Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutun lapselta takavarikoitiin joulukalenteri rangaistuksena kun pikkujouluissa meni puihin pianoesityksensä kanssa

Vierailija
04.12.2016 |

Lapsen 8v piti esittää lähisuvun ja ystävien läsnä ollessa harjoittelemansa kappale. Noin puolessa välissä meni sekaisin eikä saanut enää korjattua. Jätti kappaleen kesken ja poistui häpeissään huoneeseen. Isovanhempansa kävivät vielä lohduttelemassa tyttöä ettei siinä mitään hävettävää ja hieno esitys oli.

Jäin tutun luokse juhlien jälkeen siivoilemaan jälkiä hänen avukseen kuten lupasin (hän oli auttanut aiemmin minun juhlissani) Kuulin sitten sivukorvalla kuinka äiti piti tytölle puhuttelun että yleisön edessä ei mokata tuolla tavalla. Sanoi, että tiedät kyllä mitä tästä seuraa, haepas kalenteri viikoksi takavarikkoon äidin kaappiin.

Minulle jäi ihan kamala olo ja mietin miten harmissaan pikkuinen oli tuon jälkeen :( Ihan hirveää että on jo tuon ikäisenä tuollaisen paineen alla ja vielä läheisten ihmisten keskellä. Sanokaa että tuo on harvinaista eikä tuollaisia äitejä ole enempää?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä ihan hirveetä henkistä väkivaltaa. Mistä ihmeestä lapsi saisi tukea??? Mä tekisin lasun. Kiva tosin, että kaverisi arvaisi kuka sen teki, mutta siis itseasiassa mä varmaan puhuisin kaverille ensin, mutta mulla onkin taustallani itselläni vanhempien henkistä väkivaltaa, niin ettei mulle merkitsisi ystävä enempää, kuin se, miten mä sain aikoinaan kärsiä (ei kyllä tuollaista, mutta kuitenkin). Ja jos voin estää yhdenkään toisen tapauksen. Ja keinoton urpohan se sun kaveris varmaan on, mutta jos ei pysty sitä myöntämäänkään, niin sitten on huonompi homma.

Vierailija
2/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen väkivalta on väkivaltaa. Lastensuojeluilmoitus ei ole liioittelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että äiti noin rankaisee.

Vierailija
4/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa lapsen koko loppuelämään ja hän todennäköisesti tulee kohtelemaan omia lapsiaan samalla tavalla. Netti on pullollaan ihmisiä, joille epäonnistuminen on anteeksiantamatonta ja ruoskivat itseään ja muita sellaisesta, kenellekkään ei varmaan ole epäselvää, että miksi.

5/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi h*lvetti näitä vanhempia, joille suhteellisuudentaju ja empatia ovat täysin vieraita käsitteitä.

Tuossa ei olisi ollut mitään syytä rangaistukselle, vaan enemminkin kannustukselle, kehuille ja lohdutukselle.

Vierailija
6/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit kertoa kaverillesi, että tuolla tavalla hän vain aiheuttaa laoselleen lisää paineita seuraavaan esitykseen ja edesauttaa senkin epäonnistumista. Jos lapsen haluaa onnistuvan soittoesityksessään, häntä pitää nimenomaan kannustaa ja kehua. Kaikki moittiminen lisää lapsen esiintymisjännitystä, ja jännitys ihan oikeasti kasvattaa epäonnistumisen riskiä. On vaikea soittaa hyvin, jos sormet esiintymisjännityksen vuoksi vapisevat.

Tiedän, mistä puhun, sillä kärsin itse esiintymisjännityksestä soittaessani. Sen sijaan pystyn kyllä helposti puhumaan sadalle ihmiselle ilman jännittämistä.

Vierailija
7/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, aloin miettimään oman lapsen kohdalle vastaavaa tilannetta ja nousi kyyneleet silmiin. Toinen yritti parhaansa ja sitten vielä menettää noin kivan jutun. Miltä mahtaa tuntua kun koulussa toiset kertovat mitä kaikkea kivaa kalenterista tuli ja pienellä ei ole mitään kerrottavaa :(

Vierailija
8/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkinen väkivalta on väkivaltaa. Lastensuojeluilmoitus ei ole liioittelua.

Voi vittujen kevät jos joku ihan oikeasti vaivaa lastensuojeluviranomaisia pelleilemällä noin...

Vierailija
9/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea tekin uskotte.

Vierailija
10/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea tekin uskotte.

On hyvinkin mahdollista. Siskoni oli samanlainen kun lapsensa oli pieni. Jopa silloin kun flunssassa ei jaksanut kerran lähteä harrastukseensa niin rangaistus oli viikon älypuhelinkielto. Siis siksi, että kipeä lapsi halusi levätä.

Ikävä tilanne ap:n jutun tytöllä ja vielä joka aamu muistaa "virheensä" kun ei olekaan sitä kalenterin luukkua avattavaksi ja tulee mieleen mistä syystä sen menetti.

Vierailija
11/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhuisin sinuna ex ystävästä. Vihaisia tuollaisen jälkeen häntä niin paljon. Miten voit arvostaa ihmistä, kuka lapseen käyttää tuollaista väkivaltaa, alentamista, hyi. En pystyisi olemaan yhteyksissä enään, tekisin lasun myös.

Vierailija
12/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan joutunut primitiivisen raivon valtaan ja sylkenyt tuon äidin naamalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme