Onko mazda hyvä auto?
Olen vaihtamassa autoa ja mazdan ulkonäkö kiehtoo, mut muuta en sitten siitä autosta tiedäkkään. Jos täällä on mazda kuskeja niin kertokaa kokemuksianne.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Laadukkain japanilainen.
Jaha. Mites Acura, Lexus, Infiniti?
Mielenkiintoinen tuo ruoste josta moni varoittelee. Omissa mazdoissani ei ikinä ole ollut ruostuminen kanssa ongelmia mutta toisaalta olen vaihtanut autoni joka tapauksessa viimeistään 5v ikäisenä.
Uuden Mazdan puhkiruostumattomuustakuu näyttää olevan 12v ilman kilometrirajoituksia.
Näyttäisi olevan about samat takuuajat kaikilla japanilaisilla eli 3v pintakorroosio ja 12v puhki meneminen.
Tuo kai tarkoittaa että jos auton koriin tulee pintaruostetta 10v iässä niin siihen kannattaa alkaa kaatamaan suolavettä aina iltaisin että ehtisi menemään puhki ennen kuin takuu päättyy.
Vierailija kirjoitti:
mazda2014 kirjoitti:
mazdat on todella hyviä autoja suosittelen kaikille ei vikoja niinkuin saksan seisojissa.......
Audissani ei ole ollut kuin kerran laakerin vaihto ja päästöhuijausohjelman poisto.
Aivan huippu ajaa ja hiljainen 😄
Audikuskien mielipiteet menee suoraan mielenterveysongelmatietoihin.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen tuo ruoste josta moni varoittelee. Omissa mazdoissani ei ikinä ole ollut ruostuminen kanssa ongelmia mutta toisaalta olen vaihtanut autoni joka tapauksessa viimeistään 5v ikäisenä.
Uuden Mazdan puhkiruostumattomuustakuu näyttää olevan 12v ilman kilometrirajoituksia.
Näyttäisi olevan about samat takuuajat kaikilla japanilaisilla eli 3v pintakorroosio ja 12v puhki meneminen.
Tuo kai tarkoittaa että jos auton koriin tulee pintaruostetta 10v iässä niin siihen kannattaa alkaa kaatamaan suolavettä aina iltaisin että ehtisi menemään puhki ennen kuin takuu päättyy.
Aika usein ruostuminen alkaa kuitenkin sisältä päin.
Nyky Mazdat ovat ĥyviä ja luotettavia. Vieläkin kannattaa kuitenkin ylimääräinen ruostesuojaus heti uutena. X ammattilainen.
Mulla on 626 Mazda vm.2000 ajettu 390000
Milloinkaan ei ole jättänyt matkalle.Ensimmäisen huollon teetin ohjeen mukaan. Loput huollot olen tehnyt itse Jarurempan katsastusmiehen kehoituksesta
Vuoden ajettuani tein täydellisen ruostesuojauksen.
Joka toinen syksy vaihdan öljyt ja suodattimen. 100000km. Vaihdan tulpat
Pientä ruostevikaa on ilmennyt ulkoapäin tulleihin kiveniskuihin
Suoranaista vikaa ei ole ollut
Niin edullinen auto ajaa, että ei oikein kehtaa sanoa.
Renkaat lukien mukaan, vuosihuolto ja korjaukset keskimäärin. 180e. sanoin kuitenkin.
Viimeksi katsastusmies kehui. Kyllä on hyvin pidetty "Matukka"
En usko. Ennen aikojaan ruostuminen ei kuvasta korkeaa laatua. Tosin valmistaja pyrkii japanilaiseksi "premiumiksi", joten ehkä tuokin on nyttemmin paremmalla tolalla.