Linnanjuhlien upeimmat asut sekä pahimmat asu- ja käytösflopit!
Avasin tämän, jotta innokkaimmat voivat jo aloittaa.
Kommentit (41)
Vähä ot mut en oo ikinä aatellu et linnanjuhlissa on niin paljo vieraita! :0 1800
Karsastan kaikkea homogeenistä ja tähän lukeutuu mm. suurin osa etikettisäännöistä, etenkin sellaiset joihin ei löydy muuta perustelua kuin "no se nyt vain on kohteliasta ja näin on aina toimittu" (=pipo pois sisällä hyvä esimerkki).
Jos saisin kutsun linnaan, aivan varmasti laittaisin juhlamekkoni kanssa tennarit, ne kun ovat ainoat kengät joita käytän. Minun puolestani muut saisi vetää siitä niin suuren herneen nokkaansa kuin kykenevät. Käytökseni puolesta olisin toki kohtelias niin kuin muutenkin normaalissa elämässä olen kanssaeläjiä kohtaan.
Todellisuudessa jos kutsun saisin, niin jättäisin silti menemättä. Ihan jo sen jonottelun, väkimäärän ja tungoksen vuoksi. Enkä muutenkaan arvosta tuollaista itsenäisyyspäivän perinnettä, että pieni osa "kermaa" juhlii isolla rahalla.
Pahoittelut, meni hieman off topiciksi.
Vierailija kirjoitti:
Mua ehkä enitel pelottaa et Robinilla on eriparikengät :D
Ei sillä oo. Tästä oli jo juttua Annassa. Sen sijaan puvustuksen yläosa ei tuu oleen ihan etiketin mukainen ilmeisesti..
Mulle on jäänyt linnan kauniista puvuista mieleen se oranssi hevospuku. Oranssi mekko, jossa oli musta hevonen.
Minä en tykkää julistavista juhlavaatteista. Viime vuoden pukufloppi oli kyllä se Pelastakaa kanat- rouva. Kaunein puku minun muistissa on Maria Melinin elävin kukin koristetut puvut, kokonaisuus oli aina täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on jäänyt linnan kauniista puvuista mieleen se oranssi hevospuku. Oranssi mekko, jossa oli musta hevonen.
Tässä muuten kuva: http://static.iltalehti.fi/kuvagalleria/img/yleinen/16624.jpg Puvun kantaja on oopperalaulaja Mari Palo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Robin tuu eriparikengissä! Just pari päivää sitte täällä oli keskustelua ku Robinin asuvalinta julkaistu. Mert Otsamo suunnitellut
Ois vaan tullut nii oltas saatu haukkua etiketin rikkoajia...
Älä huoli, kyllä hän jotenkin etikettiä rikkoo. Tai jos ei riko niin voimme kritisoida kuinka hiuksissa on liikaa geeliä tai vähintään hämmästellä Robinin matalaa otsaa.
Joku halvan näköinen riipuskoru kaulalla pilaa kokonaisuuden, vaikka asu itsessään olisikin ok. Esim. Kaisa Mäkäräinen kompastui em. mokaan muutama vuosi takaperin. Korujen valinta vaatii tyylitajua yhtälailla kuin iltapuku ja kengät.
Miksi Mr Lordin muija päästettiin silloin yksin Linnaan jos se kerran oli niin hirveä, anteeksiantamaton etikettivirhe?
Iki-inhokiksi on noussut se Umaya Abu-Hannahin lapsen kirjoittama kirje. Ylipäänsä täysin epäkunnioittava käytös, ja itse taas vinkuu joka lehden palstalla muilta ihmisiltä kunnioitusta itseään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Karsastan kaikkea homogeenistä ja tähän lukeutuu mm. suurin osa etikettisäännöistä, etenkin sellaiset joihin ei löydy muuta perustelua kuin "no se nyt vain on kohteliasta ja näin on aina toimittu" (=pipo pois sisällä hyvä esimerkki).
Jos saisin kutsun linnaan, aivan varmasti laittaisin juhlamekkoni kanssa tennarit, ne kun ovat ainoat kengät joita käytän. Minun puolestani muut saisi vetää siitä niin suuren herneen nokkaansa kuin kykenevät. Käytökseni puolesta olisin toki kohtelias niin kuin muutenkin normaalissa elämässä olen kanssaeläjiä kohtaan.
Todellisuudessa jos kutsun saisin, niin jättäisin silti menemättä. Ihan jo sen jonottelun, väkimäärän ja tungoksen vuoksi. Enkä muutenkaan arvosta tuollaista itsenäisyyspäivän perinnettä, että pieni osa "kermaa" juhlii isolla rahalla.
Pahoittelut, meni hieman off topiciksi.
Kuulostat tosi epäkypsältä, oot varmaan aika junnu? Varsinainen anarkomarko halveksimassa perinteitä. "Mä laittaisin tennarit, haters gonna hate oon nii itsevarma ja speshul snoufleik et mua ei ginosta nihh". Kun kasvat niin tajuat että ei perinteitä ole mitenkään coolia vihata, semmoinen on teineille. Ja voin luvata sulle, että noi pirskeet ei tee isoa lovea valtion kassaan. Ei ole sulta pois, vaikka coolina teinianarkistina niin ehkä ajattelet.
Abu-Hannan mekko ja lapsen kiukuttelukirje.
Vierailija kirjoitti:
Kaunein puku minun muistissa on Maria Melinin elävin kukin koristetut puvut, kokonaisuus oli aina täydellinen.
Tämä?
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/45-minuuttia-tama-puku-koha…
Yksinkertainen ja tyylikäs kokonaisuus!
Satu Procopén musta samettipuku ja valkoinen turkisstoola oli upeat. Nykyään toki turkis ei kävisi päinsä.
Vierailija kirjoitti:
Sipilä ilmestyy muina miehinä juhliin Valkoisen Ruusun risti rinnassa.
Ja akkansa Minna-Maria tulee pullapussin kanssa, kun se on niin hirmun hyvä ihminen että on leiponu Salelle ja Jennille.
Liian avonaiset puvut iäkkäämmillä naisilla, ei sovi tuohon juhlaan nuoremmillekaan. Karita Mattilan puvusta sai kerran jännittää, pysyykö päällä vai tuleeko tissit esiin. Yliyrittäminen näkyy monella, esim. Led-valot kaulalla. Maria Guzeninalla ja Elina Kikolla usein homsuiset hiukset. Ihan kuin pesun jälkeen ei olisi kammattu ollenkaan. Flopein oli Susanna Sievinen kruunu päässä, ei hän sentään mikään kuninkaallinen ole.
Sarkomaan Sarin vihreä puku, joka roikkui rinnasta, koska sillä ei ole rintoja, sitten se vielä pussaili ukkojaan heti kättelyn jälkeen. Niin wt-sakkia, lähiöbubiruusu viimeisen päälle.
Tässä taitaakin paljastua suomalaisuuden ydin.
Katsellaan telkkarista tuntitolkulla kättelyä ja pönötystä. Ja haukutaan isoon ääneen asuvalintoja, kampaukset ja meikkiä. Ja nauretaan niille joiden pönötystä ei onnistu sen kaikista tiukimman pönötysetiketin mukaan. Näitä epäonnistumisia ruoditaan seuraava viikko lehtien palstoilla ja somessa. Ja tapakouluttaja melkein tukehtuu kun jollakin on ollut pikkulusikka väärässä asennossa tai laukku väärällä tavalla kädessä.
Tällä asenteella me saadaan Suomi nousuun ja uudet innovaatiot kukoistamaan. Jos täällä nyt kukaan enää mitään uutta uskaltaa luoda. Kaikesta perinteisestä poikkeaminen aiheuttaa vaan suunnattoman paskamyrskyn.
Ihanaa.
Huomenna sitä nähdään kun kansakunnan kerma juhlii. Näkee hienoja iltapukuja. Luinkohan jostain että kultamusta on illan teema. Tietysti ostan sinivalkoiset kynttilät.