Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia sinua kiusattiin koulussa?

Vierailija
03.12.2016 |

Minua kiusattiin koulussa, koska minulla oli syöpä. Tiedätkö, miksi sinua kiusattiin?
Mielestäni kiusaaminen ei ole koskaan oikein ja siihen pitää aina puuttua.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin väärää lastenohjelmaa.

Vierailija
22/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lyhyt ja pyöreä, ja kaiken lisäksi tulin pienellä paikkakunnalla hyvin tunnetusta kommunisti/boheemiperheestä; meillä ei ollut telkkaria ja opin lukemaan nelivuotiaana ja tämä oli kuulemma hyvä syy kiusata koska kiusaajani oppivat lukemaan koulussa, "kuten muut normaalit". Muita syitä, kiusaajien mielestä:

- Tykkäsin hevistä

- Mulla on paljon pieniä luomia vasemmassa käsivarressa

- Pyöreät posket

- Selkävika joka esti tekemästä joitakin juttuja liikkatunneilla

- Harrastuksena pianonsoitto (koska se oli kuulemma helpompaa kuin kiusaajieni harrastama viulunsoitto!)

- Rikas puhetapa joka johtuu vain siitä että mulle luettiin lapsena todella paljon

- Ja se etten nöyrtynyt sitten millään! Teeskentelin etten huomannut kiusaamista kunnes yläasteella oli vihdoin pakko kertoa vanhemmille, kun homma kävi fyysiseksi. Kiusaaminen jatkui kuitenkin koska tytöt uhkailivat mut hiljaiseksi. Terkkuja Keski-Suomeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

söpöA kirjoitti:

en tiedä lasketaanko kiusaamiseksi, mutta mua syrjittiin koulussa ja puhuttiin pahaa selän takana ja haukuttiin huoraksi joskus

toi varmaan johtu siitä kun olin hiljainen ja en puhunut paljoa ja sain huonoja numeroita

eli oma vika

Ei ole todellakaa oma vika. 

Vierailija
24/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Erikoisen" kasvonpiirteen takia kai. Koko peruskoulun ajan... 😞

Vierailija
25/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin huonosti suomea ja olin luokan pienemmästä päästä, joten en laittanut riittävästi hanttiin.

Vierailija
26/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se syy on ihan kiusaajissa, ei kiusatussa. TEKOsyynä se, että olin koulussa hyvä ja laiha ja rinnaton lauta.

Vierailija
27/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt varsinaisesti kiusattu, enemmän nälvittiin koska ei ollu muutakaan tekemistä. Olin ennen murrosikää vähän pyöreä, niin siitä lähinnä. Paras, jonka absurdiuden tajusin jo silloin ja naurattaa edelleen, oli yläasteella kiusaaminen siitä, että mulla on paksut huulet!😂 Tottahan se on, ja komeat ovat edelleen, mutta että se olis jotenkin huono ominaisuus.....👄👄👄

Vierailija
28/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

söpöA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

söpöA kirjoitti:

en tiedä lasketaanko kiusaamiseksi, mutta mua syrjittiin koulussa ja puhuttiin pahaa selän takana ja haukuttiin huoraksi joskus

toi varmaan johtu siitä kun olin hiljainen ja en puhunut paljoa ja sain huonoja numeroita

eli oma vika

miten niin? noi on asioita joihin voi itse vaikuttaa

oisin voinu yrittää puhua enemmän ja saada parempia numeroita

Ihmisellä on oikeus olla sellainen  kuin on. Hän saa olla hiljainen tai kova puhumaan, hyvä tai huono koulussa. Oletko oikeasti sitä mieltä, että luettelemasi syyt oikeuttavat kiusata toista?

Vierailija
29/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

söpöA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

söpöA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

söpöA kirjoitti:

eli oma vika

Ihmisellä on oikeus olla sellainen  kuin on. Hän saa olla hiljainen tai kova puhumaan, hyvä tai huono koulussa. Oletko oikeasti sitä mieltä, että luettelemasi syyt oikeuttavat kiusata toista?

no ei oikeuta, mutta olisin voinu tehdä asioita toisin niin mua ei oltais "kiusattu"

Periaatteessa muut olivat oikeassa kun haukkuivat minua heikkopeikoksi.

Vähän vaikeahan on yrittää muuttaa todellisuutta ja kieltää muita toteamasta sitä että olen heikompi kuin muut ja herkkä.

Vierailija
30/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaunis (muut kertoivat, omasta mielestäni en). Toinen jalkani oli lyhyempi, joten onnuin. Myös vanhempani osallistuivat pilkaamiseeni. He matkivat mielellään kävelytyyliäni. 

Vanhempani olivat hyvin varakkaita, mutta sekin asia korjaantui 90-luvun laman aikaan. Lisäksi olin toivottoman ujo, itsetunto nollissa. Kaikki nämä aiheuttivat koulussa kiusaamista.

Vierailija
31/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun punastelin. Teen sitä vieläkin ihan aikuisiässä, mutta nyt se on vaan postiivista. Saan miehiltä huomiota, apua ym. Olin muutenkin kuulemma ruma jne. 

32/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikkopeikko 85 kirjoitti:

söpöA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

söpöA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

söpöA kirjoitti:

eli oma vika

no ei oikeuta, mutta olisin voinu tehdä asioita toisin niin mua ei oltais "kiusattu"

Periaatteessa muut olivat oikeassa kun haukkuivat minua heikkopeikoksi.

Vähän vaikeahan on yrittää muuttaa todellisuutta ja kieltää muita toteamasta sitä että olen heikompi kuin muut ja herkkä.

eivät ne muut olleet oikeassa, tarkoitin tolla itsensä muuttamisella vaan itseäni en sitä että muidenkin pitäisi niin tehdä

Vierailija
33/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, kun punastelin. Teen sitä vieläkin ihan aikuisiässä, mutta nyt se on vaan postiivista. Saan miehiltä huomiota, apua ym. Olin muutenkin kuulemma ruma jne. 

Niin ja olin myös hiljainen enkä osannut pitää puoliani. Nyt olen senkin taidon onneksi oppinut ja kauniiksi on kehuttu. Siinä kun entiset haukkujat ovat kuka mitenkin epäonnistuneet, mulla menee hyvin.

Vierailija
34/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ruma ja lauta (en edes ollut). Todellinen syy oli varmaan että olin arka enkä osannut antaa takaisin.

Vierailija
35/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin koulussa, koska minulla oli syöpä. Tiedätkö, miksi sinua kiusattiin?

Mielestäni kiusaaminen ei ole koskaan oikein ja siihen pitää aina puuttua.

Luin Laasasta.

Vierailija
36/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin etunimi, se että olin hyvä oppilas sekä se etteivät vanhempani olleet naimisissa.

Vierailija
37/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kiusattiin, että olin rinnaton. Sitten kun rinnat kasvoivat kiusattiin sen vuoksi.

Vierailija
38/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienikokoinen, ujo, hiljainen ja muiden luokallani olleiden mielestä ei ollut oikein, että siellä oli minun kaltaiseni "henkisesti jälkeenjäänyt" oppilas heidän "normaaliälyisten" joukossa, vaikka minä olin luokallani varmasti paras tai ainakin yksi parhaista oppilaista.

Vierailija
39/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi kiusattiin, mutta syiksi arvelen

- En koskaan meikannut

- En kulkenut merkkivaatteissa

- Olin hiljainen ja hieman ujo

- En ollut hoikka tai normaali kroppainen, vaan pyöreämpi. En tosin mikään kauhean lihavakaan.

Kaikki muut tytöt oli juuri päinvastaisia.  Pojat mua taisi kiusata enemmän, mutta varmaan juuri samoista syistä. 

Vierailija
40/53 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen syntyperältään muualta. Tähän osallistui myös opettajat jotka puhuivat minulle kun hidasälyiselle. Suomea olen aina puhunut äidinkielenäni...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan