Onko normaalia pelätä lihomista?
Olin menossa äsken kauppaan ostamaan suklaata tai jotakin muuta hyvää. Kuitenki sitten löysin itseni peilin edestä kauhistelemassa omia reisiä kuinka ne melkein osuu yhteen ja kävin vaa'alla punnitsemassa itseni (158cm ja 47,2kg farkut ja t-paita päällä ja 19v)
Pidän itseäni ihan normaalin painoisena, mutta pelkään lihomista. Syön ihan hyvin ja en laihduta, mutta jotenki kaikki tökkää sitte herkkuihin tai vähän enemmän kaloripitoisempaan ruokaan.
Otsikossa kysymys
Kommentit (4)
Kannattaa pelätä, heti toiset naiset arvostelee ja alkaa kyttäämään ostoksiasi ja syömisiäsi ja haukkumaan läksiksi ja tuijottamaan, jos parikin kiloa lihoo.
Tai sitten kannattaa yrittää parantaa itsetuntoa, että tuollaiset pelot kaikkoasi siinä samalla.
Aika neuroottiselta kuulostaa. Mistä ihmeestä olet esim. saanut päähäsi, että se olisi läskin merkki, että reidet osuu yhteen? Tämähän riippuu täysin esim. lantioluiden leveydestä, lihaksen määrästä yms. (ja rehellisesti ihan myös siitä, miten seisot, joten ei kannata uskoa niitä valokuvia, joita on netti väärällään. Itselleen on tosi helppo huijata reisivako valokuvaan).
Olet myös hyvin nuori, joten vaikka tuosta lihoisitkin, niin sinun olisi todennäköisesti vielä aika kevyttä saada ne kilot pois ihan vaan korjaamalla syömisiä. Lisäksi todennäköisesti vielä kasvat tuosta: itse aloin saada naisellisia muotoja vasta kun olin täyttänyt 20 (olin siihen asti ollut täysin tikkulaiha, ei tissejä tai peppua käytännössä lainkaan), joten ei kannata liian neuroottisesti tuijottaa vaa'an lukemia, koska jos ja kun painosi noista luvuista nousee, se voi hyvin olla vielä pituuden, lihasten, rintojen yms. kasvua läskin sijaan.
Jos mielesi tosiaan tekee niitä herkkuja, niin salli niitä itsellesi, pidä vaikka herkkupäivä kerran viikossa tai jotain. Siitä ei kukaan liho jos muuten syö terveellisesti. Elämä on liian lyhyt neuroottiseen vaa'an tuijottamiseen.
Tärkeintä on, että tunnet olosi hyväksi ja terveeksi. Ja muistat nauttia elämästä. Jos lihomisen pelkosi estää sinua tekemästä asioita mistä pidät, se menee liiallisuuksiin. Ei se isostikaan kaloripitoinen ruoka sinua automaattisesti lihota, jos et mätä sitä montaa kertaa viikossa ja isoja annoksia.
Tärkein ohjeeni: rentoudu.
Kyllä miekin pelkään lihota