Alkaako joku mun kanssa nutrilett kuurille??
Ajattelin huomenna aloittaa.
Olen 164cm pitkä ja painan 93kg.
Pari viikkoa olisin kuurilla ja tarkoitus olisi herätellä vähän aineenvaihduntaa. Mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta puoli vuotta sitten ja laihdutus ei vaan onnistu. Olen yrittänyt nyt vuoden tosissani laihduttaa ja saldona muutama kilo ja nekin työn ja tuskan takana. Ajattelin että jos näin saisin painon nopeammin tippumaan ja jos aineenvaihdunta siitä vähän piristyisi. Tiedä sitten.. Näin joskus luin että kun oli saanut nopean startin niin sitten painon pudotus olisi helpompaa. Näin siis eräällä kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastaneella.
Pelottaa terveyden puolesta kun on verenpainetta ja kolesterolit koholla. Lääkitys niihin on nurkan takana 😒
Kommentit (11)
En itse ala kuurille, mutta tsemppiä sinulle! Toivottavasti saat lääkityksestä apua vajaatoimintaan.
Syötkö jodia ja seleeniä? Terveellinen ja monipuolinen ruokavalio on aina parempi kuin jotkut tuollaiset rahastuskuurit.
En syö jodia enkä seleeniä erikseen. Onko niistä jotain apua aineenvaihdunnan kanssa?
Ja joo, maistuuhan ne vähän"kuralle". Suklaapirtelöä kaapissa ja se on ihan siedettävää ja sillä ajattelin nutrata pelkästään.
Toki tavallinen ja terveellinen ruoka aina parempaa on mutta sillä en ole vuodessa saanut kummempia tuloksia aikaan joten ajattelin koittaa tällaista shokkiherätystä kropalle jos se terveellinen ruoka alkaisi sitten näkyä kropassakin. Ja tietysti niissä kolesteroli- ja verenpaine arvoissa.
Lääkityskään ei taida olla kohdillaan mutta vasta helmikuussa on labrakokeet.
Kiitos tsemppauksesta tuolle ensimmäiselle vastaajalle 😊 Sitä tarvitaan!
Aloittelin taas vaihteeksi. Pari kk sitten aloitin ja ehdin olla 9pv. Vissiin -4kg mutta taisi vasta olla nestettä joka poistui.
Nyt olisi tarkoitus jouluun asti.
Voin antaa pari hyödyllistä vinkkiä tähän alkuun :
-kun teet ne pirtelöt veteen niin tee ne jääkylmään veteen. Pidä siis vesipulloa tai kannua jääkaapissa kylmenemässä
- jos ostat esimerkiksi 10nen päivän starttipaketin jossa kanakeitto,kasviskeitto,mansikka-ja suklaapirtelö, ne maistuvat erilaisilta ja mielestäni pahemmilta kuin ne tuotteet jotka ostetaan yksittäisinä pakkauksina esim paketti jossa on pelkkiä suklaapirtelöitä niin ne pirtelöt on parempia kuin starttipaketin pirtelöt
- syö niitä sallittuja kasviksia vaikka ihan päivästä yksi asti jotta välttyisit muilta repsahduksilta kun alkaa tehdä mieli pureskella jotain
- jos meinaat niitä patukoita syödä niin parhaimpia ovat mielestäni chocolate crunchy bar ja lemon cheescake. Makuasioita toki. Muista että yksi patukka vastaa kuulemma kahta pussia
- olen kuullut että jos ketoositilaa tavoittelet niin älä niitä patukoita syö ne sopivat ennemminkin osanutraukseen. Elikkä täysnutrauksessa syödään käsittääkseni vain pirtelöitä ja keittoja ja oliko siellä jotain pastojakin vissiin
- juo vaikka ei olisi jano
- juo vihreää teetä jos pidät siitä
Tsemppiä meille.
Omat mittani 156 cm ja 61(?) Kg
Ja jatkoa vielä:
Apteekista saa ostettua ketoosin testaus tikkuja jos kiinnostaa tarkkailla ja lisäksi itse olen ainakin kokenut hyödylliseksi koittaa liikkua edes jonkin verran joka päivä. Esim kävely.
Jatkon jatkoa :
Suosittelen ostamaan kokeeksi vaikka yhden paketin suolaisia keittoja että tulee vaihtelua pelkkiin makeisiin pirtelöihin ettei sitten sorru syömään jotain kiellettyä.
Liity facebookissa nutriletin pudottajat-ryhmään siellä on paljon tuloksia ja kokemuksia ja ihmiset siellä kertoilee edistymisestä
Jatkon jatkon jatkoa : anteeksi kun pää lyö tyhjää eikä muista kirjoittaa kaikkea yhteen viestiin.
Mutta tuttavani nutrasi aikoinaan n. 2kk eli 8vkoa. Antoi neuvoksi että yleensä nutrauksen loputtua takaisin tulee n. +/-3 kg nesteitä joten kannattaa pudottaa tavoitepainosta vielä se -3 että tavoitepainossa sitten pysyy helpommin. En tiedä onko se kaikilla noin mutta tällaisen neuvon häneltä sain
Kiitos Minni hiiri vinkeistä 👍
Nutraan pelkillä pusseilla ja varmaan toistaiseksi sillä suklaalla. Olen joskus maistanut sitä kanakeittoa ja oli ihan hirveetä 😝
Nyt eka päivä alkoi. Aamupaino tasan 92kg.
Täytyy liittyä siihen faceryhmään.. Varmaan tukea ja tsemppiä tulen tarvitsemaan.
AP
Joo kaikki mukaan! Narutettavista on aina pulaa! Tarvitsen rahaa, terveet ei siihen kuole, pahalla ololla selviätte,
t. myyjä!
Päivitetään tänne joka päivä kuulumiset 😊
Ja vaikka paino. Itse ajattelin tehdä näin niin on tavallaan tilivelvollinen jollekin 😉
AP