Tuleva aviomieheni ei anna minun ottaa hänen sukunimeään, miksi?
Ollaan menossa naimisiin ja mies on ilmoittanut haluaa, että me pidetään omat nimemme. Ei halua minun ottavan hänen sukunimeään. En ymmärrä miksi, hän vain sanoo ettei se kuulosta hyvältä ja nimenvaihto on turhaa kun lapsia emme halua. Ei myöskään ole valmis vaihtamaan itse nimeään. Voiko mies muka estää minua ottamasta hänen nimeään, minulle on tosi tärkeä saada miehen sukunimi kun menemme naimisiin.
Kommentit (22)
En edes seurustelisi naisen kanssa, joka haluaisi avioliitossa ottaa sukunimeni.
Jos solmitte avioliiton et tarvitse miehen lupaa siihen otatko miehen nimen, pidätkö omasi vai otatko käyttöön yhdysnimen. Et voi myöskään päättää miehen puolesta mihin nimeen hän päätyy.
Mies ei usko että pysytte yhdessä koko loppuelämän ja ei tahdo että erossa sinulle jää hänen sukunimensä
Puoliso voi estää sinua ottamasta nimeään vain vaihtamalla oman nimensä jolloin ette voi ottaa hänen nimeään yhteiseksi sukunimeksenne.
Näitä erilaisia sukunimialoituksia on ollut aika paljon lähiaikoina, miten seuraavaksi pyörität tämän asian? Minkälaisen näkökulman seuraavaksi otat? Viimeksi taisi olla joku aloitus, missä ex appivanhemmat vaativat sinua eron jälkeen muuttamaan sukunimesi pois jne. Olet aika satoisa tyyppi tällaisten aloitusten suhteen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan menossa naimisiin ja mies on ilmoittanut haluaa, että me pidetään omat nimemme. Ei halua minun ottavan hänen sukunimeään. En ymmärrä miksi, hän vain sanoo ettei se kuulosta hyvältä ja nimenvaihto on turhaa kun lapsia emme halua. Ei myöskään ole valmis vaihtamaan itse nimeään. Voiko mies muka estää minua ottamasta hänen nimeään, minulle on tosi tärkeä saada miehen sukunimi kun menemme naimisiin.
Miksi sinun pitäisi "saada" hänen sukunimensä? Tuo vaikuttaa tosi vanhakantaiselta tai aika creepyltä.
No kun minä haluan olla ihan kunnolla mieheni vaimo. Olen unelmoinut jo kauan naimisiinmenosta, siitä että mies saa viedä minut vihille ja antaa minulle sukunimensä. Olen ehkä hieman vanhanaikainen mutta asia on minulle tärkeä.ap
MIkä on se sukunimi, johan näitä sukunimipyrkyreitä on suomi täynnä, saikohan se rahasuku purettua sen yhden pikaliiton pintaliitäjän ottaman suojatun sukunimen....
"Miksi?" No voi jeesus, hänhän on jo kertonut. Ei kuulosta hyvältä. Luuletko vauvapalstalaisten osaavan kertoa paremmin hänen puolestaan?
Uskokaa välillä niitä miehiänne, arvon naiset.
On helpompi pyörittää kaksoiselämää kun jossain ei tule eteen "rouva virtanen".
Onko miehelläsi "hienompi" sukunimi kuin sinulla?
Vierailija kirjoitti:
MIkä on se sukunimi, johan näitä sukunimipyrkyreitä on suomi täynnä, saikohan se rahasuku purettua sen yhden pikaliiton pintaliitäjän ottaman suojatun sukunimen....
Kaikki sukunimet on suojattuja.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei usko että pysytte yhdessä koko loppuelämän ja ei tahdo että erossa sinulle jää hänen sukunimensä
Kylläpäs uskoo eihän hän muuten edes olisi menossa kanssani naimsiin.ap
Vastaus aloituksen kysymykseen selviää paremmin kun keskustelet sen miehesi kanssa, kuin kyselemällä täällä ventovierailta.
Tule silti kertomaan tänne, mikä peruste on. Olisi ihan hauska kuulla.
Eihän sitä nyt ihan kaikille jaella.
Tai sitten nainen haluaa päästä eroon omasta; esim. Joku jostain mistä lie ja haluaa peittää oman nimensä jota häpeää..
Esim. Joku taka-aasialainen halusi esittää vaikkapa korealaista tahi japanilaista.
Oletko mieluimmin sitten cocaloka, 7up, tai pepsi, mutta kumminkin taka-aasiasta?
Ei ole sitten järkeä mennä naimisiinkaan.
Minulle ja aviomiehelleni on ainakin tärkeää, että meillä on sama sukunimi.
Vierailija kirjoitti:
Näitä erilaisia sukunimialoituksia on ollut aika paljon lähiaikoina, miten seuraavaksi pyörität tämän asian? Minkälaisen näkökulman seuraavaksi otat? Viimeksi taisi olla joku aloitus, missä ex appivanhemmat vaativat sinua eron jälkeen muuttamaan sukunimesi pois jne. Olet aika satoisa tyyppi tällaisten aloitusten suhteen. :D
No, tällaisen tapauksen kyllä tiedän ihan tosi elämässäkin. Kyseessä oli hiukan harvinaisempi sukunimi ja aikamoista painostusta tuli ex mieheltä ja appivanhemmilta. Lopulta ystäväni otti tyttönimensä takaisin kun kyllästyi tuohon painostukseen.
Miksi sinun pitäisi "saada" hänen sukunimensä? Tuo vaikuttaa tosi vanhakantaiselta tai aika creepyltä.