Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Mulle tuli mieleen oma nolo käytös kyläillessäni. Ala-asteen ekoilla luokilla mulla oli luokkakaveri, jonka kotona oli aina paljon herkkuja, nameja oli siellä täällä ja jääkaapissa aina hyvää syötävää yms. Itse olin siis 7-8-vuotias ja todella perso kaikille herkuille, meillä kotona niitä sai vaan kerran viikossa. Kyläilin siellä kaverilla aika usein koulun jälkeen eikä vanhempansa aina olleet kotona, ja alkuun kaveri tarjosi kaikkea hyvää ja joskus kun äitinsä oli kotona hän laittoi meille kunnon välipalat yms. No lopulta sitten aloin itsekin kyselemään herkkujen perään ja jossain vaiheessa kaveri alkoi vaikeilemaan kun kysyin voiko tulla kylään ja kertoi, että äidiltään oli tullu palautetta kun olen niin ahmatti. Kauhee kun hävettää vieläkin. :( Olin yleensä tosi hyväkäytöksinen lapsi kyläillessä mutta herkut oli (ja on) mun heikko kohta.
Tehtiin joihinkin pippaloihin useita pizzoja, joista kaksi oli kasvispizzoja. Kasvissyöjävieraat (kolme kappaletta) söivät keskenään kokonaan nämä kaksi pizzaa, vaikka tarkoitus oli, että niistä riittä muillekin. Yksi näistä rohmuajista kehtasi vielä sanoa, että totta kai pizzat olivat vain heille kun olivat kasvispizzoja. Ja kyse oli siis uunipellin kokoisesta pizzasta, ei mistään pienestä lätystä.
Tästä jo monta vuotta aikaa. Kaverini tuli kylään ja vuorokauden aikana ehti sotkea ripulilla pytyn ja housujensa lisäksi meidän sohvan.
Eräs tyttö lainasi hajuvettäni ilman lupaa. Ei kuulosta isolta jutulta, mutta olin tavannut hänet vain pari kertaa ja hän vieraili ensimmäistä kertaa kotonani - hän ei ollut vielä edes kaverini. Mennessäni hänen jälkeensä vessaan huomasin vain hajuveteni tuoksun ja sen, että peilikaapin ovi oli auki. Tuntui aivan absurdilta. Hän ei ollut kysynyt lupaa, sanonut asiasta mitään tai edes vaivautunut sulkemaan kaapin ovea, vaan keskusteli kanssani aivan normaalisti. Pitänee vielä lisätä, ettemme olleet esimerkiksi lähdössä mihinkään juhlimaan - olimme keskellä kirkasta päivää kahdestaan asunnossani. Kaikenlaista tossunkuluttajaa sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhellä meidän tuttavalla on joku pieni piski jota kohtelevat kuin vauvaa. Se on kaffepöydässäkin sylissä ja antavat sen nuoleskella pöytää ja ruokkivat siitä samalla herkkuja sille. Kerran oltiin niiden mökillä niin meidän omat koirat piti olla siellä visusti kiinni eikä ne saaneet haukkua tai kaivaa. Sen takia ei olla enää käyty siellä mökillä vaikka hieno paikka onkin. Koirien pitää saada olla koiria ja niitä pitää kohdella koirina.
Sit on yx toinen tuttava joka penkoi aina meillä kaappeja ihan avoimesti. Se on ihan sairasta. Kerran tyhjensin kaappeja ennen sen kyläilyä, tää utelias alkoi hirveesti tenttaan miksi kaapeissa ei ole mitään. Seuraavalla kerralla jätin kaappeihin lappuja jossa kehotin olla urkkimasta toisten omaisuutta. Eipä ole enää sen jälkeen käynyt meillä. Ei haittaa.
Rakeilla ja koirilla on eroa. Sinulla oli ilmeisesti rakkeja, joita ei ole koulutettu mitenkään. (koska haukkuivat ja kaivoivat koko ajan, että piti laittaa kiinni) Lapsesi varmaan käyttäytyy yhtä huonosti? Vapaan kasvatuksen helmiä?
Mikään ole ärsyttävämpää kun huonosti käyttäytyvä lapsi/koira jota kukaan ei komenna, eikä talon isäntäkään saa komentaa koska "Mitä helvettiä olet minun lapsia/koiria komentamaan"
ps. Jos tiedät ettei omat koirat/lapset osaa käyttäytyä, niin ne voi laittaa myös hoitoon.
Missä sä olet hoidossa?
Mulla kaveri aina näprää puhelintaan ja mä istun siinä, miettien mitä tekisin tai sanoisin kun hän ei kuitenkaan kuuntele. Aluks ihmettelin suuresti tota hänen kännykkäriippuvuuttaan
Vierailija kirjoitti:
Mulla kaveri aina näprää puhelintaan ja mä istun siinä, miettien mitä tekisin tai sanoisin kun hän ei kuitenkaan kuuntele. Aluks ihmettelin suuresti tota hänen kännykkäriippuvuuttaan
Meillä sanoin. Siis kaveria kun kutsuin kylään niin oli nenä kiinni puhelimessa ja ei yhtään kuunnellut mua. Pari kertaa kun hän kävi kylässä kattelin tota touhua ja kolmannella kerralla otin häneltä puhelimen pois ja totesin "tulit kylään joten käyttäydy sen mukaisesti. Saat puhelimen takas kun oot oppinut käyttytymään" tepsi ainakin häneen
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla Suomen kaikki lapsettomat ihmiset vinkumassa täällä harmiaan kun lapsiperhe on käynyt kylässä. Lapset peräti juosseet sisällä, härre guuuud! Itse olette taatusti joka sorkka puklanneet pieninä sohvalle ja vääntäneet vielä kasan pöydän alle :). Minkähänlaisia tiukkahuulisia isotätejä teistä mahtaa joskus 70-vuotiaina tulla ;D
Useimmilla kirjoittajilla omia lapsia. Ja lapset ei saa käyttäytyä miten vaan ja sotkea, ei tietenkään.
Mistä tiedät, että useimmilla kirjoittajilla on lapsia?
anoppi tuli kylään, alkoi kauhistella että vieläkö teillä on tavarat purkamatta?! (muutosta viikko) ja alkoi purkaa ja järjestellä. kun keskeytin ja sain houkuteltua kahville, pääsi sielläkin helvetti irti! päätti nimittäin putsata kahvinkeittimemme koska kahvi oli kuulemma pahaa ja "milloin tämä on viimeeksi putsattu?" puoli vuotta vanha keitin..
olin raskaana ja lähellä heittää ämmän ulos, onneksi mies tuli kotiin ! myöhemmin mies sanoi että äitinsä vain on tuollainen, oli miehen ensimmäisessä omassa asunnossa järjestellyt lupaa kysymättä keittiön kaapit ja yrittänyt ottaa olohuoneen verhot pois, koska ne olivat kuulemma selvästi keittiön verhot...
Oltiin työkaverin kanssa tyttöporukoissa bailaamassa ja mentiin meille ottamaan vielä yhdet. Mieheni tuli kavereiden kanssa myös omista menoistaan. Havahduin vierashuoneen äännähdyksiin ja kappas vaan, siellähän se työkaveri oli täydessä touhussa kummipojan isän kanssa. On se tuo aika omituista kyllä.
Kaikkea pientä "kiusallista" on sattunut, mutta itse ehkä törkeinpänä pidän sitä kun olin kutsunut kaverin kylään ja ja käytyäni vessassa, oli hän varastanut häälahjaksi mieheni kanssa saamamme muumimukit. Naurettavinta koko jupakassa oli se että se oli juuri tämä kyseinen kaveri jolta ne mukit oltiin saatu lahjaksi..
Yks kaveri tuli kylään, valtas sohvan makoilemalla ja alko kattoon urheilua, sit alko pieremään ja röyhtäilemään. Tais tahallaan emäntää ärsyttää, no emännän kommentti oli ku se lähti et ei tarvii enää sikaa meille päästää. Se on muutekii aika kova poika pieru/röyhtäily hommeleissa iha töissä yms.. paukku perseeks sitä yleisesti kutsutaan duunissa, aika säälittävää
Äkkilähtö kirjoitti:
Oltiin työkaverin kanssa tyttöporukoissa bailaamassa ja mentiin meille ottamaan vielä yhdet. Mieheni tuli kavereiden kanssa myös omista menoistaan. Havahduin vierashuoneen äännähdyksiin ja kappas vaan, siellähän se työkaveri oli täydessä touhussa kummipojan isän kanssa. On se tuo aika omituista kyllä.
En ole tuon tarinan kirjoittaja, mutta mitä ihmettä: alapeukutuksien perusteella joidenkin ihmisten mielestä on ihan ok alkaa paneskelemaan jonkun sattumalta tavatun tuttavuuden kanssa ollessa vieraana kaverin kodissa :0
Huh huh, aika wt-meininkiä.
Tämä ei ole mikään kovin paha moniin muihin verrattuna, mutta kerronpa silti... Olin kutsunut eri puolella Suomea asuvan kaverini pienten lastensa kanssa yökylään. Tarkoitus oli tavata pitkästä aikaa ja vaihtaa kuulumisia. Hänen lapsensa ovat suurin piirtein saman ikäisiä oman lapseni kanssa, joten myös lasten piti päästä viettämään aikaa keskenään. Sovitun vierailupäivän aamuna kaverini soitti ja ilmoittikin tulevansa yhdessä parhaan ystävänsä ja tämän lapsen kanssa meille. Ei siinä mitään, ajattelin kaverin kaverin lapsineen tulevan vain pistäytymään (hän siis asuu samalla paikkakunnalla kuin minä), mutta he tulivatkin aivan koko päiväksi. Oma aikani meni siihen, että sain passata kaveriani, hänen bestistään ja heidän lapsiaan koko päivän. Kaveri ja hänen bestiksensä seurustelivat tyytyväisinä keskenään ja puhuivat omia juttujaan, joista minut jätettiin täysin ulkopuolelle. Lapset sentään leikkivät keskenään. Kumpikaan aikuisista ei tehnyt elettäkään auttaakseen minua millään lailla esim. ruoan laitossa tai muissa keittiöhommissa. Lopulta illasuussa kaverin kaveri lähti lapsensa kanssa omaan kotiinsa. Seuraavana päivänä kyyditin kaverini hänen pyynnöstään lapsineen tapaamaan jälleen samaa bestistä isoon ostoskeskukseen, josta he lähtivät suoraan kotimatkalla. Tähän ostoskeskushengailuun minua ei edes pyydetty mukaan, ainoastaan kyydittäjän rooliin. No, ei tässä nyt mitään kovin pahaa tapahtunut, mutta aika selkeän signaalin antoi, mikä oli minun roolini kaverini elämässä. Sittemmin välimme ovat pikku hiljaa hiipuneet.
Vierailija kirjoitti:
Äkkilähtö kirjoitti:
En ole tuon tarinan kirjoittaja, mutta mitä ihmettä: alapeukutuksien perusteella joidenkin ihmisten mielestä on ihan ok alkaa paneskelemaan jonkun sattumalta tavatun tuttavuuden kanssa ollessa vieraana kaverin kodissa :0
Huh huh, aika wt-meininkiä.
Ei,vaan alapeukku todella epäselvästä ja vaikeasti ymmärrettävästa selostuksesta.
Kaiken kaikkiaan on tullut nähtyä erilaisia vieraita/tapoja, mutta itse ehkä kuitenkin kaikkien oudompana pidän mieheni kaveria joka tullessaan otti kakkulapion jolla oltiin leikkaamassa kakkua, putsasi sen paidan helmaansa ja alkoi sitten ihan muina miehinä raapia sillä selkäänsä, paidan alta. Oli vielä kesä ja kuuma ja hänellä oli hikinen selkä. Ei siinä mitään, mutta kuvittelin että olisi vähintään laittanut sen kakkulapion jota ei edes puhdistanut selänraapimisen jälkeen tiskikoneeseen vaan muina miehinä leikkasi sillä itselleen palan kakkua
Vierailija kirjoitti:
Kaiken kaikkiaan on tullut nähtyä erilaisia vieraita/tapoja, mutta itse ehkä kuitenkin kaikkien oudompana pidän mieheni kaveria joka tullessaan otti kakkulapion jolla oltiin leikkaamassa kakkua, putsasi sen paidan helmaansa ja alkoi sitten ihan muina miehinä raapia sillä selkäänsä, paidan alta. Oli vielä kesä ja kuuma ja hänellä oli hikinen selkä. Ei siinä mitään, mutta kuvittelin että olisi vähintään laittanut sen kakkulapion jota ei edes puhdistanut selänraapimisen jälkeen tiskikoneeseen vaan muina miehinä leikkasi sillä itselleen palan kakkua
En usko
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mikään kovin paha moniin muihin verrattuna, mutta kerronpa silti... Olin kutsunut eri puolella Suomea asuvan kaverini pienten lastensa kanssa yökylään. Tarkoitus oli tavata pitkästä aikaa ja vaihtaa kuulumisia. Hänen lapsensa ovat suurin piirtein saman ikäisiä oman lapseni kanssa, joten myös lasten piti päästä viettämään aikaa keskenään. Sovitun vierailupäivän aamuna kaverini soitti ja ilmoittikin tulevansa yhdessä parhaan ystävänsä ja tämän lapsen kanssa meille. Ei siinä mitään, ajattelin kaverin kaverin lapsineen tulevan vain pistäytymään (hän siis asuu samalla paikkakunnalla kuin minä), mutta he tulivatkin aivan koko päiväksi. Oma aikani meni siihen, että sain passata kaveriani, hänen bestistään ja heidän lapsiaan koko päivän. Kaveri ja hänen bestiksensä seurustelivat tyytyväisinä keskenään ja puhuivat omia juttujaan, joista minut jätettiin täysin ulkopuolelle. Lapset sentään leikkivät keskenään. Kumpikaan aikuisista ei tehnyt elettäkään auttaakseen minua millään lailla esim. ruoan laitossa tai muissa keittiöhommissa. Lopulta illasuussa kaverin kaveri lähti lapsensa kanssa omaan kotiinsa. Seuraavana päivänä kyyditin kaverini hänen pyynnöstään lapsineen tapaamaan jälleen samaa bestistä isoon ostoskeskukseen, josta he lähtivät suoraan kotimatkalla. Tähän ostoskeskushengailuun minua ei edes pyydetty mukaan, ainoastaan kyydittäjän rooliin. No, ei tässä nyt mitään kovin pahaa tapahtunut, mutta aika selkeän signaalin antoi, mikä oli minun roolini kaverini elämässä. Sittemmin välimme ovat pikku hiljaa hiipuneet.
Kyllä tämä mun mielestäni oli aika paha.
Jos vielä tuo ylimääräistä väkeä mukanaan, pitäisi viimeistään silloin osallistua keittiöhommiin yms, eikä kohdella emäntää kuin palvelijaa.
Nuo ihmiset, jotka haluavat perheenäidin, siis emännän, toimivan palvelijan roolissa ovat todella röyhkeitä. En voi myöskään sitä sellaista naisväki keittiöön ja miesväki olohuoneen sohville-asetelmaa, jollainen oli vakio omassa nuoruudessani, kun seurustelin yhden heavy-jätkä kanssa, ja bändi tyttöystävineen ja roudareineen piti bileitä. Me naiset olimme todellakin keittiössä. Oltiin kylläkin maaseudulla, mutta silti..
Oho, tää osui hyvin. Sä varmaan syötät pilalle hemmoteltua piskiäsikin haarukalla.