Jaksatko katsoa itsenäisyyspäivänä Tuntemattoman sotilaan yhä uudestaan ja uudestaan?
Kommentit (16)
Jaksan. Se on ihan hyvä elokuva, vaikkei vedäkään vertoja kirjalle. Itsenäisyyspäiväni ei toisaalta menisi pilalle, jos Tuntematonta ei näytettäisi ollenkaan. Talvisota tai Jääkärin morsian voisi olla ihan hyvä vaihtoehto välillä.
Kyllä, ainakin osittain. Mukava retkottaa sohvalla ja katsoa leffaa!
En, en ole katsonut sitä kertaakaan.
Kannattaa katsoa mielummin joku ulkomaalainen sotaelokuva.
Miten olisi vaikka Black Hawk Down, Secret soldiers of Benghazi, American Sniper, Last Survivor, Saving Private Ryan, Full Metal Jacket, Platoon ym ym. Hyviä sotaleffoja riittää!
En, tylsä elokuva joka on nähty lukemattomia kertoja eikä ole edes teknisesti hyvä tuotos vaan varsin amatöörimäinen. Mistään sodan tunnelman luomisesta on turha puhua.
Sanoisin jopa kyseisen kesäteatterifilmatisoinnin olevan suorastaan häpeäksi hienolle alkuperäisteokselle.
En ole koskaan katsonut sitä. Joinakin vuosina on pitänyt (ihan vain että voisi sitten sanoa katsoneensa), mutta olen sitten unohtanut.
En katso, tuo elokuva on lähinnä sotaveteraanien pilkkaamista.
Menee samaan sarjaan turhapuroen kanssa.
Onhan se hyvä, mutta miksi aina sama Laineen Tuntematon? Sodasta on tehty monenlaisia muitakin elokuvia, mitkä kelpaisivat hyvin itsenäisyyspäivään. Esimerkiksi sotalapset ovat niinikään jo melko iäkkäitä, joten heitä voisi muistaa niin kauan kuin ovat keskuudessamme, siis Äideistä parhain telkkariin. Tai mitenkäs olisi naisten sotakokemukset? Lupaus on ihan kelvollinen elokuva, Pikkusisar vielä parempi. Tai mustavalkoisista Rintamalotta. Tai jos vaikka muisteltaisiin itsenäistymisen aikoja, siihen sopisi Täällä Pohjantähden alla, joko Laineen tai Koivusalon tekemänä. (Koivusalon leffaa haukuttiin kamalasti, mutta ei se Laineelle häviä ollenkaan, mielestäni.)
Vierailija kirjoitti:
Eikö se tule jo tänään?
Huomenna 12.00 Teemalta.
En ole koskaan katsonut ja olen jo 37 vuotias. Kirjaakaan en ole lukenut.
olen 46 v enkä ole tähän ikään sitä katsonut kuin jotain pätkiä enkä meinaa katsoakaan.
No, kertaalleen jaksan, miksi pitäisikään jaksaa yhä uudestaan ja uudestaan kun linnanjuhlatkin pitää katsoa.
En ole koskaan katsonut enkä tule katsomaankaan. Vittuakaan kiinnosta jotkut sotaleffat
Kyllä. Se kuuluu perinteisiin.