Hei kahvinjuojat!!
Mikä on paras suomalainen kahvi? Olen lähettämässä ulkomaille paketin kahvia koska sitä on pyydetty, mutta en tiedä yhtään mikä on paras kahvi suomessa. Mitä siis suosittelette lähetettäväksi?
Kommentit (24)
Miksi ne on pyytänyt suomalaista kahvia? Onko se niin hyvää, että he haluavat sitä vai haluavat maistaa?
Joku perus markettikahvi vai vähän parempi ja kalliimpi pienpaahtimokahvi?
Ensimmäisissä en oikein osaa sanoa. Itse ostan yleensä jotain tummapaahtoa, mutten osaa nimetä, mikä oikeasti olisi paras.
Jälkimmäisissä helsinkiläisen Kaffa Roastery pienpaahtimon kahvit on mun mielestä aivan ihania kaikki.
Suomessa ei ole hyviä kahveja. Ovat samaa sarjaa kuin saksalaiset ja amerikkalaiset litkut.
Kahvipensaat eivät menesty Suomessa, joten suomalaista kahvia ei ole olemassakaan.
Kaikki suomalaiset kahvit ovat kuraa. Valitan.
Vierailija kirjoitti:
Kahvipensaat eivät menesty Suomessa, joten suomalaista kahvia ei ole olemassakaan.
Höpö höpö. Kahvipensaat pärjää Suomessa huonekasveina ja hyvällä hoidolla niihin saa papujakin. Omaani on tullut jo muutama papu ja näyttää siltä, että ehkä jo ensi vuonna saan ensimmäisen kokonaisen kupillisen itse kasvatettamaani kahvia. :D
Kiitos kommenteista. Olivat pyytäneet suomalaista kahvia, koska haluavat maistaa. Itse en juo kahvia, niin en yhtään tiedä mikä olisi hyvä valinta :)
Suosittelen tummapaahtoisia.
Brazil on oivallinen valinta.
Sitten Presidenteistä näitä parempia: Gold Label, Black Label..
Pirkka Costa Rica on myös ihan ok.
Presidentti on aika tyypillinen suomalainen kahvi. Makuasioita.
Vierailija kirjoitti:
Tummapaahtoinen Presidentti
Paahdettuina papuina ja itse jauhettuna on vielä parempaa kuin valmiiksi jauhettu.
Pirkan costa rica hyvää ja edullista!
Paahtimo papun kahvit. Löytyy ainakin keski-suomesta
Tummapaahtoinen Tampere-kahvi! Saa suklaapuodista ja parista muusta pikkuliikkeestä ainakin.
Gran Palomar, lohjalaisen Cafetorian tuote. Saatavissa hyvistä kaupoista tai paahtimon nettikaupasta.