Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
781/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomattomia kyläläisiä teillä on ollut. Minua harmitti, kun anoppi oli kerran kerännyt ulkoillessaan tontillamme kasvavat mustikat ja sitten vain sanoi ohimennen, että keräsin nämä tuosta pihasta ja että mihinhän ne laittaa, että säilyvät hyvinä kotiin saakka. Hämmennyksestä johtuen en osannut sanoa mitään siinä tilanteessa, koska se tuntui niin väärältä hänen taholtaan. Jälkeenpäin on harmittanut, kun en saanut suutani auki. Taloudellisesti menetys ei ollut suuren suuri, mutta ihan olin ajatellut tyytyväisenä, että ihana kerätä omasta pihasta omat mustikat syötäväksi itselle ja perheelle. Nyt ajattelen, että olisi tietenkin pitänyt sanoa, että ai, olin kyllä ajatellut poimia ja syödä ne lasten kanssa.

Olisit voinut kiittää nätisti, kun oli niin huomaavaisesti kerännyt marjat puolestasi - nyt lapset saakin ne heti aamupalalle syötäviksi.

Vierailija
782/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheen lapset kylässä ollessaan olivat aina vailla valvontaa ja vierailut tosi stressaavia.

Siirtäessäni jo ties monennenko kerran taaperoita kodin viihdekeskusta räpelöimästä, huomasin että toisella muksuista oli uusi kännykkäni joka oli ihan kuolassa ja jota kersa hakkasi lattiaa vasten. Siirtäessäni kännykkää pois lapsen ulottuvilta, perheen äiti totesi naureskellen  suojaustoimilleni: "nehän ovat vain tavaroita"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättivät koiransa kakan muhimaan meidän parvekkeelle. 

Vierailija
784/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua rassaa anopin toiminta ja arvostelu. Asun mieheni kanssa samassa ok-talossa, jossa anoppi asui ennen meitä.

Anoppi tuli käymään viime perjantaina yllättäen, kun oli käymässä ystävänsä luona naapurissa

Oli vajaan kymmenen minuuttia ja kielen kannat lauloi koko ajan.

Mitä nuo kananmunat on tuossa kattilassa pihalla. Olivat vanhoja ja jäähtymässä. Kompostiin menossa...

Leppiä kasvaa tuossa liittymässä. Olisi puiden raivaamista tontilla.

Miten kasvimaa, joko perunat on kitketty ja oletteko katsoneet miten isoja ne on.

Ikkunat on pesemättä, voisin tulla pesemään.

Matot olisi pestävä. Milloin peset? Ai, sitten joskus elokuussa...

Saisikin olla rauhassa kotonaan. Tuoppautuu auttamaan ja arvostelemaan. Olen joskus torpannut anopin tulon ja nyt hän tekee niin, että soittaa miehelle ja kysyy mahdollisuutta tulla, kun olen töissä. Ja mieshän antaa hänen tulla.

Tuo arvostelu on vaikuttanut, etten halua anoppia meille kovin usein.

Maku on mennyt.

Vierailija
785/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävättäreni tuli meille kylään pikkutyttönsä kanssa, hetken rupattelun ja sohvilla istumisen jälkeen tuli sellainen olo että tekisi mieli jäätelöä ja mansikoita. Kauppa oli lähellä, joten kaverini lupasi laittaa sillä välin kahvin tulemaan ja pöydän valmiiksi kun kipaisin kaupassa. Kotiin tullessani säikähdin ihan hirveästi kun ensimmäinen asia jonka näin oli se että lapsi raahasi kissaani sylissään kuin isoa lelua ja taputteli eläinparkaa ronskisti mäiskimällä päälaelle leikkien tuoksinassa. Onneksi kissani on rento lössykkä, muuten olisi voinut käydä huonosti. Nostin tietenkin kissan turvaan ja kerroin lapselle miten lemmikkien kanssa kuuluu olla varovaisia ja tyttö kuunteli aiheesta innoissaan ja tahtoi silitellä kissaa kanssani. Ei se tytön käytös ollut outoa, mutta äidin kyllä. Se vain ihmetteli silmät pyöreinä ettei hänelle tullut mieleenkään että kissani voisi purra kyllästyessään roikottamiseen.

Vierailija
786/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheen lapset kylässä ollessaan olivat aina vailla valvontaa ja vierailut tosi stressaavia.

Siirtäessäni jo ties monennenko kerran taaperoita kodin viihdekeskusta räpelöimästä, huomasin että toisella muksuista oli uusi kännykkäni joka oli ihan kuolassa ja jota kersa hakkasi lattiaa vasten. Siirtäessäni kännykkää pois lapsen ulottuvilta, perheen äiti totesi naureskellen  suojaustoimilleni: "nehän ovat vain tavaroita"

Kysäise tuttavaötasi, että olisiko hän valmis maksamaan rikkoutuneet tavarat? Tapa, jolla ne korvataan on sekin vain rahaa.

Vierailija
787/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei nyt varmaan ole läheskään pahimmasta päästä, mutta ärsyttää nyt hieman tällä hetkellä. Tänään juuri kaveri kävi lastensa kanssa kylässä, ajattelin olla kiva tätsy ja paistoin lapsille lettuja. He söivät letut hilloinern ja päättivät sitten alkaa leikkiä piilosta. Kaverini ei sitten vaivautunut tai muistanut putsata pienimmän lapsukaisensa käsiä ja naamaa ennen tätä leikkiä. Juuri äsken huomasin, että ilmeisesti lapsi oli jossain vaiheessa mennyt piiloon mun vaatekaappiin ja hieraissut nassunsa ja tassunsa mun juhlamekkooni, jonka ajattelin huomenna laittaa ystäväni häihin. No onneksi on toinen mekkovaihtoehto..

Tämä.

Tai siis, vastaava. Toivoisin, että nykyajan nuoret äidit ja isät ymmärtäisivät siivota muksujensa kädet ja naamat syömisten jälkeen, ennen kuin lapset säntäävät pöydästä.

Nimimerkki suklaata sohvasta pesty toisenkin kerran.

(mikä siinä voi olla niin vaikeeta?)

Tähän ei auta muu kuin reagoida itse ja paimentaa pikku syöjät ja syöjättäret pesulle. Äiti voi olla niin näännyksissä, ettei ole varsinaisesti tajuissaan kun on päässyt jonnekin hetkeksi rentoutumaan. Armelias teko häntä ja varsinkin sohvaasi kohtaan.

1. Lapsia ei hommata niin monta, että niiden kanssa ollaan näännyksissä. Jos yhden kanssa on jo hankalaa, ei kannata pienellä ikäerolla hommata toista, kolmatta, neljättä jne...

2. Kyläily ei tarkoita sitä, että äiti voi rentoutua olettaen kyläväen huolehtivan lapsista, ellei tietty näin ole etukäteen sovittu.

Jos kuitenkin kohta 2. toteutuu eli äiti ei huolehdi vaan rentoutuu, pelastan kyllä sohvani ja pesen lapset, jos irtaimiston hyvnvointi sitä vaatii.

Vierailija
788/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaikeaa tämän ymmärtämisessä on? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä syödään pöydän ääressä. Lapset eivät saa kulkea kotona, eivätkä kylässä ruoka kädessä ympäri huushollia. Ruokailun jälkeen pestään kädet ja kasvot. Sit voi mennä leikkimään. Meillä ei ole esillä juttuja, joihin lapsi ei saa koskea, koska en tykkää krääsästä, eikä meillä ole koskaan kielletty omia tai vieraita lapsia puuhastelemasta, otan monesti sukulaisten ja kavereiden lapset mukaan esim. keittiöhommiin, koska ei minua ne lapset häiritse.

Yks lähisukulainen tuli taannoin meille kylään lapsensa kanssa. Olin itse asioilla ja ilmoitin että en ihan ehdi kotiin siiheksi kun tulevan, mutta sanoin että lapset on kotona, menkää sisälle. Näin meillä nyt vaan toimitaan. Kun menin kotiin, oli hitsata kiinni. Lapsen vanhempi istui nojatuolissa räpeltäen kännykkää ja lapsi oli murustanut leipää ympäri olohuonetta. Otin leivän pois lapsen kädestä, otin imurin ja imuroin olohuoneen. Tämä henkilö on käynyt meillä vuosien saatossa usein. Ja tietää ihan tasan tarkkaan perheen säännöt. Jotenkin kyllä otti hermoon tuo visiitti. 

Teidän säännöt ovat teidän säännöt joten kaikkien ei tarvitse niitä noudattaa. Jossain toisissa perheissä kun voi olla ihan eri säännöt kuin teillä.

Ok. Sopii hyvin, että luonasi vieraillessani noudatan omia sääntöjäni.

Vastaavasti jos vierailet meillä, noudatat joka tapauksessa minun sääntöjäni.

Vierailija
789/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan oikeasti ymmärrä noita ihmisiä jotka menevät ilman lupaa jääkaapille. Millaisen kasvatuksen he ovat oikein saaneet? Ymmärrän jos ollaan todella läheisiä ja ollaan toistensa kotona kuin omassaan, mutta jotkut satunnaiset sukulaisvierailijat tai tuttavat jotka marssivat kysymättä jääkaapille hakemaan ruokaa? Mikä näitä ihmisiä vaivaa? Mitä heidän päässään liikkuu? Jos olen tarjoamassa jotain, se on varmasti esillä pöydässä eikä jääkaappiin piilotettuna. Itselleni on uskomattoman absurdi ajatus että mentäisi mättämään emännöivän kotitalouden ruokia kysymättä joten on todella vaikeaa ajatella että joillekin se jostain syystä on ihan ok. 

Mikä näitä juntteja vaivaa, jotka itkevät kun heidän jääkaapillaan käydään? Miten voi olla näin itsekkäitä ihmisiä? Mitä heidän päässään liikkuu? On AIVAN normaalia, että ystävät ja sukulaiset käyvät jääkaapilla itse hakemassa, jos nälkä tulee. Näin ainakin meidän perheen ja sukulaisten ja ystävien kera. 

Normaali on nähtävästi suhteellinen käsite...

Vierailija
790/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan oikeasti ymmärrä noita ihmisiä jotka menevät ilman lupaa jääkaapille. Millaisen kasvatuksen he ovat oikein saaneet? Ymmärrän jos ollaan todella läheisiä ja ollaan toistensa kotona kuin omassaan, mutta jotkut satunnaiset sukulaisvierailijat tai tuttavat jotka marssivat kysymättä jääkaapille hakemaan ruokaa? Mikä näitä ihmisiä vaivaa? Mitä heidän päässään liikkuu? Jos olen tarjoamassa jotain, se on varmasti esillä pöydässä eikä jääkaappiin piilotettuna. Itselleni on uskomattoman absurdi ajatus että mentäisi mättämään emännöivän kotitalouden ruokia kysymättä joten on todella vaikeaa ajatella että joillekin se jostain syystä on ihan ok. 

Mikä näitä juntteja vaivaa, jotka itkevät kun heidän jääkaapillaan käydään? Miten voi olla näin itsekkäitä ihmisiä? Mitä heidän päässään liikkuu? On AIVAN normaalia, että ystävät ja sukulaiset käyvät jääkaapilla itse hakemassa, jos nälkä tulee. Näin ainakin meidän perheen ja sukulaisten ja ystävien kera. 

Normaali on nähtävästi suhteellinen käsite...

Nähtävästi. En tunne ketään, joka pitäisi normaalina olla kunnioittamatta toisen kotia ja menisi oma-aloitteisesti jääkaapille. En mene edes vanhemmillani eikä niin tee kukaan sisaruksistani. Siellä ollaan kylässä.

Vierailija
791/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni serkun tyttö 5v. oli saanut kaiken periksi...Meillä kylässä katseli äitiään v-mäisesti silmiin ja tiputteli hitaasti tavaroita lattialle. Mikään ei mennyt rikki, mutta minä komensin. Uskoi sentään. Äitinsä vain sanoi lempeästi älä viitti, voi mennä rikki. Samalla kerralla vei useamman koristetyynyn sohvalta ulos kaatosateeseen. Äiti siinä suostutteli hakemaan ne sisälle kun ne voi kastua. Ilmoitin, että minä en sieltä niitä hae ja summan minkä joutuvat korvaamaan. Se sai äidin hakemaan ne. Ei toruja, ei mitään. Koiraa yritettiin lyödä ja potkia, ruoka ei kelvannut, heitettiin lattialle lautaselta, äiti hakee uutta ruokaa, ei kelpaa, heitettiin lattialle. Sitten ilmoitin, että meillä jos ruuat ei kelpaa voi lähteä ravintolaan syömään.  Olivat meillä yökylässä n. 600 km päästä, siis kutsumatta tietenkin. Ilmoittivat vaan 20 kilomerin päästä, että ovat tulossa. Tällä kertaa yöpyivät talossa sisällä. Mitään ruokia tms. eivät tuoneet, kun isäntäperheen kuuluu kuulemma maksaa, ilmoitin, että voi maksaakin, mutta vain kutsuttujen vieraiden, heitä ei ole kutsuttu joten oletan, että käytte kaupassa.  Seuraavana vuonna tulivat samalla tavalla kutsumatta, tällä kertaa omalla asuntovaunulla. Silloin ilmoitin miehelleni, että koska sama tyyli jatkuu, hän voi valita seuraavana kesänä, joko serkunperheen tai omansa. Se seuraavakin kesä tuli, valitsi oman perheensä koska taas oli soitettu, että tulossa ollaan niin mies ilmoitti heille, että meille ei tarvitse tulla yöpymään edes pihaan. Kylässä voi poiketa ohikulkumatkalla... Eivät poikenneet. Jos antaa itseään kohdella kynnysmattona niin aina löytyy niitä jotka sen tekee.

Vierailija
792/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, eräs vieraamme (lähisukulainen) tuo joka kerta meillä kyläillessäni itselleen ja vain itselleen tarjottavaa. Viimeisimpänä ilmoitti tuovansa itselleen hampurilaisaterian. Ei kysynyt, voisiko tuoda jotain meille samalla. Olemme siis vauvaperhe, jolla ei mitään tukiverkostoa (no lukuunottamatta ko henkilöä ...) minkä vuoksi kahveja kummempi kestittäminen ei onnistu. Tekisi mieli perua koko kyläily... asiasta kun on aiemmin jo puhuttu ja olen suoraan toivonut edes pientä apua. :/

Tässä on esimerkki huomaavaisesta vieraasta, joka huolehtii itse omista syömisistään, koska tietää ettei teillä ole energiaa järjestää tarjottavia. Jos haluat tämän sukulaisen tuovan jotain teillekin, pyydä suoraan - ja muista maksaa tuomiset.

Vierailija
793/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki voi oikaista tilisiirron vain silloin jos maksaja on maksanut jollekkin virheelliselle tilille jonka omistajaa hän tunnista.

(tapahtuu tosi paljon)

Vierailija
794/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua rassaa anopin toiminta ja arvostelu. Asun mieheni kanssa samassa ok-talossa, jossa anoppi asui ennen meitä.

Anoppi tuli käymään viime perjantaina yllättäen, kun oli käymässä ystävänsä luona naapurissa

Oli vajaan kymmenen minuuttia ja kielen kannat lauloi koko ajan.

Mitä nuo kananmunat on tuossa kattilassa pihalla. Olivat vanhoja ja jäähtymässä. Kompostiin menossa...

Leppiä kasvaa tuossa liittymässä. Olisi puiden raivaamista tontilla.

Miten kasvimaa, joko perunat on kitketty ja oletteko katsoneet miten isoja ne on.

Ikkunat on pesemättä, voisin tulla pesemään.

Matot olisi pestävä. Milloin peset? Ai, sitten joskus elokuussa...

Saisikin olla rauhassa kotonaan. Tuoppautuu auttamaan ja arvostelemaan. Olen joskus torpannut anopin tulon ja nyt hän tekee niin, että soittaa miehelle ja kysyy mahdollisuutta tulla, kun olen töissä. Ja mieshän antaa hänen tulla.

Tuo arvostelu on vaikuttanut, etten halua anoppia meille kovin usein.

Maku on mennyt.

Sunko ne ikkunat olis pestävä ja matot? Ei miehen ikinä?

Vierailija
795/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ainakin, kun meille tulee kylään perheitä lapsineen ja alkaa valitus, kun meidän koti on vaarallinen lapsille/ei ole lapsiystävällinen. Koska silloin lapsia joutuu vahtimaan.

Meillä itsellä ei siis ole lapsia.

Vierailija
796/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat kävivät saunassamme, jonka jälkeen löylykauhan kahva haisi paskalle.

Vierailija
797/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on jo varmasti viestiketjussa tullut, mutta klassikko on se, että tutut tulee monta kertaa kesässä mökille, mutta eivät tahdo tehdä mitään yleishyödyllistä, vaan lepäävät mielummin laakereillaan tai räpläävät kännyköitään eivätkä edes vaivaudu kysymään, että tarvitsisiko isäntäväki apua . Kaikki mökin hyödyt kuten saunominen ja marjat kyllä maistuu kummasti. Toinen mitä en ymmärrä on se, että kutsutan itsensä kylään ajattelematta toista, joka ei loppupeleissä kehtaa kieltäytyä eikä sitten vahtoehtoisesti malteta lähteä pois. Kolmas mikä ärsyttää ja on mielestäni epäkohteliasta on se, että sovitaan joku tapaaminen ja toinen antaa odottaa tuntikausia ja ilmoittaa sitten päivän päätteeksi, että ei jaksakaan tulla.

Vierailija
798/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koin hiukan omituisena/törkeänä kun veli ja hänen uusi tyttöystävänsä tuli kahville ja tämä nainen alkoi nostella joka astiaa ja tutki pohjia ja sitten nosti oman kahvikuppinsa ja tottakai se hölskyi joka paikkaan, mukaan lukien hänen iphonensa päälle ja hän oli kiukkuinen mulle "Eihän nämä ole edes arabian kuppeja tai mitään, perkeleen ikeaa ja sun takias mun puhelimen päälle meni kahvia" olin hiukan hämmentynyt etten keksiny mitään sanottavaa kunnes mies ja veli totes naiselle että kahvikuppi kuin kahvikuppi, ei merkillä niin väliä.

Haa! Mulla on tällainen kaveri, joka kääntää joka helkkarin lautasen ja kupin ja tarkistaa valmistajan. Jos ei ole Arabiaa tai Iittalaa, tulee joku alentava kommentti. Itse ostan sitä, mikä miellyttää silmää. Oli Arabiaa tai ei.

Vierailija
799/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vieraat kusivat nurkkiin.

Vierailija
800/2728 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus n.13 vuotiaana akvaario. Äidin ystävä tuli 10 vuotiaan lapsensa kanssa kylään ja lapsi nojasi akvaarioon ja se kaatui ja räsähti lattialle pirstaleiksi. Tytön äiti tokaisi vain että ”oho”. Sama tyttö myös kahvipöydässä rohmusi kaksinkäsin aina kaiken, siis syötäväksi ne on tarjolla mutta jaettavaksi kaikille jotka pöydässä istuu eikä vain yhden rohmun suuhun, ja tarjolla oli aina jotain suolaista, keksejä ja leivoksia montaa sorttia. Kerran kun olivat tekemässä lähtöä huomasin tytön taskussa minun huoneessa olleen koriste-esineen, koitti pölliä sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän