Viro nostaa kovasti alkoholiveroa, hakisitko juomat Riiasta saakka
Viron uusi hallitus aikoo nostaa oluen verotusta 65 prosentilla ensi kesänä ja myöhemmin vielä roimasti lisää. Korotusten ennakoidaan vähentävän suomalaisten viinaturismia Tallinnaan.
Latviassa alkoholi maksaa huomattavasti vähemmän kuin Virossa.
http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/viro-korottaa-alkoholiveroa-tallink…
Kommentit (43)
En minä sinne pelkästään viinanhakumatkalle menisi. Riiasta kannataa hakea naisia!
Mulla on varaa ostaa tarvitsemani juomat ihan lähimmästä Alkosta.
Joo, käyn nyt jo Latviassa viina- tai lähinnä viiniostoksilla😉
Ei kai kukaan nykyään niin paljoa juo, etteikö voisi ihan Suomesta ostaa, paitsi ehkä alkoholistit, mutta nehän keittää tarvittaessa juomansa vaikka ihan itse.
No en helvetissä, juoppojen hommaa lähteä merta edemmäs hakemaan viinaa.
Nelonen ei ole "juoppo" vaan viinikellarin omistaja. Latvia on lähin paikka ostaa edullisia laatuviinejä. Hurautan sinne autolla n.3krt/vuosi. Ei aina tarvitse olla juoppo, jos käy alkoholiostoksilla.
Nelonen ei ole "juoppo" vaan viinikellarin omistaja. Latvia on lähin paikka ostaa edullisia laatuviinejä. Hurautan sinne autolla n.3krt/vuosi. Ei aina tarvitse olla juoppo, jos käy alkoholiostoksilla.
En ole 20 vuoteen juuri viitsinyt Virosta skumppaa kantaa, mutta on ilahduttavaa, jos risteilyt Riikaan aloitetaan. Tallinna on tullut jo niin kovin tutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan nykyään niin paljoa juo, etteikö voisi ihan Suomesta ostaa, paitsi ehkä alkoholistit, mutta nehän keittää tarvittaessa juomansa vaikka ihan itse.[/quote Ei se määrä vaan hinta! Et sitten oo katsonut missä hinnoissa kaupan ja Alkon miedot alkoholituotteet pyörii? Itse tilaan Virosta ja säästöt on olleet melkoiset. Ja en pidä itseäni mitenkään alkoholistina, joskus viikonloppuisin saatan välillä humaltua.
En juo niin paljoa kotona, että olisi hittoakaan väliä mistä satunnaiset viinipulloni ostan. Ravintoloissa tulee alkoholiin kyllä tuhlattua, mutta se ei tähän mitenkään vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan nykyään niin paljoa juo, etteikö voisi ihan Suomesta ostaa, paitsi ehkä alkoholistit, mutta nehän keittää tarvittaessa juomansa vaikka ihan itse.[/quote Ei se määrä vaan hinta! Et sitten oo katsonut missä hinnoissa kaupan ja Alkon miedot alkoholituotteet pyörii? Itse tilaan Virosta ja säästöt on olleet melkoiset. Ja en pidä itseäni mitenkään alkoholistina, joskus viikonloppuisin saatan välillä humaltua.
Kuinka usein sitten juot ja paljonko kerralla?
Itse juon max. kerran vuodessa, joten ei tule konkurssi vaikka alko tuplaisi hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Montako annosta menee viikossa? Veikkaan, että pääset jonnekin 15-20 väliin. Ei vielä yli riskirajan, mutta kohonnut riski ja maksa ja muu terveys kiittää. En ole tavannut yhtäkään alkoholin kohtuukäyttäjää, joka harrastaa viinarallia. Ihan sama onko se viiniä, viinaa vai olutta. Haitat on samat annoksissa mitattuna.
Tuskin mutta Tallinnasta kylläkin. Edelleen erikoisoluet ja viini tulee oleman halvempia.
En hakisi koska olen helsinkiläinen ja käyn päiväristeilyillä. Mutta jos lähtisin jostain Kuopiosta autolla Viroon, niin kyllä saman tien voisi jatkaa sen verran matkaa kun pitäisi joka tapauksessa yöpyä hotellissa jne. Se on kuitenkin useiden satasien hintaero, jos tuo ison lastin mukanaan.
Toki, vähän vaihtelua. Kertareissu vuodessa riittää, kun ostaa tarpeeksi. Vähän kyllä epäilen valikoimien laajuutta ens alkuun, kun ei peruskeittoja tule ostettua hirveästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako annosta menee viikossa? Veikkaan, että pääset jonnekin 15-20 väliin. Ei vielä yli riskirajan, mutta kohonnut riski ja maksa ja muu terveys kiittää. En ole tavannut yhtäkään alkoholin kohtuukäyttäjää, joka harrastaa viinarallia. Ihan sama onko se viiniä, viinaa vai olutta. Haitat on samat annoksissa mitattuna.
Terve! Käyn Tallinnassa 1-3krt vuosi ja kulutus viikossa on 0-10 keskimäärin. Kesän alun viinejä on vielä jäljellä vaikka kuin. Liene joku outo lintu tässä tapauksessa kun viiniä kaapissa vaan säilöntäaine enkä lipitä sitä päivittäin/viikoittain hurjasti kaappimäärästä huolimatta
Pitänee shit lähhteä shinneh Latviaan... *hik*
No en hae edes Tallinnasta. Jos sitä viinaa oikeasti hakee ulkomailta asti kun "säästää" niin kannattaa miettiä omaa alkoholinkäyttöä ja onko mahdollisesti jotain ongelmaa.