Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni iho-ongelmat mietityttää

Vierailija
02.12.2016 |

Tyttärelläni on ollut akneoireilua jo pitkään ja se on saanut tyttären mielen ajoittain aika matalaksi. Hän sai antibioottireseptin elokuussa ja söi sen loppuun. Nyt kuurista on muutama viikko ja pieniä näppyjä alkaa jo tulla. Tämä nyt oli ihan odotettavissa, eiväthän nuo kai useinkaan lopullisesti auta, mutta toivoimme tietysti parasta. Lääkäri antoi jo valmiiksi lähetteen labratutkimuksiin ja kehoituksen tulla uudelleen, jos lääke ei auta (lääkäri aikoi siis seuraavaksi määrätä isotretinoin-lääkityksen). Nyt tyttären akne on siis vielä aika vähäistä, pieniä näppyjä on suun ympäristössä muutama ja yksi ihonalainen. Siispä, onko täällä kellään kokemusta, miten nopeasti lääkärille kannattaa lähteä uudelleen? Nyt, kun iholla ei vielä ole varsinaista aknea, mutta näppyjä on kuitenkin tullut muutama vai vasta kun akne oikesti on? Tyttö epäilee itse, ettei vielä saa mitään kuuria, mutta minua niin surettaa, jos hän joutuu taas kestämään kipeät finnit ja odottelemaan mahdollisesti kuukauden tai parikin niiden rauhoittumista. Onko kokemuksia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäisin vielä, että tyttäreni ei siis ole varsinaisesti mikään teini enää, näpyt eivät siis oikein enää kuulu ikään. Ap

Vierailija
2/3 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös olemassa sellainenkin lääke kuin spironolactone. Voi olla usein vähähaittaisempi kuin roaccutane, joka on yhdistetty jopa moniin itsemurhiin. Googlaa 'spironolactone akne' josko sopisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti koska akne voi pahentua tosi nopeasti!itse toisen aknen saatua en mennyt ajoissa lääkärille koska ajattelin että se on ohimenevää.ikävä kyllä arvet jäi :/ vieläkin on finnejä, lääkkeitä en enää syö ellei iho räjähdä kunnolla.minulla on sinkin syöminen ja sinkkivoiteet sekä hellävaraisiin puhdistustuotteisiin siirtyminen auttanut.itselläni noita kipeitä finnejä tulee tietyssä vaiheessa kuussa ja olen 20 v.ihotautilääkäri sanoi mulle että akne yleensä aina uusii ja mulla se oli myös sen kaksi kertaa.toivon ettei uusi enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme