Miten avustat köyhiä jouluna?
Avustan itse muutamaa puolituttua opiskelijaa ja yhtä kehitysvammaista aikuista antamalla heille lahjakortin kampaamoon/hierojalle. Panostan tänä vuonna palveluihin, koska näinä vaikeina aikoina suomalaiset tarvitsee töitä.
Kommentit (34)
Veronpalautusrahat käytän itseeni 100 pros ja menen ens vuonna ulkomaille. En halua lahjoja koska liikaa muutenkin tavaraa ja en anna mitään.
Laitan pari pakettia "tuntemattomille" jouluapua.fi-sivun kautta ja jollekin tutulle.
Olen itsekin jouluavustusten tarpeessa, mutta kannan korteni kekoon muiden hyväksi Pelastusarmeijan vapaaehtoisena joulupatavahtina.
Ostan seksipalveluita parilta nuorelta ja köyhältä opiskelijaneitokaiselta, että saavat rahaa joulunviettoon.
Lähipiiristä löytyy. Ruokaa ja siivousapua. Kelpaa kyllä. Opiskelijaa ja sairaseläkeläistä löytyy omasta suvusta.
Vierailija kirjoitti:
Laitan pari pakettia "tuntemattomille" jouluapua.fi-sivun kautta ja jollekin tutulle.
Paketit peliriippuvaisille ketjupolttajille.
Pienille eläinsuojelujärjestöille lahjoitan jatkuvasti.
Mistä löytäisi pieneläkeläisen, mummon tai papan,jolla on vaikeaa käydä kaupassa ja tarvitsisi apua?
En mitenkään, se on valtiontehtävä. Jos joku muu tekee sen valtio voi tuhlata rahansa muuhun turhempaan
Vierailija kirjoitti:
Ostan seksipalveluita parilta nuorelta ja köyhältä opiskelijaneitokaiselta, että saavat rahaa joulunviettoon.
Mä en ole suoraan ostanut seksipalveluja, mutta olen tukenut yhtä köyhää opiskelijatyttöä antamalla hieman rahaa vuokran maksuun ja välillä antanut neuvoa joissain koulutehtävissä. On sitten vastavuoroisesti antanut seksiä :) Tulee hyvä mieli kun toinen osaa arvostaa apua.
Vierailija kirjoitti:
En ole ketään tosi köyhää vielä tavannu. Jos olisin, niin auttaisin. Poikien todella hyviä vaatteita voisin antaa. Osa käyttämättömiä, mutta ongelma on se, että köyhille kelpaa lahjoitettuna vain merkkivehkeet.
Tämän takia en lahoita näille ”köyhille”.
Osallistuin taas tänä vuonna, kuten edellisinäkin vuosina, ’joulukukka yksinäiselle vanhukselle’ keräykseen. Tod näk nämä arvostavat tämän kukan paremmin kuin nämä ”köyhät” joille kelpaa vain uusin pleikka ja iphone.
Pelastusarmejan pataan tiputan muutaman euron ja/tai vien käyttötavaraa.
Minä lahjoitan kuten oikeastaan joka kuukausi vähävaraisten lemmikeille, ruokaa, leluja, kissanhiekkaa jne. Eläinystävät ovat tärkeitä, niidenkin pitää voida mahdollisimman hyvin, jotta me voimme hyvin.
2 pakettia mennyt paikalliseen Joululpuuhun ja rahalahjoitus Hurstille.
Lähimuistamista oman pesueen ruokkiminen jouluaattona (12 henkeä). Säästävät pitkän pennin kun syövät meillä.
10 vuoden ajan olen vienyt paljon lahjoja joulupuu tms.keräyksiin, mutta tänä vuonna ajattelin lahjoittaa vaikkapa unicefille ja Lastenklinikan kummeille.