Mihin aikaan pistätte piikin (IVF/ICSI)...???
Moikkelis vaan kaikille tutuille ja tuntemattomille...
Kopsaan tänne tuon Verkkikselle kirjoittamani viestin:
Mihin aikaan olet pistänyt munistenkasvatuspiikin? Onko klinikalsta annettu jokin ohjeistus, milloin pitää toimia??? Meillä on se käytäntö, että ohjeet pistosmäärään annetaan puhelimitse klo 15-15:30 ja pistämisen pitäisi tapahtua klo 16-17 välisenä aikana (ja piikkikammoiset käyvät tuona aikana klinikalla pistoksensa saamassa)... mä tulen töistä vasta myöhemmin, että meillä pistokset on tapahtunut vasta klo 19:00 mennessä - mietin, että onko sittenkin " liian myöhään" ... ja sitten kun mulla on iso annos, niin mietittiin miehen kanssa, että jos laitetaankin piikki kahteen kertaan, että tulee tasaisemmin tuota ainetta... mutta itseä vähän arveluttaa, kun en tiedä, kuinka just nuo hormonit vaikuttaa luonnostaan - tuleeko hormonipiikki kerran päivässä, vai tasaisemmin??? Eri hormonithan toimii eri tavalla (kaikki varmaan tuntee sen " nyt mä siivoan" hormonin, joka aina silloin tällöin iskee... ;-)
Eemeli
eemelikaksi@hotmail.com
Kommentit (4)
(on se mukavaa, kun on yhteinen harrastus ;D)
Ohjeeksi sain saman kuin Je.Ni, että ihan sama mihin aikaan pistelen, kunhan vain joka päivä suunnilleen samoihin aikoihin. Iltakymmenen tienoon valitsin itsellenikin, kun silloin ei ole enää muuta aktiviteettia TV:n lisäksi :)
Pitäisköhän pyytää lääkriltä varoiksi resepti tuohon nyt mä siivoon -hormoniin... Tuntuu joskus niin tahmealta :D
Eli pitänee jatkaa sitten vaan samoihin aikoihin... ja hormoni kai säilyy veressä hyvin, kun kerran päivässä vain pistellään... vaikka tekisi mieli laittaa tuo iso annos kahdesti päivässä, mutta kun ei sitä heti alussa alkanut, niin tuskinpa tokenen siihen nytkään...
... mä olen kanssa miettinyt tuota " nyt mä siivoan" -hormonia - mulla kun sattuu tuon siivoamisen lisäksi olemaan myös työteko sellaista impulsiivistä - ei muuten, mutta äijät varmaan välillä pyörittelee silmiään töissä, kun alan veuhkaan ;-) vaikka muuten olen aika easy tyyppi... olishan se kiva, että voisi pläjäistä jonkun piikin pyllyyn, kun tarvitsee vähän lisää draivia...
Eemeli
Mulle toinen lääkäri sanoi ettei ole mitään väliä milloin pistää mut mun omalääkäri joka kuuluu vissiin johtoportaaseen eli käsittääkseni parhaimmistoon sanoi että mielummin ehdottomasti aamulla koska se vaikuttaa sit siihen kun otetaan irrotuspiikki lopussa. Jos kasvatus piikit ottaa illalla ei se väli irrotuspiikkiin ole kuulemma riittävä ja se saattaa vaikuttaa siihen follien poistoon?!? Tiedä sitten mikä on parasta mut tän perusteella itse siis pistän aamulla...vaikka mielummin olisin minäkin pistänyt illalla.
Minulle on ainakin aina sanottu klinikalta, että EI OLE MITÄÄN VÄLIÄ MIHIN AIKAAN PISTÄÄ KUNHAN SE TAPAHTUU JOKA PÄIVÄ SUHTEELLISEN SAMAAN AIKAAN !!! Itse pistelin aina illalla siinä 22.00 maissa sillä silloin olin varmasti kotosalla(vuorotyö).
Voit siis hyvin pistellä silloin, kun sinulle itsellesi sopii parhaiten:)
Terveisin: Je_Ni rv 10+0