihteille"
-ap
Minun tyttäreni käyttää kodeiinipillereitä. On hänellä tosin krooninen sairaus joka tuottaa kipua.
Vierailija kirjoitti:
Minun tyttäreni käyttää kodeiinipillereitä. On hänellä tosin krooninen sairaus joka tuottaa kipua.
Mitä tekemistä tällä on muun ketjun kanssa?
-ap
Keitän tässä lahvia ja aijon juoda sen. Oonko nyt sitte kaamee narkkari?
Maitojauhekin on huumeisiin rinnastettava päihde, maito kun on melkein hume
Vierailija kirjoitti:
Keitän tässä lahvia ja aijon juoda sen. Oonko nyt sitte kaamee narkkari?
Et ole.
-ap
Kofeiinitabletit kai samanlainen kokeiltava juttu kuin tupakka, viina ja seksi: Kokeiltava kun muutkin... Itse selvisin nuorena kofeiinitablettien avulla kirjoitusten ja pääsykokeiden lukutreenistä kun kävin samaan aikaan töissä. Siihen se käyttö jäi. En jäänyt koukkuun enkä siirtynyt vahvempiin aineisiin 😁
AP on vaan omaa pahaa oloaan purkava trolli. Turha tollaselle kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Kofeiinitabletit kai samanlainen kokeiltava juttu kuin tupakka, viina ja seksi: Kokeiltava kun muutkin... Itse selvisin nuorena kofeiinitablettien avulla kirjoitusten ja pääsykokeiden lukutreenistä kun kävin samaan aikaan töissä. Siihen se käyttö jäi. En jäänyt koukkuun enkä siirtynyt vahvempiin aineisiin 😁
No viinasta ja tupakasta tulee joillekin ihmisille sairauksia ja nuorena aloitettu seksi on mielenterveydelle pahasta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
vie katkolle se!
Miten tämä käytännössä toimii?
-ap
Vierailija kirjoitti:
AP on vaan omaa pahaa oloaan purkava trolli. Turha tollaselle kommentoida.
Mistä näin päättelet?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Maitojauhekin on huumeisiin rinnastettava päihde, maito kun on melkein hume
Maito ei ole päihde.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vie katkolle se!
Miten tämä käytännössä toimii?
-ap
Miksi tätä alapeukutetaan ilman perusteluja?
-ap
Tyttö tuli kotiin ja kerroin asian hänelle. Hän pitää nyt mykkäkoulua minulle ja isälleen. Mitä pitäisi tehdä?
-ap
Jaa, mä löysin omasta laatikostani c-vitamiinia, pitääkö olla huolissaan?