Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
141/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän pariskunnan "lapset muualla"-iltamissa nussivat walk-in vaatekomerossa. Ongelma vaan oli se, että aktin osapuolet kuuluivat eri pariskuntiin...

Vierailija
142/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunta oli meillä yökylässä. Heille oli laitettu peti tilavaan olkkariimme. Aamuyöllä havahduin omituisiin ääniin ja hiippailin makkaristamme katsomaan. Vieraat olivat siirtäneet vauvan sänkyineen olkkariin pois huoneesta jossa vauva nukkui ja olivat täysillä panemassa vauvan huoneessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjoittakaa lukko uusiksi älkääkä puhuko veljelle mitään. Sitten huomaa, kun yrittää taas tunkea avaimella sisään. Jos kehtaa PYYTÄÄ omaa avainta, voitte sanoa tyynesti, ettei ole ylimääräisiä etkä sä sellaista tarvitsekaan.

Vierailija
144/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä miesystäväni sisko ja äiti olivat käymässä pääkaupungissa,sukuloimassa ja mitä nyt muuta toimittivatkaan.

Oli sovittu,että tulevat päivällä klo 13 hakemaan jonkun työkalupakin(tai joku muu vastaava)

Kellonaika oli sovittu siksi,että minä olen yöt töissä ja mies oli tuolloinkin päivällä työssään.

Jo puoli 12 alkoi ovikello soimaan vimmatusti.

Itse olin kammennut ylös sängystä ajoissa,että ehdin nopean pikasiivouksen tekemään(koiratalous)

Juuri olin ehtinyt lattiat pestä,niin että olivat vielä kosteat.

Avasin tietenkin oven ja päästin vieraat sisälle. "Aa,sulla on täällä siivoukset kesken,kun lattiatkin on märät",tuumasi mieheni äiti ja molemmat lampsi paskasilla kengillä suoraan keittiöön TUPAKALLE.

Siinä kohtaa tunsin jo myötähäpeää. Meillä on kyllä ihan totuttu kengät jättämään eteiseen,eikä he omassakaan kotonaan kulje kengät jalassa sisällä.

Yritin siinä sitten tarjota kahvia ja jotain pullankänttyä,ei kuulemma kelvannut "nyt pitää jo lähteä". Ja kaiken huipuksi tuo työkalupakki(vai mikä nyt olikaan), jäi ottamatta matkaan.

Huoh.. Onneksi näitä vierailuja on vain noin 1krt/2 v.

Vierailija
145/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

rachelberry kirjoitti:

Itellä jääny elävästi mieleen [ olin 16 vuotias ] kun meille tuli kylään sellainen perhe jonka tytär oli about 6 vuotias ja leikki pikkusiskoni kanssa. Muistan että tämä lapsi oli aivan HIRVEÄ. Siis niin kamala ja todella lellitty ja sisareni oli saanut paria viikkoa aikaisemmin hienon nuken isovanhemmiltamme jotka olivat tuoneet sen Espanjasta tuliaiseksi. Noh tämä tyttö halusi sen nuken ja sisko itki ja sanoi "Ei" ja tämä tyttö huusi ja parkui, polki lattiaa jalallaan ja meni raivoomaan mun vanhemmille ja omille vanhemmilleen että hän haluaa sen saamarin nuken. Ei annettu periksi vaikka hänen vanhempansa kysyi äidiltäni että paljon se nukke maksaa ja sanottiin että ei myydä ja tää tyttö sit kuuli sen ja vieläkin muistan sen 'pirullisen' ilmeen joka sillä oli kun se meni parvekkeelle ja heitti sen nuken alas ja tottahan toki se meni rikki kun kumminkin oli jotain posliinia tms sen nuken naama :/

Mikä idiootti, olkoonkin että oli vasta 6-vuotias. Tuli ihan paha mieli sun siskon puolesta. Tollanen kakara ansaitsis kyllä menettää kaikki omat lelunsa ainakin pariks viikoks :(

Vierailija
146/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun olin ostanut itseäni varten mansikoita ja laittanut ne jääkaappiin odottamaan iltaa ja naapuri tuli kylään lapsiensa kanssa, ja ollessani käymässä vessassa, olivat menneet jääkaapille ja ahmineet ne kaikki mansikat. Muuten jos olisivat kysyneet/pyytäneet olisin antanut, mutta ärsyttävää kun mennään jääkaapille ja otetaan ilman lupaa

Tämä juuri...mun veljen yhen kaverin serkku asui aikoinaan lähellä sekä meitä että tätä kaveria ja oli siks joskus myös meillä kylässä kaverin kanssa. Ja AINA sen täytyi ottaa jotain meidän jääkaapista ilman minkäänlaista lupaa. Kerran suutuin tosissani ja kiskoin sen kädestä pois juuri napatun vanukkaan ja tungin sen roskikseen (siitä oli jo syöty) ja huusin sille varmaan naama aivan punasena.

Vierailija
147/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä ärsyttävää että ei katsota kyläillessä lasten perään ja nauretaan vaan jos esim vauva puklaa keltaista mönjää valkoiselle matolle.

Katsos kun sellainen jota tuo ei naurata on lapsivihaaja. Tuollaisten vanhempien mielestä siis.

Vierailija
148/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävämme tuli yökylään ja unissaan luuli tuolia wc pöntöksi. Teki isomman hädän.

Vierailija
149/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen tuli päiväkoti-ikäisen lapsenlapsen kanssa käymään. Tarjottiin pöydän ääressä ruokaa ja kahvia ja lapsi otti sitten kyllästyttyään ruokaa käteensä ja alkoi hinkata sitä ruokapöytään ja tuoliin. Tämä sukulainen ei tehnyt mitään. Tuoli oli vielä kangasta.. Siinä vaiheessa puutuin itse tiukasti tilanteeseen ja sanoin, että meillä ei ruoalla leikitä. Lähti ruoat kädestä ja lapsi käsienpesulle. Lapsi on ihan mukava ja vahemmat pitää kuria, mutta tämän lapsen mummo sallii kaiken. Eikä tämä ollut kovin kummoinen tarina moniin muihin verrattuna, mutta ihmettelen silti tapojen puutetta.

Vierailija
150/2728 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävimpiä ovat ahneet vieraat. Jos esillä on karkkia/sipsejä/limsaa, ei idea ole että ne on pelkästään yhdelle ihmiselle katettu. Tuntuu törkeältä napata kulho pois vieraan edestä, mutta en usko että tälläiset ihmiset muutoin oppivat :(

Vierailija
151/2728 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työkaveri oli vaimonsa kanssa ensi kertaa kylässä. Olin laittanut salaattia ja ison kasvispiiraan. 

Kahvien jälkeen pariskunta yllättäen penkoi jääkaappiamme ihmetellen, että "eikö teillä oikeasti ole täällä mitään kunnon ruokaa, esim makkaraa?" Heidän teki mieli makkaraa..

Katsoimme mieheni kanssa toisiamme hölmistyneinä. Tämä oli vielä eka kerta, kun olivat meillä, ja he tiesivät, että olemme kasvissyöjiä.

Vierailija
152/2728 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana asuin Helsingin keskustassa pikku yksiössä hyvin niukalla budjetilla. Kerran kaverini kolme muuta ystävää (minulle vieraita) oli lähtenyt muualta Suomesta illanviettoon Helsinkiin (samat opiskelijabileet joissa minä ja muut kaverini olivat). Vasta illan pikkutunneilla he paljastivat suunnitelmansa, että haluaisivat tulla minulle yöksi, sillä yhteinen ystävämme asui Kirkkonummella ja sinne asti he eivät halunneet lähteä. Olisi ollut liian kallista ja hankalaa jne. Pitkin hampain suostuin antamaan yösijan, ja sanoinkin että minulla ei kyllä oikein ole kunnon majoituskapasiteettia niin monelle ihmiselle, esim peittojen, patjojen ja tyynyjen osalta. No, he sanoivat että lattiapaikka riittää.

Aamulla alkoikin kauhea valitus. Oli ollut ikävä nukkua maton päällä, huono tyyny, "miten sulla ei oo ees sohvaa", harmittelu siitä kun mulla ei ollut antaa pyyhettä lainaksi (20 m2 kämppä ja pienet säilytystilat, omistin 1 kylpypyyhkeen ja 2 käsipyyhettä) jne jne. Samoin valitettiin siitä kun mulla oli vain astoita kaksin kappalein kutakin. Ja sitten "eikö saa ees kunnon aamupalaa ja kahvia", kun tarjolla olisi ollut vain teetä, kaurapuuroa, puolukkasosetta, näkkäriä, margariinia. Opiskelijana mulle ihan tyyypillinen varustelutaso, söin 2 lämmintä ruokaa yliopistolla ja kotona vaan puuroa/näkkäriä. Sanoin, että kadun toisella on alepa ja vähän matkan päässä mäkki, voi mennä ostaan jos haluaa muuta. "Tulee kalliiks", yksi näistä herroista tokaisi. No hyvä oli, etteivät tän jälkeen kinunneet yöpaikkaa.

Vierailija
153/2728 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kamalin vieras oli miestuttavani joka ilmestyi rimputtamaan ovikelloa täysin ilmoittamatta asuessani yksin sinkkuna. Olin niin hölmistynyt etten voinut uloskaan jättää, joten päästin sisälle ja keitin sitten kahvit kohteliaisuuttani ajatellen että pienen rupattelutuokion jälkeen painuu matkoihinsa. Ukko viipyi tuntitolkulla kunnes lopulta sain tämän heitettyä pihalle toteamalla suoraan että nyt on kahvit juotu ja hänen pitää lähteä. Yritti vielä mutista vastaan mutta suostui sitten poistumaan. Jälkikäteen sain haukut kun arvaatte varmaan millaista "päiväkahviseuraa" olisi ollut vailla, vielä myöhemmin kävi ilmi että miehellä oli melkoisia mt-ongelmia. Puistattaa vieläkin ajatella että päästin hyypiön sisään.

Vierailija
154/2728 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan oikeasti ymmärrä noita ihmisiä jotka menevät ilman lupaa jääkaapille. Millaisen kasvatuksen he ovat oikein saaneet? Ymmärrän jos ollaan todella läheisiä ja ollaan toistensa kotona kuin omassaan, mutta jotkut satunnaiset sukulaisvierailijat tai tuttavat jotka marssivat kysymättä jääkaapille hakemaan ruokaa? Mikä näitä ihmisiä vaivaa? Mitä heidän päässään liikkuu? Jos olen tarjoamassa jotain, se on varmasti esillä pöydässä eikä jääkaappiin piilotettuna. Itselleni on uskomattoman absurdi ajatus että mentäisi mättämään emännöivän kotitalouden ruokia kysymättä joten on todella vaikeaa ajatella että joillekin se jostain syystä on ihan ok. 

Vierailija
155/2728 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tuli käymään pitkästä aikaa ja ohimennen alkoi päivitellä että yksi kissoistani varmaan kuolee kohta kun on jo niin vanha ja selvästi reumainen, muisteli miten oma äitinsä oli ennen kuolemaa kerännyt painoa kun sydän ei toiminut enää kunnolla, kuulemma kissa näytti ihan samalta kun on niin paksu.

Kyseessä perusterve 11-vuotias kissa, jolla ei ole mitään erityisiä vaivoja ihan lääkärin vuositarkastuksessakaan havaittu. Eikä ole edes läski, vaan suuri, pitkä kissa, verrattuna hennompaan kaveriinsa näyttää toki isolta. Äitini ei ole koskaan ollut erityisen lahjakas sosiaalisesti, mutta kyllä tää oli taas aikamoinen pohjanoteeraus.

Vierailija
156/2728 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan oikeasti ymmärrä noita ihmisiä jotka menevät ilman lupaa jääkaapille. Millaisen kasvatuksen he ovat oikein saaneet? Ymmärrän jos ollaan todella läheisiä ja ollaan toistensa kotona kuin omassaan, mutta jotkut satunnaiset sukulaisvierailijat tai tuttavat jotka marssivat kysymättä jääkaapille hakemaan ruokaa? Mikä näitä ihmisiä vaivaa? Mitä heidän päässään liikkuu? Jos olen tarjoamassa jotain, se on varmasti esillä pöydässä eikä jääkaappiin piilotettuna. Itselleni on uskomattoman absurdi ajatus että mentäisi mättämään emännöivän kotitalouden ruokia kysymättä joten on todella vaikeaa ajatella että joillekin se jostain syystä on ihan ok. 

Mikä näitä juntteja vaivaa, jotka itkevät kun heidän jääkaapillaan käydään? Miten voi olla näin itsekkäitä ihmisiä? Mitä heidän päässään liikkuu? On AIVAN normaalia, että ystävät ja sukulaiset käyvät jääkaapilla itse hakemassa, jos nälkä tulee. Näin ainakin meidän perheen ja sukulaisten ja ystävien kera. 

Vierailija
157/2728 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä näitä juntteja vaivaa, jotka itkevät kun heidän jääkaapillaan käydään? Miten voi olla näin itsekkäitä ihmisiä? Mitä heidän päässään liikkuu? On AIVAN normaalia, että ystävät ja sukulaiset käyvät jääkaapilla itse hakemassa, jos nälkä tulee. Näin ainakin meidän perheen ja sukulaisten ja ystävien kera. 

Saavatko käydä myös lompakolla hakemassa rahaa, jos tulee tarve jotain ostaa?

Vierailija
158/2728 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri tuli käyPmään kylässä 3-4-vuotiaan poikansa kanssa. Vierailun lopuksi saatoin heidät ulos ja ennen autolle menoa kaveri pissatti poikansa pihallani omenapuuta vasten. Olin ihan suu auki ja kaberi sanoi, että opettaa poikansa "puskapissalle". Sen olisi kyllä voinut tehdä jossain ihan muussa paikassa kuin minun(!) kotipihalla.

Puskapissalle meno on opittu hyvin, sen näkee tuolla kaupunkien yöelämässä. Opettakaa vanhemmat ne lapsenne tekemään tarpeensa vessaan! Ei lapsi ole mikään koira!

Kait sitä kuitenkin mieluummin puskaan kuin housuun, jos vaihtoehdot on ainoastaan nuo.

On se jännä juttu, että suurinosa noista kaupungin "puska"pissaajista on miehiä. Jos naiset osaavat löytää wc:n, niin mikä siinä on niin ylivoimaista miehille? Etenkin kun miestenvessoihin on lähes aina paljon lyhyempi jono. 

Vierailija
159/2728 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyneet ihmiset varastivat 2 kpl haarukoita. Ihan tavallisia Savonioita. No, ehkä tarvitsivat täydennystä omaan settiinsä.

Vierailija
160/2728 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimme todella tiukilla lasten kanssa kun ystäväpariskunta halusi tulla yökylään. Tarjosimme ruoan ja aamulla katoimme pöydän koreasti, oli tummaa ja vaaleaa leipää, keitettyä ja paistettua kananmunaa, jogurttia, leikkeleitä, juustoa... Varta vasten ostettu kaikenlaista, vaikka ei itse niitä kaivattukaan, eikä varaa olisi ollut.

Kyllä tuntui pahalta kun nainen istui pöytään nyrpistäen nenäänsä ja kysyi, eikö ole Mitään hedelmiä?!