Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
941/2728 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattilallinen perunoita kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oma vieras koskaan ollut mutta anoppilassa käy vähän väliä naapuriperhe kylässä ja monesti itsekkin olen ollut siellä samaanaikaan. Yleensä heillä on 3 vuotias lapsi mukana jonka perään he ei katso yhtään. Istuu sohvalla ja tuijottaa telkkaria, ei edes juttele. Lapsi on kuriton ja jatkuvasti tekemässä tuhoja. Viimeksi hän otti ilman lupaa mehua jääkaapista ja oli antamassa sitä meidän vuoden ikäiselle taaperolle, joka ei ole vielä koskaan mehua juonut ja vältän jatkossaki sen antamista. Minä ja anoppi olimme tuona aikana eri huoneessa ja jotenkin oletimme että tämä naapuri katsoisi oman mukulansa perään mutta kun ei.

Heillä on myös vanhempi poika joka yhtenään on myös mukana. Hän menee ilman lupaa jääkaapille ottamaan ruokaa ja ei syö edes pieniä määriä vaa ku hevonen. Useamman kerran ku he ovat ruoka-aikaan tulleet nii poika menee ja ottaa ekana lautasen täyteen ja muut saa hiiriannoksen ja ovat nälissään.

Tai sitten sille voisi kuivattaa leivänkänttyjä ja antaa niitä jyrsittäväksi. Sellaisia hevosillekin syötetään.

Tämmöiselle hevoselle voisi keittää kattilan perunoita ja lisukkeet kaataa päälle niin eiköhän nälkä lähtisi jos et kerran kehtaa kieltää syömästä.

Vierailija
942/2728 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on meidän talon törkein vieras.

Tulee kutsumatta, penkoo tavarat ja paperit.

Järjestelee, siivoilee, alkaa pesemään pyykkiä.

On niinkuin kotonaan.

Monesti sanottu asiasta ja anoppi ei ota kuuleviin korviin.

Anoppi veti lopulta herneet nenään kun minä sanoin asiasta kun ei poikaansa uskonut ja on nyt katkaissut meihin välit.

Parempi näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/2728 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani on varmaan kleptomania. Aina saan vahtia mitä nyt on viemässä kahvipöydästä. Kahvikuppi, vati,  tassi, sokerikko, kermakko, snapsilasi skumppalasi, peltirasia, suola ja pippurisirottimet. Veskistä pyyheliina, hygieniatuotteet, hajuvesi, dödö, hiuslakka jne. Nämä ja paljon muuta on jäänyt niinsanotusti hänelle vaatteisiin. Matkoilla ollessamme ihastelee jotain vaatettani ja kas kummaa sitä ei sitten matkan jälkeen enää olekkaan minulla. Kyselyyn vastaa jätit sit sinne hotskuun?? Tallelokerostakin häviää käteistä, kun on hänen kanssaan yhteinen. En kutsu kylään en matkusta yhdessä. Nyt olin häntä muutossa auttamassa ja huomasin hänen olevan käsilaukullani, kun tulin veskistä. Sanoi nostavansa sen turvaan ettei mene roskiiin.? Ontuu noi selitykset. 

Vierailija
944/2728 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöintä oli, kun kylässä ollessani perheen lapset kulkivat leivät kädessä ympäriinsä. Tietty astuin sukkasillani voileipään. Ruokaisilla käsillä nämä viikarit tuli anelemaan syliin. Oli pakko ohjata käsipesulle. Sama perhe kutsui meidät Juhannukseksi mökilleen. Neljä aikuista ja viisi lasta oli yhteensä koko porukan vahvuus. Koska mökki oli pieni otimme oman teltan jossa yöpyä. Toin valmiin ruuan ja grillattavaa oman osuuden verran sekä juhannusviinat. Lapsille omille ja heidän karkkia limua jne. Tuliaisiksi erikseen herkkukorin ja shaalin. Tunnin päästä oli teltta pystyssä ukot kaljotteli. Emäntä kyseli ruokaa kun lapsilla kuulemma nälkä. Kysyin mitä hän on varannut juhannusta varten ja suunnitelmia. selvisi et jääkaappi tyhjä ja odotti minun tuoneen ruuat. Onneksi oli iso kattila valmiina keittoa. Ehdotin kauppaan lähtöä jotta selvittäisiin. Emäntä sanoi ettei heillä ole rahaa kuin kymppi. Tein päätöksen että tämäilta täällä ja aamulla kotiin. Ruuat riitti nippanappa, kun minä ne valmistin ja siivosin jäljet. Emäntä oli laskenut kaiken kontolleni. Halleluja tälle perheelle, entiset ystävät.

Vierailija
945/2728 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt ohis mutta onko lapsiperheet vieraina oikeasti noin kamalia? Olin lapseton 35 vuotta ja kotonani useat kerrat käynyt perheellisiä lapsineen. Lapset eivät ole aiheuttaneet mitään ongelmia vaan ovat olleet todella nätisti aina ja heitä kielletty ihan vanhempien toimesta. Tekemisiin kysytty lupa. (Esimerkiksi saako koiran kanssa leikkiä sisällä). Jos nyt pakko jotain keksiä niin ehkä murustavat pöydässä enemmän tai kun innostuvat niin huutavat mutta tämä on elämää, aikuiset vieraat ne on ollut joskus hankalia.

Nyt itsellä kaksi lasta ja vieraillessa katson perään, kysyn missä voi vaihtaa vaipan (kakkavaipalle pyydän pussin ettei roskis haise) taikka imettää vauvaa, korjaan jälkemme enkä todellakaan odota että esineitä vaikka nostetaan lapsilta turvaan. Näin opetellaan sitä hyvää käytöstä ja ja toisten huomioonottamista!

Omista vieraista kamalia ne mitkä syövät kaikki tarjottavat ennenkuin muut saneet, bileissä ne jotka juovat itsensä kaato känniin ja sitten puhelevat vaikka mitä pahoittaen toisten mielen, ja vieraat jotka arvostelevat kotiani taikka koiraani. (Lapsia ovat tajunneet sentään olla arvostelematta).

Vierailija
946/2728 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksiö, jossa olohuone ja makuuhuone?? Ei suomessa/suomeksi.

Ainakin täällä UK:ssa lasketaan vain makuuhuoneet, eli 3-bed flat on kolme makuuhuonetta + muut huoneet mitä nyt sattuu olemaan. Tulee itselläkin monesti sanottua että asun kolmiossa, vaikka pitäisi sanoa neljä huonetta jne. jne.

Totta kai 3 bed flatissa on nimen mukaan kolme makuuhuonetta ja joku yleistila, mutta se ei olekaan kolmion käännös, vaikka siinä miten olisikin myös tuo sana kolme, three.

Vierailija
947/2728 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen40 kirjoitti:

Tapaan ihmisiä mielluummin jossain muualla kuin kotonani. En pidä siitä, että tavaroihin kosketaan tai kotiani arvostellaan. Kerran yksi kaveri (miespuolinen) yritti tulla kännissä minun sohvalle nukkumaan, oli ollut naapurissa eikä jaksanut lähteä kotiin. En päästänyt edes ulko-ovesta sisään. Sanoin, ettei ole minun ongelma missä nukkuu, mutta minun sohvaan ei kuseksita. Kyseinen tyyppi ei ole sen jälkeen puhunut minulle. Kavereiden kautta kuulin, että oli haukkunut minua pihtariksi.

Muitakin ihmisperseilijöitä on elämän varrella tullut vastaan, mutta ei aivan tollasia tapauksia kuin ketjussa kerrotaan olleen.

Joskus olen nukkunut sohvalla, mutta kun pitää pissata niin menen vessaan.

M44

Vierailija
948/2728 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella tarkka tavaroistani ja siksi en ylipäänsä kutsu mieluusti ketään seuraani. En tykkää kun ihmiset menevät räpläämään tavaroitani. Erityisen paha tilanne jos joku tuo lapsia tai lemmikkejä luokseni, eivätkä oikeasti vahdi niitä jatkuvasti.

Eniten minua vitutti exäni siskon lapsi, joka käydessään alkoi aina käymään kaappeja läpi, eikä ymmärtänyt normaaleja kieltoja, vaan tälle piti joka kerta suuttua ennen kuin tajusi minun olevani tosissaan. 

Ihan oikeasti nyt hei, relatkaa nyt vähän. Mä en kestä teitä enkä teidän räplääviä kavereitanne :D

Vierailija
949/2728 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks yökyläilijä halusi silittää mekkonsa ja otin hänelle silitysraudan ja laudan esille. Seuraavana päivänä huomasin että hän oli polttanut silitysraudan kuvan laudan kankaaseen. Kyseessä oli nelikymppinen nainen, en arvannut että tässäkin asiassa olisi pitänyt olla vahtimassa. Vaikka meillä ovat välit ihan muista syistä viilentyneet niin tuo kuvio silityslaudassa edelleen muistuttaa hänestä joka kerta kun silitän.

Vierailija
950/2728 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskollani on varmaan kleptomania. Aina saan vahtia mitä nyt on viemässä kahvipöydästä. Kahvikuppi, vati,  tassi, sokerikko, kermakko, snapsilasi skumppalasi, peltirasia, suola ja pippurisirottimet. Veskistä pyyheliina, hygieniatuotteet, hajuvesi, dödö, hiuslakka jne. Nämä ja paljon muuta on jäänyt niinsanotusti hänelle vaatteisiin. Matkoilla ollessamme ihastelee jotain vaatettani ja kas kummaa sitä ei sitten matkan jälkeen enää olekkaan minulla. Kyselyyn vastaa jätit sit sinne hotskuun?? Tallelokerostakin häviää käteistä, kun on hänen kanssaan yhteinen. En kutsu kylään en matkusta yhdessä. Nyt olin häntä muutossa auttamassa ja huomasin hänen olevan käsilaukullani, kun tulin veskistä. Sanoi nostavansa sen turvaan ettei mene roskiiin.? Ontuu noi selitykset. 

Mikset laita häntä nurkkaan? Esität listan tavaroista jotka ovat hänen läsnäolonsa aikana hävinneet, kerrot epäileväsi häntä kleptomaaniksi ja sanot ettet voi viettää hänen kanssaan enää yhtään aikaa ennen kuin hän myöntää ongelmansa ja hakee siihen apua. Tuohon kuitenkin pystyy apua saamaan ja helpottaisi varmaan hänen omaakin oloansa.

Vierailija
951/2728 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmaa88 kirjoitti:

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Aika taituri ap! Koko viesti yhtä ainoaa virkettä!

Vierailija
952/2728 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli 1-vuotiaan lapsensa kanssa meillä kylässä. Oma kolmevuotiaani oli laittanut pieneen reppuunsa hänelle tärkeitä leluja ja kanniskeli sitä onnellisena. Jätti sen sitten lattialle siksi aikaa kun menimme pissalle, ja sillä aikaa 1-vuotias oli ottanut laukun. Noh, meidän tyttö alkoi vaatia sitä takaisin ja alkoi itkeä kun toinen ei antanut. Tämän toisen tytön äiti sitten totesi, että onkohan tuo teidän "Iida" vähän erityisherkkä kun yhden laukun perään alkaa itkeä... ja vielä komensi, että älä ota sitä pois meidän "Vilmalta"... minua lähinnä nauratti tämä nopea diagnoosi täysin normaalin 3-vuotiaan erityisherkkyydestä 😂

Vierailija
953/2728 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin takaisin Suomeen ja silloinen paras ystäväni intoili asiasta. Pian hän ehdotti kyläilypäivää luokseni, ja olinkin jälleennäkemisestä iloinen. Hän valitsi sellaisen päivän, jolloin samassa kaupungissa oli häntä kiinnostava bändi. Toivotin kaverin tervetulleeksi ja kun vierailupäivä koitti, hain hänet juna-asemalta luokseni. Kaveri söi laittamaani ruokaa, mutta pyysi sitten luvan käydä suihkussa ja alkoi kiireellä meikkaamaan. Sitten kysyi voisinko heittää hänet keikkapaikalle. Suostuin, mutta loukkaantuneena sanoin, että yöllä saat kyllä etsiä toisen kyydin takaisin. Ajoin itse yksin takaisin kotiini ja itkin. Olin toki ennenkin huomannut kaverini itsekkyyden, mutta itse odotin voivani nähdä hänet ja jutella pitkästä aikaa, mutta hänellä oli parempaakin tekemistä. Ei myöskään pyytänyt keikalle mukaan, mikä olisi ollut vielä ihan normaalia käytöstä. Ehdottaa jo ennen visiittiä, että voidaanko mennä keikalle yhdessä.

Myöhemmin sama kaveri kertoi, miten oli vieraillut vanhan tuttavansa luona kahdeksan vuoden jälkeen ja käynyt siellä suihkussa eräälle keikalle valmistautuessaan. Sieltä oli sentään ajanut kotiin yöllä, eikä jäänyt ilmaiseen majapaikkaan yöksi. Mutta on se tuttava voinut vähän ihmetellä sitä suihkussa käymistäkin.

Kun seuraavan keikan aika koitti, laittoi tämä kaveri viestiä ja kyseli olenko mahdollisesti kotona sinä viikonloppuna. Hän olisi erään toisen kaverinsa kanssa tulossa kotikaupunkiini keikalle. Ilmoitin, etten ole kotona ja lakkasin pitämästä yhteyttä häneen kokonaan.

Pohdin kyllä olisiko pitänyt jutella hänen kanssaan, mutta se ei mielestäni olisi muuttanut sitä tosiasiaa, että hänen prioriteetit olivat elämässä aina olleet erilaiset kuin omani ja itse arvostin ystäviäni enemmän. En halunnut enää koskaan itkeä tämän ystävän käytöksen vuoksi. Häneltä lähti nyt yksi ilmainen b&b, se on varmasti iso menetys. Itse menetin ystävän, mutta parempi näin.

Sanottakoon vielä, että normaalissa ystävyyssuhteessa vastaanvanlainen majoitustarpeessa kyläily olisi ihan täysin hyväksyttävää. Kun kaupungissa on ollut joku toista ystävääni kiinnostava tapahtuma, olen tarjonnut kotiani majapaikaksi ja ollut vain iloinen, jos kaveri tulee osallistumaan tapahtumaan ja vierailee samalla luonani. Tiedän kuitenkin, että nämä muut kaverit voisivat vierailla luonani myös ilman taka-ajatuksia, ja laittavat ystävät edelle, jos joku valinnanpaikka tulisi.

Vierailija
954/2728 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

FolkenMatkassa kirjoitti:

Kerran ala-asteelta tuttu kaveri tuli luokseni ja kysyi väkipakolla(no minä vastasin koska en salaile mitään en ole kristitty varas) minulta että mitä on arvokkainta mitä sinulla on kotona mitä sinulle ollaan sanottu että älä kerro kellekkään.... tämä oli täysin idioottia 1. Koska en salaile mitään 2 enkä ole mikään kamelin paska idiootti.

Myöhemmin olen miettinyt että mistä hevosenperseestä tämä kaveri oli saanut tietää että minulla on jotain arvokasta ensinnäkin... tämä jo edellyttää sitä että jostain toiselta taholta ollaan ilmeisesti maksettu joillekkin että he stalkkaisivat elämääni ja tätä kutsutaan suomessa skitsofreniaksi. Welcome to home to camel ass Finland! Tui tui!!!!!😍😍😍😍😍SARKASMIA 😎

Vain otettu lääke auttaa.

Vierailija
955/2728 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FolkenMatkassa kirjoitti:

Kerran ala-asteelta tuttu kaveri tuli luokseni ja kysyi väkipakolla(no minä vastasin koska en salaile mitään en ole kristitty varas) minulta että mitä on arvokkainta mitä sinulla on kotona mitä sinulle ollaan sanottu että älä kerro kellekkään.... tämä oli täysin idioottia 1. Koska en salaile mitään 2 enkä ole mikään kamelin paska idiootti.

Myöhemmin olen miettinyt että mistä hevosenperseestä tämä kaveri oli saanut tietää että minulla on jotain arvokasta ensinnäkin... tämä jo edellyttää sitä että jostain toiselta taholta ollaan ilmeisesti maksettu joillekkin että he stalkkaisivat elämääni ja tätä kutsutaan suomessa skitsofreniaksi. Welcome to home to camel ass Finland! Tui tui!!!!!😍😍😍😍😍SARKASMIA 😎

Vain otettu lääke auttaa.

Fire bad taken. Tuli pahan otettu.

Vierailija
956/2728 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks yökyläilijä halusi silittää mekkonsa ja otin hänelle silitysraudan ja laudan esille. Seuraavana päivänä huomasin että hän oli polttanut silitysraudan kuvan laudan kankaaseen. Kyseessä oli nelikymppinen nainen, en arvannut että tässäkin asiassa olisi pitänyt olla vahtimassa. Vaikka meillä ovat välit ihan muista syistä viilentyneet niin tuo kuvio silityslaudassa edelleen muistuttaa hänestä joka kerta kun silitän.

Yleensäkin muiden luona loisijat ovat vähän jälkeenjääneitä ihmisiä.

Vierailija
957/2728 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkin muiden luona loisijat ovat vähän jälkeenjääneitä ihmisiä.

Jälkeenjäänteusyyden iskoistaminen ei ole mikään suomi juttu.

Vierailija
958/2728 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon mies pieree ja röyhtäilee ruokapöydässä. On opettanut tavan 5-vuotiaalle pojalleenkin. Mikään kommenti käytöstapojen puutteesta tai tarjoilun väliin jättämisestä ei tehoa. Oma vaimonsa on tietysti nalkuttava akka ja muu suku samanlaista. Ei kutsuta kylään, mutta saadaan se siskoni kylkiäisenä. En ole keksinyt nättiä tapaa sanoa, etten halua nähdä sitä miestä enää ikinä - enhän halua loukata siskoani.

Vierailija
959/2728 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi piereskelee avoimesti ja käy vessassa ovi auki, myös kakkoshädällä. Ei pese käsiä vessakäynnin jälkeen, ja pelkään että tartuttaa tavan lapsiinkin, kun napottavat siinä avoimen oven vieressä seuraamassa tapahtumaa.

Vierailija
960/2728 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt ei kyllä vastaa täysin aihetta mutta kerron silti koska todella ärsyttää. Mieheni on todella kiltti ja varsinkin kaukaisemmat kaverit, tai melkein vois sanoa tuttavat käyttävät törkeästi sitä hyväksi että meillä on iso pakettiauto (miehen työn takia). ’Hei voitasko tulla kyläileen voisko tän sohvan samalla viedä kaverille ku ei viittis tätä varten vuokrata autoa että jos tulisit hakemaan..’. Bensarahaa? Ei tietenkää. Tai lainataan muuttoon ja tankataan tasan sen verran mitä kulutettu, mennään yli sovitun ajan ja vain kiitos päälle. Vähintään voisi tankata tankin täyteen ja antaa edes vaikka suklaalevyn!! Kerran yksi hänen kaukaisempi kaveri halusi ehdottomasti maksaa käytöstä sen lisäksi että tankkasi auton tankin täyteen, totesi että oli niin paljon edullisempaa. Matka oli sitä paitsi todella lyhyt ja aikataulu piti. Mieheni ei ottanut maksua koska oli niin yllättynyt näin reilusta käytöksestä :) Nainen sitten sanoi että jos tarvitsette joskus muuttoapua hän sitten tulee ilomielin. Onneksi siis myös tällänen joukossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän