Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

121/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kaveri käy sillointällöin meillä kylässä ja ei siinä mitään ku iha mukava mies. MUTTA hän soittaa kun on jo kohta meillä ja sanoo et 'me tullaan' ja aina ollaan et ketkä ihmeen 'me'? No pian tuleeki autolastillinen aivan tuntemattomia amisjätkiä ja tyttöjä meille kahvittelemaan. Ei kiitä, ei juttele, juo vain kahvit ja syö pullat ja lähtee.

Yks tyttö oli viel multa tupakkaa pummimassa ja suuttu ku kieltäydyin tarjoamasta.

Ja sinä avaat oven niille?

122/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärrän että tosi hyvien kavereiden kanssa voi käyttäytyä niinkuin kotonaan, mutta muiden kanssa ei kyllä tuollainen"rentoilu" sovi. Lisäksi asiaan vaikuttaa se onko kummallakaan perhettä ja/tai kumppani jotka täytyy ottaa huomioon. Olen nauttinut monet kerrat nuorempana, kun ollaan oltu sinkkuja, siitä että on mutkattomat välit ja elämä on huoletonta.. mennään vessaan meikkaamaan kun toinen on siellä pissalla..baareissa se tarjoaa joka ehtii ekana tiskille..tupakalle mennessä vain toisella tarvitsee olla tupakat mukana ja niitä poltellaan ristiin rastiin..krapula-aamuna könytään yhdessä jääkaapille ja ihmetellään mitä me syötäis että saatais tää kamala olo helpottamaan.. ja lopulta päädytään tilaamaan pizzat jotka maksaa se jolla on sillä hetkellä rahaa (toinen maksaa myöhemmin takas). Ja koko tän ajan suu käy molemmilla, puhutaan, lauletaan, nauretaan tauotta:) ihania nuoruusmuistoja. Joidenkin ystävien kanssa on samat välit edelleen. Tähän myös kuuluu tieto siitä että kaikki on yhteistä ja molemminpuolista, aina voi luottaa toisen apuun. Mutta tosiaan, tuttavat on asia erikseen ja heidän kanssaan ihan normi käytöstavat ovat arvossa ja niitä noudatetaan. Tuttaville ei myöskään kehtaa sanoa et "pois mun kaapeilta" ja heittää niitä jollain pehmeällä naureskellen, jos käyttäytyvät omasta mielestä huonosti (kuten taas hyville kavereille voi tehdä:) eli kohteliaat ja asialliset tavat vieraampien seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäällä mökkinaapuriserkullani oli mökillä tapana laittaa lapsensa aamuisin kahdeksalta meille, koska lapset olivat tottuneet heräämään niin aikaisin. No lapset herätti sitten meidänkin uniset lapset siinä samalla ja niille ois pitänyt tehdä aamupalat. Pari päivää sitä touhua kateltiin ja tuumattiin iltanuotiolla miehen kanssa, että huomenna on sitten heidän vuoro. Siitähän serkku sitten suutti ja perusteli, että ovat niin väsyneitä. Katottiin miehen kanssa toisiamme ja ja sanottiin yhteen ääneen, että niin mekin. Me annettiin lasten lomalla valvoa pidempään, että myös nukkuisivat pidempään, mutta serkun perheessä unirytmiä ei saanut lomallakaan sekoittaa. Niimpä laitoimme oven aina lukkoon ja teipattiin kuun kuva siihen ja opastettiin serkun lapset, että kun kuu on ovessa, niin ei saa herättää jakoputella ovia. Jos siinä on auronko niin ollaan herätty.

124/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävä toimi "perhepäivähoitajana" monta vuotta naapurin lapsille. On aivan liian kiltti ihminen. Naapurin pojat tuli pimputtaan ovikelloa klo 7 ja tulivat leikkimään. Olivat koko päivän ja söivät heillä. Tosin tästä on yli 20 vuotta aikaa.

Ajattelin että minustako puhutaan, sen verran tutulta kuulosti, mutta itselläni tästä on aikaa vain kuutisen vuotta :D

Meno oli alkujaan ihan ok kun olin äitiyslomalla. Kiva kun isommalla on seuraa ja viihtyvät -meininki, kiva pikku yhteisö täällä uudessa asuinpaikassa jne. Kävi klassinen "annoin pikkusormen" -momentti näin sanotusti.

Vierailut alkoivat venyä pisteeseen lasten ottaessa jääkaapin ja muiden kaappien oman käden oikeudet haltuun myös, vauvan lava pilttejä vetästiin yks kerta ym. :D (nykyään naurattaa, silloin ei) Itse kyllä pidin puhutteluita, mutta ei mitään rajoja kaiketi ollut opetettu muualla.

Menin juttelemaan äidin kanssa (joka oli pitkään väistellyt kontaktia agentin omaisesti), tässä kävi niin että myös äiti alkoi lopulta meillä istumaan kun ei oltu ulkoilemassa tai muilla menoilla.

Kuulostaisi muuten syvältä ystävyydeltä, mutta asiassa ei ollut juuri ikinä mitään vastavuoroisuutta, naiselta paljastui vaikeita mt-ongelmia, perheenisä oli reissuhommissa.

Äitiysloman ja lyhyen hoitovapaan jälkeen palasin töihin ja rassasi todella paljon työpäivän jälkeen saada naapurit samantien kylään. Olin kiltti myös koska oli huoli vähän koko perheestä enkä sano, etteikö olisi kuitenkin paljon positiivista mukana

Vierailija
125/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin kerran rennot illanistujaiset ystävilleni, ihan vaan hyvää seuraa ja syömistä, tarkoituksena ei ollut jatkaa baariin. Yksi heistä tuli näyttävästi myöhässä (niinkuin aina...), söi vähän ja halusi sitten suihkuun ja laittautumaan. Hölmistyneenä ja hyvänä emäntänä lainasin pyyhettä ja fööniä ja katsoin kun kaveri laittautui ja sitten lähti. Oli vissii "paremmat bileet" tiedossa. Epäkohteliasta. Meidän muiden ilta meni ihmetellessä että mikä vika meidän seurassa on.

Vierailija
126/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi naapuri tuli jotain asiaa selittämään ovelle ja antoi kahden alta koulikäisen tyttrensä rynnätä ulkohaalareissa ja kumisaappaissa makuuhuoneeseemme hyppimään parisängyn päällä. Jatkoi vain juttuaan ilmeenkään värähtämättä.

Vierailija
127/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2677 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen kaveri käy sillointällöin meillä kylässä ja ei siinä mitään ku iha mukava mies. MUTTA hän soittaa kun on jo kohta meillä ja sanoo et 'me tullaan' ja aina ollaan et ketkä ihmeen 'me'? No pian tuleeki autolastillinen aivan tuntemattomia amisjätkiä ja tyttöjä meille kahvittelemaan. Ei kiitä, ei juttele, juo vain kahvit ja syö pullat ja lähtee.

Yks tyttö oli viel multa tupakkaa pummimassa ja suuttu ku kieltäydyin tarjoamasta.

Ja sinä avaat oven niille?

Miehen takia kestän. Mieskää ei ymmärrä et miks ilman lupia tuntemattomat meillä ramppaa mutta silti toistelee 'no ei se sitä pahalla meinaa ja eihäniistä harmia sillee ollu'. Tiän et tulis riitaa jos kieltäisin tulemasta.

Vierailija
128/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa vaikka vieras menisi esim jääkaapille ym tai tulis kengät jalassa sisälle, tosin kukaan ei oo tullut kengät jalassa sisälle. Ainoa kerta jolloin mulla on ollut törkeä vieras oli kun olin just muuttanut ja päätin kutsua seinänaapurin [ vanha naisihminen ] kylään ja hän osoittautui juopoksi joka salaa naukkaili pullostaan joka hänellä oli käsilaukussa, haukkui mun sisustusta ja tarjoittavia, sitten kun hän lähti, tajusin että hän oli pihistänyt mun lompakon! No ei mitään, menin sitten koputtamaan hänen ovelleen ja pyysin lompakon takaisin ja hän antoi sen. Kaikki oli onneks tallella. En kutsunut enään uudelleen kylään

Vierailija
129/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi naapuri tuli jotain asiaa selittämään ovelle ja antoi kahden alta koulikäisen tyttrensä rynnätä ulkohaalareissa ja kumisaappaissa makuuhuoneeseemme hyppimään parisängyn päällä. Jatkoi vain juttuaan ilmeenkään värähtämättä.

Annoit sitten itsekin rynnätä kumppareissa sänkyyn hyppimään.

Vierailija
130/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin miehen kanssa just muutettu yhteen kuukautta aiemmin ja kutsuttiin miehen veli ja tämän uusi tyttöystävä kylään. Pöytä laitettiin koreaksi ja oltiin leivottu kaikennäköistä koska molemmat tykätään leipomisesta. Miehen veli oli otettu, mutta tämä tyttöystävä nyrpisteli nenää ja tökki niitä ruokia ja totes "huomaa että amatööri on nää tehny" ja ainakin mulla teki mieli jo siinä vaiheessa heittää tää naikkonen ulos, mutta hillitsin itseni. No istuttiin alas ja hiukan kummastellen katoin kun tää nainen nous ylös ja meni jääkaapille ja alkoi sen sisältöä nokka pitkällä kunnes sitten kysyin että mitä hän tekee ja vastaus oli "Katson että mikään ei ole mennyt vanhaksi koska en syö jos on ja haluun tietää että onko esim teillä jauhot menny vanhaksi" ja meillä sattui olemaan rahkapurkki josta oltiin tehty niitä rahkapullia ja joka oli sinä päivänä menossa vanhaksi ja hän huomasi sen ja AIVAN KAMALA HUUTO! Hän huusi ja heitti sen purkin roskiin kunnes siinä vaiheessa minä hermostuin ja päästin sellaisen saarnan että ei tosi! He lähtivät aika pian sen jälkeen ja luojan onneksi miehen veli ei oo enään sen akan kanssa yhdessä

Ite en ikinä vois kuvitella että jos oon kylässä jossain että menisin toisen jääkaapille tai alkaisin tutkimaan päivämääriä tai ylipäätänsä käyttäytyisin kuin hän teki. Mutta kai jotkut vaan on niin sekopäisiä niiden päivämäärien ym kanssa

Vierailija
131/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin miehen kanssa just muutettu yhteen kuukautta aiemmin ja kutsuttiin miehen veli ja tämän uusi tyttöystävä kylään. Pöytä laitettiin koreaksi ja oltiin leivottu kaikennäköistä koska molemmat tykätään leipomisesta. Miehen veli oli otettu, mutta tämä tyttöystävä nyrpisteli nenää ja tökki niitä ruokia ja totes "huomaa että amatööri on nää tehny" ja ainakin mulla teki mieli jo siinä vaiheessa heittää tää naikkonen ulos, mutta hillitsin itseni. No istuttiin alas ja hiukan kummastellen katoin kun tää nainen nous ylös ja meni jääkaapille ja alkoi sen sisältöä nokka pitkällä kunnes sitten kysyin että mitä hän tekee ja vastaus oli "Katson että mikään ei ole mennyt vanhaksi koska en syö jos on ja haluun tietää että onko esim teillä jauhot menny vanhaksi" ja meillä sattui olemaan rahkapurkki josta oltiin tehty niitä rahkapullia ja joka oli sinä päivänä menossa vanhaksi ja hän huomasi sen ja AIVAN KAMALA HUUTO! Hän huusi ja heitti sen purkin roskiin kunnes siinä vaiheessa minä hermostuin ja päästin sellaisen saarnan että ei tosi! He lähtivät aika pian sen jälkeen ja luojan onneksi miehen veli ei oo enään sen akan kanssa yhdessä

Ite en ikinä vois kuvitella että jos oon kylässä jossain että menisin toisen jääkaapille tai alkaisin tutkimaan päivämääriä tai ylipäätänsä käyttäytyisin kuin hän teki. Mutta kai jotkut vaan on niin sekopäisiä niiden päivämäärien ym kanssa

Mun kaveri on tollanen. Siis et jos on kylässä ja on joku mauste, jauhot, munat yms menny vaikka päivällä vanhaksi niin hän ei syö. Siis kans justiinsa tolleen 'tutkii' jos vaikka on jauhopussi pöydällä ja oon aatellu leipoo esim keksejä ym meille ja mennyt se jauho vanhaksi niin hän sanoo 'mä en sit syö jos teet ku toi on men vanhaks' ite en tosiaankaan oo ollenkaan tarkka noiden päivämäärien kanssa

Vierailija
132/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri on tollanen. Siis et jos on kylässä ja on joku mauste, jauhot, munat yms menny vaikka päivällä vanhaksi niin hän ei syö. Siis kans justiinsa tolleen 'tutkii' jos vaikka on jauhopussi pöydällä ja oon aatellu leipoo esim keksejä ym meille ja mennyt se jauho vanhaksi niin hän sanoo 'mä en sit syö jos teet ku toi on men vanhaks' ite en tosiaankaan oo ollenkaan tarkka noiden päivämäärien kanssa

Apua! Ite oon just tollanen. Siis en sellanen että meen koskaan toisen kaapeille tonkimaan vaan siis oon tooosi tarkka päivämäärien kanssa, erityisesti liha/maitotuotteiden ja syynä on ihan se karmea ruokamyrkytys jonka sain kerran vanhasta maidosta ja jos oon kylässä ja pöydällä on esim maitopurkki joka on mennyt vanhaksi niin kyllä mä sen kahvini sitten mustana juon :D

muuten en välitä jos kuivatuotteet on mennyt päivällä tai parilla vanhaksi

Vierailija
133/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritti pistää tupakaksi sisällä, ja kun kielsin, oli sitä mieltä, että häntä ei akat komentele. Ei se kumminkaan tupakoinut.

Tunnen samanlaisen. Ystäväni mies.

Tulivat kylään, mies ei halunnut ottaa hyvin likaisia talvikenkiä pois.

Totesin tyynesti no et varmaan halua sitten tulla tälläisen akan luo kyläänkään ja kehoitin miestä poistumaan. Ystävä jotain siinä yritti, sanoin sun akkavihaajamiehesi odottaa autossa ja me tehdään mitä varten tulittekin.

Mies soitteli vaimolleen n 20 krt, sanoin aina älä vastaa puhelimeen.

Olen vuosien varrella miettinyt satoja kertoja mikä he ovat yhdessä .

Vierailija
134/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin itse lapsi, niin mun serkkujen äiti oli kova vapaan kasvatuksen puolestapuhuja. Serkku sai pyyhkiä räkää meidän mattoon ja piirtää tapettiin ja mun koulupöytään ja ystäväkirjaan ilman, että äitinsä sanoi mitään... Oltiin hieman suu auki, että onko tää todellista.

Paitsi että tuo ei oel vapaata kasvatusta vaan kasvattamattomuutta.

Itseasiassa kasvatusteorioiden mukaan tuo juuri on vapaata kasvatusta. En todellakaan puollustele asiaa millään muotoa enkä itse antaisi oman lapseni todellakaan tehdä noin. En halua suututtaa ketään, toi vain tämän näkökulman esille :)

Vierailija
135/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on aika pientä näihin muihin verrattuna, mutta. Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa käymme saman keskustelun kirjaimellisesti joka ikinen kerta, kun hän on luonani; mä en juo kahvia ja hän juo. Mulla ei sattuneesta syystä ole kahvinkeitintä eikä kahvia. JOKA IKINEN KERTA kun hän tulee luokseni, hän kysyy ensimmäisenä, että "oisko kahvia?" ja on joka ikinen ainoa kerta yhtä ällistynyt, kun sanon, että ei ole kun en käytä. Vieraita varten pitäisi hankkia.

Alkaa käymään jo hieman ärsyttäväksi kun ollaan kuitenkin jo monta vuotta tunnettu.

Et taida tietaa, etta kaupoissa myydaan ihmeellista ainetta nimeltaan MURUKAHVI?

Ei! Ei mitään murukahvia edes. Vastaat joka kerta kun kyselee kahvin perään: "Etkö taaskaan tajunnut tuoda omaa kahvia mukanasi".

Vierailija
136/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omituista oli se kun mieheni sisko tuli meille jouluaattona syömään ja kun hän otti talvikengät jalasta niin hänellä oli paljaat jalat. Ei siis sukkia ollenkaan jalassa, siellä sitten istuskeli pokkana paljain varpain. Ihan suomessa oltiin ja meillä on aika viileää sisällä.

Vierailija
137/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen veljellä on vara-avain kotiimme ja aina kun tulee kylään hän paukkaa mitään ilmoittamatta sillä avaimella sisään. Käy syömässä jääkapista ruokaa, käy suihkussa ja heittää märän pyyhkeen lattialle, "lainaa" tavaroita eli ottaa vaan eikä koskaan palauta. Saattaa myös käydä meillä vaikka kukaan ei olisi kotona, märkä pyyhe ja sotkut/tiskit keittiössä yleensä paljastavat nää vierailut. Olen niin kyllästynyt tähän äijään ja sen sikailuun. Monet tappelut on asiasta käyty, mutta mies ei saa aikaiseksi otettua avainta pois velikullaltaan. Kerran jopa velipoika rymys keskellä yötä sisälle herättäen kaikki. Oli ollut lähistöllä baarissa ja kaipasi yöpaikkaa.

Mitäs itse lokkeilet miehesi omistamassa kämpässä. Koska jos se on myös sinun omistuksessa niin voisit pyytää itse sen avaimen pois. Veli on varmaan nähnyt naikkosia mitkä siellä kämpässä ei kauaa kuppaa ja hän on pysyvä veli.

Vierailija
138/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri tuli käyPmään kylässä 3-4-vuotiaan poikansa kanssa. Vierailun lopuksi saatoin heidät ulos ja ennen autolle menoa kaveri pissatti poikansa pihallani omenapuuta vasten. Olin ihan suu auki ja kaberi sanoi, että opettaa poikansa "puskapissalle". Sen olisi kyllä voinut tehdä jossain ihan muussa paikassa kuin minun(!) kotipihalla.

Puskapissalle meno on opittu hyvin, sen näkee tuolla kaupunkien yöelämässä. Opettakaa vanhemmat ne lapsenne tekemään tarpeensa vessaan! Ei lapsi ole mikään koira!

Kait sitä kuitenkin mieluummin puskaan kuin housuun, jos vaihtoehdot on ainoastaan nuo.

Vierailija
139/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunta paskasi olohuoneen uudelle kalliille matolle!

Vierailija
140/2728 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuimme vielä kerrostalossa, yhtä kerrosta ylempänä asuva 7v tyttö huomasi samanikäisen pikkusiskoni. Kun oltiin menossa kotiin, tyttö ilmaantui paikalle ja totesi, että "mä tulen teille kylään". Tyttö ryntäsi heti ovesta sisälle, heitti takkinsa ja kengät hujanhajan lattialle ja juoksi heti siskoni huoneeseen leikkimään yksin leluilla. Kun me muut menimme keittiöön, tyttö tulikin sitten salamana sinne ja alkoi jankata: "Onko teillä mitään herkkuja? Mä haluan mehua ja jäätelöä!"

Raivostuttava pentu. Ton ikäisellä pitäisi olla edes jotain käytöstapoja!