Kysy mitä tahansa hotellisiivoojalta!
Ainoa mitä en suostu paljastamaan on minkä hotellin leivissä olen mutta muuten kysykää mitä mieleen juolahtaa
Kommentit (43)
Miksi ette siivoa sängyn alta?
Oli valloittava näky, kun lapsen uninalle tipahti sängyn helmalakanan viereen sängyn alle, ja vieressä oli kasa käytettyjä kortsuja... joo, ei yövytä sen ketjun hotelelleissa enää.
Vierailija kirjoitti:
Pesetko samalla rätillä vessan ja yöpöydän? Oletko varastanut joskus jotain asiakkailta? Painaako jokin synti mieltäsi työhön liittyen?
Pesen, mutta käytän yhteen huoneeseen yhden rähinä, pesen sillä ensin yöpöydän ja muut "siistit" tasot, sitten hanat ja lopuksi vessan. Sitten rätti menee pesuun ja uusi seuraavalle huoneelle.
En ole varastanut mitään. Joskus asiakkaat jättävät ruokaa tai pulloja lähtiessään, jos poistumisaikaan mennessä niitä ei ole haettu, ne saa ottaa jos haluaa tai viedä muulle henkilökunnalle. Kaikki arvokkaampi viedään aina toimistoon talteen.
Eipä tässä kauheasti ole mielen päällä. Joskus harmittaa kun on kauhea kiire eikä kerkeä siivota kaikkea niin tarkasti kuin haluaisi. Yleensä meillä on runsaasti aikaa mutta joskus tulee kiire eikä kerkeä jokaista lampunjalkaa ja jääkaapin lokeroa jäädä jynssäämään.
Ap
Kuinka monta minuuttia on varattu yhden huoneen siivoamiseen?
Onko työsi ihan sairaan rankkaa?
Olen samaa hommaa harkinnut hiljattain. Olen tehokas ja nopea siivoustyössä ja ajattelin, että voisikin..Ei sillä, että pelkäisin fyysistä tyätä jaksan rankkaakin työtä mutta onkohan se kuinka..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesetko samalla rätillä vessan ja yöpöydän? Oletko varastanut joskus jotain asiakkailta? Painaako jokin synti mieltäsi työhön liittyen?
Pesen, mutta käytän yhteen huoneeseen yhden rähinä, pesen sillä ensin yöpöydän ja muut "siistit" tasot, sitten hanat ja lopuksi vessan. Sitten rätti menee pesuun ja uusi seuraavalle huoneelle.
En ole varastanut mitään. Joskus asiakkaat jättävät ruokaa tai pulloja lähtiessään, jos poistumisaikaan mennessä niitä ei ole haettu, ne saa ottaa jos haluaa tai viedä muulle henkilökunnalle. Kaikki arvokkaampi viedään aina toimistoon talteen.
Eipä tässä kauheasti ole mielen päällä. Joskus harmittaa kun on kauhea kiire eikä kerkeä siivota kaikkea niin tarkasti kuin haluaisi. Yleensä meillä on runsaasti aikaa mutta joskus tulee kiire eikä kerkeä jokaista lampunjalkaa ja jääkaapin lokeroa jäädä jynssäämään.
Ap
yhden rätin, en yhtä rähinää :D
Mihin haluat että jätän tipin? Olen joskus jättänyt pienen kolikkopinon mahdollisimman näkyvästi telkkarin eteen pöydälle, jossa se on odottanut minua iltapäivällä siivouksen jälkeen huoneeseen palatessani.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette siivoa sängyn alta?
Oli valloittava näky, kun lapsen uninalle tipahti sängyn helmalakanan viereen sängyn alle, ja vieressä oli kasa käytettyjä kortsuja... joo, ei yövytä sen ketjun hotelelleissa enää.
Olen kuullut, että isoissa hotelliketjuissa on usein todella kiire eikä yksinkertaisesti kerkeä. Olen itse melko pienessä hotellissa töissä jossa aika on inhimillisempi. Itse aina ainakin kurkkaan ettei sängyn alla ole mitään ja käytän mopin/imurin sängyn alla
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta minuuttia on varattu yhden huoneen siivoamiseen?
Yleensä puolisen tuntia meillä. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Meillä kyllä pomo on mukava ja koittaa tarpeen mukaan järjestää tarpeeksi siivoojia mutta joskus esim. perjantaina tulee paljon varauksia viikonlopulle ja työvuorot on jo tehty. Jos kukaan ei pääse niin sitten koitetaan pärjätä. Meillä kyllä hätätilanteessa pomo tulee kiltisti siivoamaan jos on kunnon tilanne päällä :D
Vierailija kirjoitti:
Onko työsi ihan sairaan rankkaa?
Olen samaa hommaa harkinnut hiljattain. Olen tehokas ja nopea siivoustyössä ja ajattelin, että voisikin..Ei sillä, että pelkäisin fyysistä tyätä jaksan rankkaakin työtä mutta onkohan se kuinka..
Riippuu ihan hotellista. Itse olen pienessä hotellissa jossa pieni ja tiivis henkilökunta. Jeesaillaan toisiamme :) fyysistä toki on ja rappuja joutuu ravaamaan mutta itse ainakin rakastan sitä itsenäisyyttä. Olen ollut asiakaspalvelussa pitkään ennen tätä ja ah sitä rauhaa kun työpäivän aluksi saa listan huoneista jotka pitää siivota, sitten musat korviin ja tehdään omaan tahtiin rauhassa. Tietty jos asiakas pyytää apua niin autetaan mutta yleensä saa olla tosi rauhassa töissä
Koulutuksesi? Oletko aikaisemmin toiminut siivoojana? Haluatko vaihtaa alaa, mihin?
Vierailija kirjoitti:
Mihin haluat että jätän tipin? Olen joskus jättänyt pienen kolikkopinon mahdollisimman näkyvästi telkkarin eteen pöydälle, jossa se on odottanut minua iltapäivällä siivouksen jälkeen huoneeseen palatessani.
Suomalaiseen kulttuuriin ei liiemmin kuulu tippi. Saan ihan kohtuullisen tuntipalkan ja jos asiakas jättää rahaa niin jätän paikoilleen jos asiakas on tulossa takaisin, jos siivoan seuraavaa asiakasta varten niin isommat rahat vien toimistoon talteen jos on vaikka unohtunut ja euron ja sitä pienemmät kolikot saatan pitää :D
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksesi? Oletko aikaisemmin toiminut siivoojana? Haluatko vaihtaa alaa, mihin?
Olen opiskelija eli en loppuelämääni aio siivota hotelleja, tämä on minulle sivutoimi opintojen ohella :)
Yöpyisin mieluusti ap:n siivoamassa huoneessa, kuulostaa siltä että teillä on hommat hoidettu hyvin.
Tätä ei voi valitettavasti sanoa enää kaikista paikoista, jopa kalliskin hotelliketju voi yllättä negatiivisesti. Viimeksi jouduin keskustelemaan saamastani "palvelusta" englanniksi... pääkaunpinkiseuden hotellissa. Halpatyövoima tuntuu vallanneen työmarkkinat.
Onko kukaan asiakas koskaan vongannut tai lähennellyt huoneessa? Odottanut sängyllä leoparditangoissa muna pystyssä tms.?
Vierailija kirjoitti:
Yöpyisin mieluusti ap:n siivoamassa huoneessa, kuulostaa siltä että teillä on hommat hoidettu hyvin.
Tätä ei voi valitettavasti sanoa enää kaikista paikoista, jopa kalliskin hotelliketju voi yllättä negatiivisesti. Viimeksi jouduin keskustelemaan saamastani "palvelusta" englanniksi... pääkaunpinkiseuden hotellissa. Halpatyövoima tuntuu vallanneen työmarkkinat.
Olen kuullut että isommissa ketjuissa on aika kurjaa siivoojien kohtelu. Onneksi itselläni tilanne on toinen, apua saa aina ja kun tuntee siivoojien lisäksi pomot ja sihteerit ja muut niin asiat on helpompi hoitaa. Plus pomolla on meihin hyvä luottamus että tehdään parhaamme ja jos pyydetään lisäapua niin hän tietää että silloin tulee tosiaan tarpeeseen :) ja kuten sanoin, hän on tosiaan itsekin välillä siivoamassa kun tarvitaan apua. Toisaalta taas itse esimerkiksi auttelen välillä ravintolan puolella, koodaan avainkortteja sun muuta eli ollaan kaikki jokseenkin jokapaikan höyliä :)
Saako kysyä, mikä on tuntipalkkasi? Ystäväni tienasi laajan hotelliketjun siivoojana 7e/h, minusta aika pieni palkka työn kiireellisyyteen jne nähden...
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan asiakas koskaan vongannut tai lähennellyt huoneessa? Odottanut sängyllä leoparditangoissa muna pystyssä tms.?
Ei, välillä varsinkin la ja su on asiakkaita joilla on jäänyt vähän ränni päälle. Eräs herrasmies joskus kysyi että irtoaisko. Ei irronnut ja hän sanoi ok ja lähti huoneesta että saan siivota rauhassa ;D sen sijaan joskus asiakkaita voi olla hankala saada poistumaan. Checkout on puolilta päivin, usein ihmiset poistuvat kyllä kiltisti mutta välillä löytyy joku sankari sammuneena. Yleensä poistuvat kyllä anteeksipyynnön kera mutta välillä koittavat jäädä unille vielä. Toki jos ei ole kiire niin sovitaan että tulen vaikka tunnin päästä takaisin ja yleensä siihen mennessä asiakas on lähtenyt.
Oltiin muutama yö Järvenpään Scandicissa. Siellä oli valonapit ja niiden ympärystä kosteusvoiteessa. Vessanpytyssä oli kakkakikkare. Vessan kaakelit olivat alaosastaan likaisten roiskeiden tahrimat, huoneessa oli taulu, jonka lasissa oli kaksi eriväristä tahraa, vauvansängyn patja oli erittäin likainen ja tahrainen jne
(En uskaltanut katsoa lainkaan sänkyjen alle enkä aikuisten patjoja. Sen huomasin, että lakanan alla ei ollut mitään muovifroteeta. Eli aikuisten patjat olivat varmaan myös kamalat)
Peilit olivat puhtaat ja pytty kakkakikkaretta lukuun ottamatta puhdas.
Ei johtunut siitä, että olisi unohtunut siivota. Me jouduimme vähän odottamaan ala-aulassa, kun respassa sanottiin siivouksen olevan kesken. Lisäksi vessapaperin pää oli taiteltu nätiksi ja sängyt pedattu.
Mitä mieltä olet tästä? Itse sain hotellikammon.
Odotatko että asiakas irrottaa lakanat valmiiksi ja kasaa pyyhkeet lattialle? Vai millainen on unelma-asiakkaasi?