linnanjuhlat pelleilyä
Mitä vittua, suomen kerma vaan kehtaa järjestää linnan juhlia ja samalla köyhdyttää entisestään köyhiä suomalaisia lapsiperheitä
Kommentit (30)
Jotakuinkin käsittämätöntä, että tämä pönötysjuhla järjestetään vielä nykyäänkin joka vuosi täysin identtisenä. Jossain 1800-luvulla nämä.
Itsenäisyyspäivän vastaanotolle tulisi kutsua suomalaisia sattumanvaraisesti ja sen tulisi olla enemmänkin keskustelutilaisuus ja ajatustenvaihtotapahtuma kuin tekosyy eliitille tuhlata rahaa juhlapukuihin ja jauhaa latteuksia jostain "itsenäisyydestä".
Ihan sairasta, kuinka kehtaavat tuhlata suomalaisten rahoja moiseen roskaan. Vähäosaiset ja sairaat vaan suurempaan kurjuuteen ei hyvää päivää! Miten edustajat kehtaavat katsoa iseään edes peilistä
Linnan juhlat on lopetettava välittömästi
Suurin osa joka valittaa linnanjuhlista ei osallistu kuluihin millään tavoin vaan on itse pahempia yhteiskunnan varojen kuluttajia. Eli ovat itsekkäimpiä loisia jotka ajattelevat että juhlat peruuttamalla saisi itse vähän enemmän.
Jos rahaa ei ole niin älä tee lapsia. Jos rahaa ei ole niin älä kuluta sitä turhiin asioihin (karkki, tupakka, viina, jne). Suomessa voi vaikka käydä iltalukion ja sitä kautta opiskella mitä vaan, joten suut suuppuun.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa joka valittaa linnanjuhlista ei osallistu kuluihin millään tavoin vaan on itse pahempia yhteiskunnan varojen kuluttajia. Eli ovat itsekkäimpiä loisia jotka ajattelevat että juhlat peruuttamalla saisi itse vähän enemmän.
Jos rahaa ei ole niin älä tee lapsia. Jos rahaa ei ole niin älä kuluta sitä turhiin asioihin (karkki, tupakka, viina, jne). Suomessa voi vaikka käydä iltalukion ja sitä kautta opiskella mitä vaan, joten suut suuppuun.
Mitä vittua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua?
Linnanjuhlien lasku on n. 230-250t€. Eli noin 0,05€ per veronmaksaja. Silti köyhät luuseri AV-mammat valittaa kun itsenäisyyttä juhlitaan. Mieluusti lopetetaan linnanjuhlat ja nettomaksajat saavat omansa pois. Myös lapsilisät pois, sekä muut lapsiin liittyvät tuet. Kyllä me omille tuloille parempaa käyttöä keksitään kuin sosiaalipummien elatus.
Pääsymaksu linnan juhliin ja narikkaan. Sillä kustannetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua?
Linnanjuhlien lasku on n. 230-250t€. Eli noin 0,05€ per veronmaksaja. Silti köyhät luuseri AV-mammat valittaa kun itsenäisyyttä juhlitaan. Mieluusti lopetetaan linnanjuhlat ja nettomaksajat saavat omansa pois. Myös lapsilisät pois, sekä muut lapsiin liittyvät tuet. Kyllä me omille tuloille parempaa käyttöä keksitään kuin sosiaalipummien elatus.
Mitä väliä sillä on? Eliitti juhlii ja kansaa ei mukaan oteta. Täysin turha juhlat, jotka joutaa lopettaa.
Noo, saahan kampaajat, pukusuunnittelijat, taksit, keittiöväki töitä. Minusta hyvä, että edes Suomen itsenäisyyspäivää juhlistetaan. Oon pikkuhiljaa odotellut, että se kielletään muita kulttuureja loukkaavana ja liian isänmaallisena.
Kansa ei pääse mukaan? Ei tartte katsoa kuin yksi jakso toisenlaisia äitejä niin tajuaa ettei sinne kehtaisi ketään perustallaajaa päästää.
Jos tuollainen instituutio joka muistuttaa meitä menneisyyden uhrauksista lopetetaan niin samalla voisi mennä myös monta muuta turhaa sosialaitukikohdetta. Näiden AV aivopierujen johdosta tuntuu siltä että lapsien hankinta pitäisi olla luvanvaraista. Ei autoakaan ajeta ilman korttia ja sillä ei saa samaa yhteiskunnallista tuhoa aikaan kuin nämä loisperheet aiheuttaa.
Se nimi siinä ärsyttää, linnanjuhlat. Haikailua kuninkaallisten perään. Esim. itsenäisyyspäivän juhlat kuulostaisi paljon paremmalta.
Tuonne juhliin ei tarvitsisi edes muita kutsua kuin veteraaneja. Pitäköön eliitille omat juhlansa.
Terveisin Naispelko23
Minusta on ainakin kiva katsoa Linnan juhlia siten, että siellä on julkkiksia. Tulee mukava fiilis. Kansanedustajia siellä on kyllä liikaa...
Aina samat naamat vuodesta toiseen. Ehkä joka toinen vuosi voisi pitää bileet, johon kutsuttaisiin tavallisia ihmisiä. Työttömiä, kotiäitejä, opiskelijoita, vanhuksia, duunareita. Laidasta laitaan. Että lapset ja nuoret näkisi, että jokainen ansaitsee arvostusta. Ei vain varakkaat ja urheilu yms. huiput.
Tämä juhla kuvastaa Suomea nykypäivänä. Jos et pärjää et ole mitään..
Ainoat, jotka ansaitsevat siellä olla joka vuosi, on sotaveteraanit. Ja heitä ei taida montaa enää olla. Muille tuo juhla on vain näyttäytymistä hienoissa puvuissa. Ja äijiä tallomassa niiden pukujen helmaa.
Mun mielestä taas ihana perinne. Kiva että edelleenkin pidetään perinteinen, iloinen juhla Suomen kunniaksi.
Vierailija kirjoitti:
Noo, saahan kampaajat, pukusuunnittelijat, taksit, keittiöväki töitä. Minusta hyvä, että edes Suomen itsenäisyyspäivää juhlistetaan. Oon pikkuhiljaa odotellut, että se kielletään muita kulttuureja loukkaavana ja liian isänmaallisena.
Jep, minustakin olisi parempi, jos juhliin tulevilla olisi moraalinen velvollisuus pukeutua suomalaisen tekemään juhla-asuun.
Cheekin Vuitton -viritys oli vain märkä rätti itsenäisyyspäivän juhlallisuuksia ajatellen.
Koko homma voitaisiin muutenkin kääntää uusien suunnittelijoiden esilletuomiseen. Onko heillä ollenkaan tämän kaltaista buustausta omille töilleen? Eihän vaatteita voi oikein missään tuoda esiin. Muotimessut ja muut näytökset ovat aika pienen joukon tapahtumia.
Vaatteen tulisi nimenomaan olla jonkun päällä kun sitä esitellään.
Eihän muuten päästä ikinä tuosta Marimekko-Nanso -suunnittelusta eteenpäin, jos ei uusille tekijöille anneta mahdollisuuksia. Ei heidän palkoillaan minnekkään Pariisin muotiviikoillekaan mennä.
Jos halutaan Suomesta nousevan vientituotteita, niin ihmisiä pitää tukea eteenpäin. Linnan juhlat olis aika kustannustehokas ratkaisu sen sijaan, että luodaan kokonaan irrallinen tapahtuma ja yritetään sinne jotain lippuja myydä.
Tähän pakettiin luonnollisesti kuuluu myös korut.
Sitäkin osaamista Suomessa on ollut jo ties miten pitkään: Fabergen munia on olleet tekemässä suomalaiset, Kalevala koru oli Tähtien sodassa jne, kyllä sitä taitoa löytyisi, sitä pitäisi vain tuupata eteenpäin. Kultaseppien työhuoneista on vaikea saada tavaraa maailmalle, hehän eivät myyntimiehiä itse ole, vaan käsityöläisiä.
Vientiä tarvitaan, jotta saadaan työpaikkoja.
Minä aina katson linnan juhlat, puvut, kampaukset ja vieraat. Se, että katson juhlia, ei tarkoita, että jotenkin palvoisin siellä olijoita. Mielestäni ihan kiva piristysruiske ja mukava perinne. Ja ajatelkaa, olisihan se nyt aika hienoa päästä Linnan juhliin. Jonkun edellisen sanoin, ei sinne kehtaisi ketään white trashia toisenlaiset äidit perheestä päästää. Minuthan siis kyllä kehtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Jotakuinkin käsittämätöntä, että tämä pönötysjuhla järjestetään vielä nykyäänkin joka vuosi täysin identtisenä. Jossain 1800-luvulla nämä.
Itsenäisyyspäivän vastaanotolle tulisi kutsua suomalaisia sattumanvaraisesti ja sen tulisi olla enemmänkin keskustelutilaisuus ja ajatustenvaihtotapahtuma kuin tekosyy eliitille tuhlata rahaa juhlapukuihin ja jauhaa latteuksia jostain "itsenäisyydestä".
Minun mielestäni itsenäisyyspäivän pitäisi olla koko kansan yhteinen juhla. Ei linnanjuhlia mutta senkin edestä enemmän toritapahtumia tai muuta vastaavaa, jossa kansa saisi juhlia yhdessä. Aika on ajanut linnanjuhlien ohi. Vain Tampere-talolla järjestetyt juhlat ovat miellyttäneet minua koska minua eivät kiinnosta eliitin tanssit.
On Suomessa muitakin vähävaraisia kuin lapsiperheet! Aina valitetaan vaan lapsiperheiden varattomuudesta. On meitä muitakin.
Eikä pelkkiä lapsiperheitä. Ei pidä unohtaa vanhuksia ja sairaita.