Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
181/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

revi_tästä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli serkkuni pienten lastensa kanssa kylään. Olivat sen ikäisiä että toinen vipelsi ympäri asuntoa ja toinen opetteli kävelemään (käveli tukea vasten). Minulla ja miehelläni ei ole lapsia, ja asunnossakin paljon pientä koriste-esinettä ja yksityiskohtaa ja huonekasvia. Ei siinä, serkkuni kyllä piti huolen ettei koristeet lähteneet kävelemään, mutta säksätti koko kyläilyn ajan, kuinka MEIDÄN pitäisi ottaa sisustuksessa huomioon HÄNEN lapsensa, kun ei tämä meidän koti ole ollenkaan lapsiperheystävällinen. Olen ehdottanut että tapaisimme hänen luonaan, mutta se ei käy koska tarvitsee tuulettumista ja tahtoo pois neljän seinän sisältä. Myöskään kahvilat ei käy koska lapset ei viihtyisi...

Voi kauheeta, maailmassa on siis oikein lapsia ja sellaisia tuli teille kylään?

Tämän palstan nimi pitäisi Vauvasta muuttaa Vauvan vihaajat -palstaksi. Ilmeisesti lasten pitäisi kyläreissulla istua sohvan reunalla merimiesasu päällään ja hiukan vain jalkojaan heilutella. Nämä ovat ihan tolkuttomia lapsivihamielisyydesään.

Itse muistan pahimpina tapahtumina, kun joku faijan ryyppykavereista heitti laatat keittiön lattialle. Siinä oli uudehko matto, jota ei ikinä enää saatu puhtaaksi, mahahapot polttivat siihen ison vaaleamman alueen. Mattoa käytettiin sittemmin jossain varaston oven edessä. Toinen ryyppykaveri horjui kerran ovesta sisään ripulip***t housussa, ihan totta! Sitten tämä seisoi keskellä huonetta ja sönkkäsi jotain eikä meinattu saada tyyppiä pihalle... haju ei meinannut lähteä viikkoon talosta, vaikka tuuletettiin ikkunat auki! Sitten ne tupakan tumpin polttamat jäljet pöydissä, ikkunalaudoilla tms. olivat ihan rutiinia.

No jos on jo lapsena tottunut tuollaisiin kännisiin "vieraisiin", ei liene ihme ettei itse osaa pitää käytöstapoja arvossa. Kyllä lapset saavat varmasti liikkua kylässäkin, mutta järjetön riehuminen, sotkeminen ruualla ja tavaroiden penkominen ei vaan kuulu asiaan kun ollaan kylässä. Eikä toivottavasti kenenkään kotonakaan, vaikka kyllä olen juuri tällaista touhua nähnyt ollessani ongelmaperheissä töissä . Siis yleensä sosiaalitapauksia. Ei ormaalikäytöksisisä perheitä.

Vierailija
182/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi tuollaisen ystävä. Ystävä ei toisi sinun kotiisi villieläinlaumaa hajottmaan ja sotkemaan paikkoja. Olet itse yhtä nynny kuin ystäväsi kun sallit tuollaisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava meni kesken isojen juhlien sänkyymme nukkumaan ilmoittamatta asiasta kenellekään. Jossain vaiheessa vain rupesimme ihmettelemään, että mihin yksi vieraista on joutunut. Siellähän se kuorsasi peiton alla. Herätimme hänet, mutta hän ei tarjonnut mitään selitystä käytökselleen.

Vierailija
184/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin käymään vessassa. Kylässä ollut pariskunta alkoi sillä välin penkoa kaappeja. Eivät huomioineet, että kuului vessaan, kun kaapinovia availtiin ja laatikoita vedettiin auki. Tulin vessasta ja olivat kuin ei mitään olisi tapahtunut.

Vierailija
185/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä pieni asunto.

Vierailija
186/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tuttavapariskunnan nainen jätti ruosteisen kangen pönttöön.

Vierailija
187/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

rachelberry kirjoitti:

Itellä jääny elävästi mieleen [ olin 16 vuotias ] kun meille tuli kylään sellainen perhe jonka tytär oli about 6 vuotias ja leikki pikkusiskoni kanssa. Muistan että tämä lapsi oli aivan HIRVEÄ. Siis niin kamala ja todella lellitty ja sisareni oli saanut paria viikkoa aikaisemmin hienon nuken isovanhemmiltamme jotka olivat tuoneet sen Espanjasta tuliaiseksi. Noh tämä tyttö halusi sen nuken ja sisko itki ja sanoi "Ei" ja tämä tyttö huusi ja parkui, polki lattiaa jalallaan ja meni raivoomaan mun vanhemmille ja omille vanhemmilleen että hän haluaa sen saamarin nuken. Ei annettu periksi vaikka hänen vanhempansa kysyi äidiltäni että paljon se nukke maksaa ja sanottiin että ei myydä ja tää tyttö sit kuuli sen ja vieläkin muistan sen 'pirullisen' ilmeen joka sillä oli kun se meni parvekkeelle ja heitti sen nuken alas ja tottahan toki se meni rikki kun kumminkin oli jotain posliinia tms sen nuken naama :/

Karseinta tässä on se, että riiviön persoonallisuus ei vanhetessa enää juuri tuosta kehity, oppii vain peittelemään sitä tapakulttuurin taakse... ...ja meikkien taakse myös...  ...no näitä siitä naiseksi kasvaneita sitten tulee vastaan toisinaan. Kun eivät saa syystä tai toisesta tahtoaan läpi niin kuoren alta paljastuu mielenkiintoisia ominaisuuksia.

Vierailija
188/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore tuttavuus pyyhki takapuolensa isolla hädällä käytyään kylpypyyhkeeseeni ja jätti likasen pyyhkeen vessan lattialle. Oli kuulemma wc-paperi loppu.

Heitin sekä pyhkeen, että "suhteen" roskiin.

Mt-ongelmistahan tuollainen käytös kertoo. Äijä ei oikeastaan oo saanu mitään kunnollista elämässään aikaseksi, jutut myös melko sekavia.

Vierailija
189/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui 80-luvun alussa. Oli ihan uusi juttu, ettei tupakkaa sopinut polttaa joka paikassa. Äiti ilmoitti, ettei meillä sisällä saanut enää polttaa. Kun tottui siihen raikkauteen, oli pöyristyttävää, kun sisälle saattoi tulla vieraita, jotka vain panivat palamaan odotellessaan, että äitini tai isäni palasivat sisälle puutarhasta, kauppa-asioilta tms. Lapsena en uskaltanut myöskään kieltää aikuisia, oli se sellaista aikaa että lapsi olisi varmaan hakattu raajarikoksi mikäli aikuista olisi komennellut.

Isän siskon mies teki tämän myös (80-luvulla) kun olin vauvaikäinen ja äiti odotti pikkuveljeäni.

Tyyppi oli pokkana pistänyt tupakaksi olohuoneessamme. Isällä on sellainen luonne että ei osannut/tajunnut avata suutaan varsinkin kun kyseessä oli siskon mies ja äitini oli niin tyrmistynyt että jäi hetkeksi vain katsomaan että "oletko nyt ihan tosissasi?". Siinä vaiheessa kun tyyppi oli tiedustellut tuhkakuppia niin äiti oli ilmoittanut että meillä ei polteta sisällä (koska lapsi ja raskaus). Jotain olisi ehkä voinut päätellä jo siitä tuhkakupin puuttumisesta.

Sama mies oli muutama vuosi myöhemmin meillä kahvipöydässä kertonut ajaneensa juuri kissan päälle ja että kävi hyvä onni kun ei autoon tullut jälkiä. Äiti kysyi että mites kissa? Mies vastasi että ei kai hän nyt minkään kissan kuntoa jäänyt tarkistamaan. En muista itse tilannetta mutta tänä päivänä poistuisin välittömästi pöydästä. En todellakaan kahvittelisi tuollaisen hirviön kanssa ja myös sanoisin sen (asiallisesti mutta SANOISIN).

Vierailija
190/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosiskoni rippijuhlissa joskus ammoisina aikoina sukulaiset antoivat lapsen (poika, sillon joku 4v varmaan) kontata siellä pitkin lattioita, ja poika konttasi sellaisen pienen pöydän alta, jonka päällä meillä oli tarjottimella alkumaljat. Pöytä rämisi kun poika osui siihen kulkiessaan sen alta, itse ajattelin että ei voi olla hyvä, mutta en lapsena uskaltanut sanoa mitään, vanhempani eivät sillä hetkellä olleet huoneessa, pojan vanhemmat olivat. Se poika alkoi sitten hamuta niitä laseja siitä pöydältä ollessaan yhä pöydän alla, vanhempansa olivat ihan että "ohhoh, mites nyt mahtaa käydä!" ja sitä tilannetta seurasivat jännittyneinä mutta kukaan ei tehnyt elettäkään estääkseen toimitusta. Vanhempani tulivat paikalle ja äitini ehti jotain "hei nyt, hei nyt!" kiekaista ennen kuin lasit levisivät pitkin lattioita. Muistan tilanteen elävästi, koska häpesin itse sitä, etten ollut sanonut mitään!

No, sirpaleet korjattiin ja juhlat jatkuivat. Kerroin äidille vieraiden lähdettyä miten tilanne oli mennyt ja ollaan puhuttu tuosta myöhemminkin :D onneksi mulle ei oltu vihaisia, muistan että pelkäsin että oltaisiin!

Vierailija
191/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sovittu että minulle tulee yhtä tapahtumaa varten 5 ihmistä nukkumaan. No heitä tulikin sitten 10. Sitten olin kuulemma törkeä kun en voinut majoittaa heitä kaikkia toista yötä, vaikka heidän piti olla vain tuo yksi yö.

Toisella kerralla majoitin erästä kaveri pariskuntaa olohuoneessani. Samalla kerralla myös siskoni ja hänen poikaystävänsä olivat nukkumassa myös olohuoneessa. Kaikki nukkuivat vierekkäisillä patjoilla. No tämä kaveri pariskunta rupesi panemaan keskellä yötä niin että myös siskoni ja hänen poikaystävänsä heräsivät. Sitten eivät tajunneet edes aamulla lähteä vaan olivat iltaan asti vaikka yritettiin vihjata et lähtisivät. Luulisi että voisi olla panematta silloin kun on kylässä ja samassa huoneessa myös muita.

Kolmas tapaus on kun kaverini Venäjältä oli kylässä. Hän sammui sohvalle ja oli oksentanut siihen yön aikana. Ei sanonut tästä mitään ja kun huomasin sen ei auttanut edes siivoamaan.

Vierailija
192/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kaveri tuli käymään ja toi mukanaan hurttansa, vaikka kielsin. Tunnin automatkan jälkeen suoraan sisälle ilman mitään kävelytyksiä, ja koira tietysti taloksi asetuttuaan kusi valtavan lätäkön parhaimmalle matolleni. En suuttunut koiralle, vaan sen typerälle omistajalle.

Vierailija
193/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mun miehen sisko joka oli kutsuttu kylään ja minun siivotessa vessaa hän paikkaa sinne ja alkaa antaa minulle [ mainittakoon että olen työskennellyt siivoojan 20 vuotta ja tiedän kyllä mitä teen :D ] niin hän "työnsi" minut vessasta pois ja alkoi näyttää miten siivotaan "kun et osaa ja MINÄ osaan" ja esim pesi vessaa ilman käsineitä ja suoraansanottuna päin peffaa pesi :D

Vierailija
194/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta Sanomissa on juttua tästä ketjusta.☺

Vierailija
195/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi moni käyttää (sulkujen) sijasta [hakasulkuja]??

Vierailija
196/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mun miehen sisko joka oli kutsuttu kylään ja minun siivotessa vessaa hän paikkaa sinne ja alkaa antaa minulle [ mainittakoon että olen työskennellyt siivoojan 20 vuotta ja tiedän kyllä mitä teen :D ] niin hän "työnsi" minut vessasta pois ja alkoi näyttää miten siivotaan "kun et osaa ja MINÄ osaan" ja esim pesi vessaa ilman käsineitä ja suoraansanottuna päin peffaa pesi :D[/quote

Anoppi tuli meille yökylään ja oli tarkoitus että hän lähtee kanssamme kauppaa kuten hän oli halunnut. No hän olikin matkasta väsynyt ja jäi meille lepäämään. Kun tulimme takaisin niin anoppi sanoi että ei hän täällä ole tyhjän panttina ollut vaan hän on täällä imuroinut ja hän imuroi sohvien ja sänkyjenkin alta! Voi että otti kaaliin. Ei sitten anoppi sattunut huomaamasn ettei pölyn pölyä ollut missään edes sohvien ja sänkyjen alla.

Vierailija
197/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli luonani vahtimassa lastani kun olin jossain työmenossa. Oli ihan ok ja sovittu, että hänen siskonsa joka asuu samalla paikkakunnalla kyläilee myös meillä, kun olen poissa. Kotiin tultuani huomasin, että tyylitelty Matissen alastonkuvajuliste on kadonnut seinältä. Äiti oli ottanut sen pois ja piilottanut nojatuolin taakse, koska se oli hänen mielestään sopimaton eikä halunnut siskon näkevän sitä. No, enemmän nauratti kuin suututti.

Vierailija
198/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlin nelikymppisiä kotonani ja vanha ystävä toisesta kaupungista oli jäämässä yöksi. Hän ja eräs toinen vieras (varattu työkaveri) löysivät yllättäen yhteisen sävelen niin, että tämä työkaverikin jäi yöksi ja vierashuoneesta kantautui kaikenlaisia ääniä aamuyön tunteina. Pitempää suhdetta siitä ei syntynyt, ystävän villit uusiosinkkuvuodetkin loppuivat onneksi aikanaan.

Vierailija
199/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleeni muistuu noin 15 vuoden takainen jouluvierailu. Isäni tuttava (miespuolinen) tuli  toivottamaan meille hyvät joulut. Sillä kertaa hän ei tainnut vaimoaan haukkua, tosin kuin yleensä. Olipa hänellä vielä tuliainenkin tällä kertaa, muovikassillinen perusherkkuja, kuten piimälimppua, leikkelettä etc. Pussissa tosin oli lappu, josta kävi selville, että pussi oli peräisin paikkakunnan ruokajakelusta. Teko ei ollut meitä kohtaan loukkaava, mutta aika paljon täytyy olla pokkaa, jotta kehtaa leipäjonosta tuliaiset hakea.

Mies on muuten vieläpä helluntailainen. 

Vierailija
200/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan (entinen kaveri) sen mies. Selvinpäin todella hiljainen, meni alussa 2-3vuotta että rupesi ylipäätään juttelemaan minulle tai miehelleni mitään kun olimme kylässä. Yleensä meni autotalliin/kellariin, kun tulimme kylään.

Mutta heti kun saa muutaman kaljan alkaa puhetta tulla, ja on kuin eri ihminen. Rupeaa mm. haastamaan riitaa.

Hänellä on vaan tapana jättää kutsuvieraat oman onnensa nojaan kun saavuttaa tietyn humalatason. Esim: grillataan pihalla grillikatoksessa, hän menee talon sisälle laittaa ovet lukkoon. Ei avaa ovea eikä vastaa puhelimeen. Tehnyt näin jo kolmesti. Neljättä kertaa en mene enää ikinä kylään. Tokalla kerralla mun laukku jäi sisälle (en olettanut että tarvitsen sitä pihalla..) kotiavaimet yms oli siellä, enkä päässy kotiin. Menin sitten toisen kaverin luokse yöksi..